Sokféle bajnok létezik. A százméteres síkfutást kigyúrt atléták nyerik, a súlyemelés az egybeszabott vasgyúrók sportja, a magasugrás a vékony langaléták terepe. A szériakocsik közt is létezik bajnok, melyet a vásárlók választanak: a legkelendőbb autók versenyében hosszú idő óta a Volkswagen Golf az éllovas.
![]() |
|
![]() |
|
Érdekes feladat egy ilyen népszerű autót kipróbálni. Az ember oldalát rögtön furdalni kezdi a kíváncsiság, hogyan lehet ennyi - nyilván nagyon különböző - embernek megfelelni. Mi egy piros, ötajtós egynégyes példány révén kerestük a választ.
A Golf IV. generációjának komoly feladat jutott: folytatnia kellett elődei sikerét. Ennek érdekében a tervezők igyekeztek megtartani az előző sorozat karakterét, ugyanakkor igyekeztek valami újat csempészni a korábbi sablonokba. Az autó összetéveszthetetlenül Golf: a visszafogott, egyszerű, már-már unalomig ismert túracipő-forma köszön vissza, amely nem kelt szélsőséges érzelmeket, inkább megbízhatóságot sugall.
Jellemző, hogy a tesztautó alig tűnt ki a belvárosban parkoló autók közül. Néhány részlet azonban kellően feldobja az összhatást: a hatalmas sárhányóívek, és az S alakba hajló C oszlop egész fotogénné teszik az autót, létezik olyan szög, ahonnan a Golf csaknem dögösen néz ki.
![]() |
|
|
![]() |
A Golf belső tere hűen követi a lemezek ívein megismert lelki világot. A tesztautó belsejét fekete műanyag elemek, és kellemes tapintású, szürke szövetkárpitok uralták. A műszerfalról a szabványos Volkswagen megoldások köszönnek vissza: a műszeregység nagy részén a sebességmérő és a fordulatszámmérő osztozik, a fekete hátteret csak a piros mutatók törik meg.
Elsőre kifejezetten idegesítő a műszerek esti megvilágítása, amely intenzív kék fényével régi neonfeliratokat idéz. A túlzott rendezettséget egy-két apróság hivatott megtörni, mint a golflabdára emlékeztető váltógomb, és a fémszínű kilincsek. Mindez épp csak arra elég, hogy az utasok bele ne pusztuljanak az unalomba. Ugyanakkor van a Golf belvilágának egy hatalmas előnye sok kategóriatársával szemben: sehol nem lóg ki a lóláb.
![]() |
|
![]() |
|
Nincsenek rosszul eldolgozott illesztések, az anyagok masszív, jó minőségű hatást keltenek, nincsenek misztikusan zörgő alkatrészek. Az autó helykínálatára talán a kielégítő szó illik leginkább. Négy átlagos felnőtt kényelmesen utazhat az autóban, a forgalmi engedélyben szereplő ötös szám azonban inkább csak gyermekek esetén tűnik igaznak.
Ha már elhelyezkedtünk a kellemes tartású ülésekben, beállítottuk a megfelelő testhelyzetet, és becsatoltuk a biztonsági övet, jöhet a lényeg. A kezelőszervek használat közben jól kézre esnek, a váltó pontos, a kormány kellemes fogású, egyedül a pedálok közelsége zavaró: erőteljes fékezéskor eleinte könnyű a cipő szélével kövér gázfröccsöt adni.
![]() |
|
|
![]() |
Az alapmotor 75 lóereje nem tűnik soknak a több mint egy tonnás karosszériához, de az autó ebben a versenyszámban mégis tartogat néhány meglepetést. Az alap-Golf leginkább városban érzi jól magát. A motor ereje itt még bőven elég, a röviden áttételezett, precíz váltó, és a jól eltalált kormányáttétel kellemes partnerré teszik az autót a nagy forgalomban való manőverezéshez.
Még országúton is elfogadható teljesítményt nyújt a Golf, bár itt már kicsit gyanús, hogy a megengedett sebesség kihasználásakor az elviselhető zajszint fenntartásához ötösbe kell kapcsolni. Az igazi csalódást azonban az autópálya okozza: 120 km/h körül húzódik a határ, ahonnan érezhetően elkezd fogyni a lendület, és ennél a sebességnél már a kormánymű sem szolgáltat elegendő visszajelzést.
![]() |
|
![]() |
|
Az elszánt gyorshajtók ráadásul kénytelenek együtt élni a motor magasabb fordulaton jelentkező, kellemetlenül hangos hörgésével, ami hosszabb távon borzalmasan idegesítő lehet. A 171 km/h-s végsebesség éppen ezért inkább elméleti érték, kipróbálásához jókora elszántság, és egy pár jó füldugó szükséges.
Sajnos az egyébként kényelmes, és kellően stabil futómű eléggé rosszul viseli a magyar utak minőségét, az M7-es keresztfugáira, és a Budafoki út toldozott-foldozott aszfaltjára egyaránt zajosan válaszolt. Különösen kellemetlen lehet az alacsony hasmagasság is, főleg az egyre szaporodó fekvőrendőröket ajánlatos óvatosan megközelíteni. Az autó fékei a rövid teszt alatt végig jó partnernek bizonyultak, kellemesen adagolhatóak, és minden helyzetben biztosították a szükséges lassulást.
![]() |
|
|
![]() |
A teszt alatt vegyes üzemben, városban, és országúton használt autó nagyjából a gyári fogyasztási adatokat, száz kilométer megtételéhez úgy hét liter benzinre volt szüksége, ráadásul megelégedett a legolcsóbb, 91-es benzinnel. A viszonylag takarékos üzem azonban csak az érem egyik oldala. Az alapkivitelű Golfért úgy hárommillió forintot kell kifizetni, amihez gyakorlatilag mindent - beleértve bizonyos színű fényezéseket - külön meg kell rendelni. További érdekesség, hogy a szériafelszereltséghez tartozó indításgátló ellenére a Golf még mindig kedvelt célpontja az autótolvajoknak. Ám ha mégis sikerül megtartanunk az autót, viszonylag magas ár és az aggódás megtérül az alacsony értékvesztésben.
![]() |
|
![]() |
|
A Golf jó vétel lehet, ha valakinek fontos a jó minőség, a használhatóság, és nem szereti a feltűnést. A tesztben megemlített hátrányok nagyobb része a gyenge motornak, és az alacsony felszereltségnek köszönhető, és átlagos használat mellett egyik sem számít túl nagy hiányosságnak. De ha valaki mégis jobbat szeretne, az megnyugodhat: a Golfnak léteznek sokkal elegánsabb belső terű, dinamikusabb változatai. Számtalan más motorváltozattal rendelhető, így létezik szupertakarékos dízel, és több mint 200 lóerős sportos változat is. Tehát ha rendelkezünk a megfelelő anyagiakkal, gyakorlatilag bármilyen Golfunk lehet...
![]() |
|
![]() |
|
A Égô Ákos webszerkesztô megjegyzése:
Az autóval késô délután csempééert kellett volna rohannom. A jó pakolhatóság és a terhelt úttartás tesztelése végett hoztam ezt az áldozatot.
A teszt Golf SKY GUARD biztonsági rendszerrel volt ellátva, ami azt jelenti, hogy az autó műholdról nyomonkövethető, és a motor működése központilag blokkolható. Nagy örömömre ezt a rendszert is sikerült tesztelni. A váltógomb fölött volt egy billentyűzet, amin bepötyögtem a biztonsági kódot. Indulás helyett az autó fertelmes visításba kezdett.
Hurrá! Fél öt. A csempedíler a város másik végén ötkor zár, holnap reggel nyolckor a burkoló a segéderővel az ajtóban, és ha nem viszem a csempét, legyilkol. Kétségbeesett telefonálás a márkaképviseletnek, ahol közölték, hogy ők tiltották le az autót, mert nem vittük vissza időre. Persze kiderült, hogy adminisztrációs hiba volt, kaptam egy új kódot. Így végül az alapszéria városi dinamikáját is tesztelhettem.
A burkoló másnap befejezte a munkát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
