Az utolsó óra
|
A kényelmes és bizonyos mértékig sportos bőrülések az azóta csődbe ment Connolly céget dicsérik. A kormány magassága állítható, de ilyen mechanizmusért még egy Wartburg sem kapna dicséretet: egy sima, talán 13-as anyacsavar és a rápattintott műanyag csillag segítségével tudjuk kilazítani a rögzítést. Ha jól rémlik, anyám NDK gyártmányú (IFA) kemping biciklijén húztam meg effajta készséggel a kormánykónuszt. Fantasztikus!
A kuplung jó nehéz, igazi szívás dugóban araszolni a szigonyemblémás vádligéppel. A futóműre nem tudom, mit mondjak. A Boge és a Maserati közös fejlesztésében létrehozott állítható rendszer kapcsolójával négy különböző keménységi fok közt válthatunk. Hogy működik-e, az ördög tudja, tesztautónk például most volt húszezres szervizen, és egészségesnek nyilváníttatott. A tulajdonos is meggyőzte magát, hogy a sport állásban keményebb a csillapítás, de én akárhogy figyeltem, nem éreztem különbséget. A lényeg, hogy András hisz benne, és macskaköves burkolatra érve lágyít néhány fokozatot. A rendszer kapcsolói a váltó mellett balra találhatók, és vakínónak a legkevésbé sem nevezhető LED-ek jelzik, mennyire kemény állásban van a futómű, ha már egyszer magunktól úgyse tudnánk rájönni.
Naszóval, hogy el ne felejtsem, mit is akartam modani, a futómű elvileg nem rossz, jókat lehet vele kanyarodni, ugyanakkor elég kényelmesen nyeli az úthibákat, főleg ahhoz képest, mennyire "vékonyak" a gumik. Ugyanakkor viszont ha valaki elkövetné azt a hibát, hogy nagy gázzal, csúsztatva kanyarodik, jól megszeppen majd, amikor visszavenné egyenesbe, de a Ghibli hátulja olyan lendülettel billen vissza, hogy az egész autót elrántja a másik irányba. Nem lenne szabad így bebillegni egy ilyen sportos autónak. Egy Thaliának még elnézné az ember.
Ennyit a sirámokról, meg a Maserati hátrányairól. Mert hiába lehet órákig adomázni a Ghibli, meg általában a régebbi Maseratik vicces amatőrségeiről, ritka, hogy ilyen gyorsan ennyire szeressek meg egy autót. A formáját, a maga fokozottan rejtett virtuozitásával és a csak értők számára egyértelmű Lancia Delta Integrale-oldaldomborításával, a nézését, a sziluettjét, a hátulját, ami másik Lancia-kedvencemre, az Y10-re emlékeztet, minden apró szépségével együtt.
És természetesen a vezetési élményt, ami luxus ide, bőrök oda, hátsókerék-hajtás amoda, nagyon közel van az Integraléhoz. A gyomorszorító gyorsulás, az irtózatos nyomaték, a mélyen bömbölő motorhang, a lefújószelep csattogása, a turbó süvítése - függőség a javából. Megbízhatósággal persze még soha senki nem vádolta, de a Maserati Ghibli így is a világ egyik legjobb második autója. < >
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
