2004.05.26. 10:27

 
  Egy kis történelem
 
  A Maserati patinás név az autógyárak között, de a cég utcai autót nem is gyárt olyan régóta. 1957-ben hagytak fel a versenyautók gyártásával, hogy első luxuskupéjukra, a 3500 GT-re koncentrálhassanak. A Maserati igazi észak-olasz manufaktúraként nyomta végig a XX. századot, és ez szépen látszik is, akárcsak a Maserati története. 1989-ben a Fiat vette meg a cég részvényeinek 49%-át (a számla egy részét láthatóan kapcsolókkal rendezte). Hogy az ablaktörlő és az indexkar melyik Fiatból származik, sajnos nem tudom, ránézésre a Renault 5 kezelőszervei ugranak be, pedig a Renault-nak soha nem volt tulajdonrésze a Maseratiban, csak a Citroënnek.

A kényelmes és bizonyos mértékig sportos bőrülések az azóta csődbe ment Connolly céget dicsérik. A kormány magassága állítható, de ilyen mechanizmusért még egy Wartburg sem kapna dicséretet: egy sima, talán 13-as anyacsavar és a rápattintott műanyag csillag segítségével tudjuk kilazítani a rögzítést. Ha jól rémlik, anyám NDK gyártmányú (IFA) kemping biciklijén húztam meg effajta készséggel a kormánykónuszt. Fantasztikus!

A kuplung jó nehéz, igazi szívás dugóban araszolni a szigonyemblémás vádligéppel. A futóműre nem tudom, mit mondjak. A Boge és a Maserati közös fejlesztésében létrehozott állítható rendszer kapcsolójával négy különböző keménységi fok közt válthatunk. Hogy működik-e, az ördög tudja, tesztautónk például most volt húszezres szervizen, és egészségesnek nyilváníttatott. A tulajdonos is meggyőzte magát, hogy a sport állásban keményebb a csillapítás, de én akárhogy figyeltem, nem éreztem különbséget. A lényeg, hogy András hisz benne, és macskaköves burkolatra érve lágyít néhány fokozatot. A rendszer kapcsolói a váltó mellett balra találhatók, és vakínónak a legkevésbé sem nevezhető LED-ek jelzik, mennyire kemény állásban van a futómű, ha már egyszer magunktól úgyse tudnánk rájönni.

Naszóval, hogy el ne felejtsem, mit is akartam modani, a futómű elvileg nem rossz, jókat lehet vele kanyarodni, ugyanakkor elég kényelmesen nyeli az úthibákat, főleg ahhoz képest, mennyire "vékonyak" a gumik. Ugyanakkor viszont ha valaki elkövetné azt a hibát, hogy nagy gázzal, csúsztatva kanyarodik, jól megszeppen majd, amikor visszavenné egyenesbe, de a Ghibli hátulja olyan lendülettel billen vissza, hogy az egész autót elrántja a másik irányba. Nem lenne szabad így bebillegni egy ilyen sportos autónak. Egy Thaliának még elnézné az ember.

Ennyit a sirámokról, meg a Maserati hátrányairól. Mert hiába lehet órákig adomázni a Ghibli, meg általában a régebbi Maseratik vicces amatőrségeiről, ritka, hogy ilyen gyorsan ennyire szeressek meg egy autót. A formáját, a maga fokozottan rejtett virtuozitásával és a csak értők számára egyértelmű Lancia Delta Integrale-oldaldomborításával, a nézését, a sziluettjét, a hátulját, ami másik Lancia-kedvencemre, az Y10-re emlékeztet, minden apró szépségével együtt.

Maserati Ghibli V6 biturbo

És természetesen a vezetési élményt, ami luxus ide, bőrök oda, hátsókerék-hajtás amoda, nagyon közel van az Integraléhoz. A gyomorszorító gyorsulás, az irtózatos nyomaték, a mélyen bömbölő motorhang, a lefújószelep csattogása, a turbó süvítése - függőség a javából. Megbízhatósággal persze még soha senki nem vádolta, de a Maserati Ghibli így is a világ egyik legjobb második autója. < >

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

35 perce
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06