Az utolsó óra
Az első Maserati mindig nagy élmény. Igazi sportautóban is ritkán ül az ember, hát még ilyen luxusrakétában. Igazi kuriózum a külső formaterv: első pillantásra az ember hajlamos volna elintézni egy legyintéssel, ja, doboz, hát Maserati az istenadta, milyen is lenne derékszögek nélkül. És szépnek is csak a sznobság hívatná az emberrel: mégiscsak egy Maserati, az ronda nem lehet.

Nem is az. A ravasz formaterv igazi partizános beszivárgó taktikával oson a szemlélő tudatalattijába, már ha valaki hajlandó órákig nézegetni. Klasszikus szögletes limuzin-forma, előélet függvényében hívhatjuk kalapnak vagy kockaladának is. Kalap úr, vagy sem, ez akkor is jó. Az oldaldonborítások, az összehúzott szem, van benne valami kulturált szigor, mint a legprofibb, nem szétszteroidozott, inkább sötét légiósmúlttal rendelkező elnöki testőrökben.
Persze dolgozhatnak lánglelkű formatervezők a Maseratik kül- és belsején (mint Marcello Gandini - Bertone X1/9, Lamborghini Miura, Espada, Urraco, Countach, Alfa Montreal, Maserati Khamsin, Ferrari 308GT4, Lancia Stratos), a termék legszebb része akkor is a motor volt és lesz. A hosszában elhelyezett V6-os két szép piros szelepfedele, attól azért mindig meg kell a szívnek hasadni. Mindez ráadásul szimmetrikus, kezdve természetesen a márkajelzés-szigonnyal, folytatva a két kicsi turbófeltöltővel és a motortér két sarkába helyezett intercoolerekkel.
Különleges, perverz barkács-luxus, röviden ennyi a beltér. A nemes anyagok közt fel sem tűnne, hogy csak a Ghibli különlegesen felszerelt szériáiba került légzsák. Nem is kerestem, végülis van olyan szép a szigonyemblémás fakormány, a kézzel varrt műszerárnyékoló bőr, meg a vésett fa váltógomb, igen vicces bőrmasnis szoknyával. Szép a kézifék fája, kényelmesek az ülések, és az ember nagyon örül annak is, hogy az ajtónyitó gombok az autóiparban egyedülállóan ergonomikus helyre, előre kerültek.
A tetőn található, elfordítással kapcsolgató lámpa sem lehet eredeti Maserati alkatrész, ha valaki felismeri, hogy esetleg milyen évjáratú Ducatóból van, kérem írjon. A középkonzol fő enigmája a felső kapcsolósor bal hatosa, eggyel az elakadásjelző mellett. Na, ez ám az igazi luxusbarkács: ezzel a gombbal kapcsolhatjuk a Maserati óra világítását. El nem akadtam az autóval, de általában meg szoktam nyomni az elakadásjelzőt, hát ez egyből beesett a házába. De a slendriánságnak néha értelme is van: az egész gombsor kerete kiemelhető, és a beesett gomb visszapattintható.
A világítás- és dudakar eredete ügyében faguriga legyek, ha nem a Renault 5-ösből van. A Maserati történetét tanulmányozva nem találtam Renault-s kalandot, Csak citroenest meg fiatost, úgyhogy nem tudom, mi módon került oda, de ez szerintem az.
Vannak dolgok, melyekért a vásárló a teljes Ferrari-hatalomátvétel utáni Maseratikat választja. Ilyen például a - szűk körben bár, de - híres Maserati óra, arany keretben, alul-felül csúcsívekben végződve, külön kapcsolható világítással. Mivel swiss made, tehát egyrészt svájci, másrészt kis szériás olasz dizájncucc, el is hiszem, hogy valami nagyon horror áron lehet pótolni, ha valaki elvesztené.
Egy Ghiblit elég nehéz megkülönböztetni a hasonszőrű Maseratiktól, az azonosítást, és a Shamaloktól-Biturbóktól való megkülönböztetést a típusjelzések sem segítik. A legfeltűnőbb Ghibli embléma a kesztyűtartó feletti fabetétbe került, szép intarzia formájában, és egyáltalán nem csodálkoznék, ha kiderülne, tipográfus nem volt, és a műbútorasztalos saját szakállára döntött arról, hogy például az i-kre nem teszi fel a pontot.
A bőrözésekkel lényegében nem volna probléma, izé, hát Connolly, csak ami Maserati rajta, azon alaposan megfolyt az enyv (váltószoknya), vagy varrás után egyszerűen lemetélték a felesleget egy sniccerrel (kapaszkodók borítása), és még csak nem is úgy, hogy hasonlítson egyik a másikra. Ezért se hangzik viccnek, ha azt híreszteljük, hogy a külső kilincs Maserati emblémáját Józsi bácsinál gravíroztattuk a Lehel téren. Én legalábbis bevenném.
< >
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
