Escort Cosworh vs Focus ST
Arra gondoltam, mit szólna egy ilyen Focus ST, ha a Ford korábbi csúcsa, egy Escort Cosworth mellett kellene bizonyítania. Jó, tudom, az 4x4, ez meg csak elöl kapar, de cserébe annak csak kétliteres a motorja, ennek meg 2,5-ös, és mindkettő turbós. Viszont mégis a kisebb az erősebb, muhaha. Hát igen, régebben születtek olyan autók, amik még ma is felborzolják a szőrt a karomon. Megkérdeztem hát Hlinka Karcsi barátomat - aki ortodox fordosnak számít korábbi Escort RS és jelenlegi Cossie autói miatt -, mi a véleménye.
Autózott a Focussal egy kicsit, majd mesélt: "Lényegesen gyengébb, mint az én autóm, tolja az orrát, de nem is vártam mást. Nem tudom hasonlítani még a korábbi RS-emhez sem, teljesen másképp viselkedik. A kormányt kényelmesre állítva nem látom a műszerek felső részét, ami eléggé zavar. A másik, ami zavaró nekem, hogy a váltókar nem közvetlenül a váltóba megy, hanem a bowdenes mechanizmuson keresztül kapcsol, így elveszik az a karcos érzés, ami egy sportautónál lényeges. Észrevettem még, hogy magas fordulaton csökken a turbónyomás, valószínűleg kisméretű a turbó. Gondolom, az élettartam miatt. Jól gyorsul, nem vitás, viszont nagyon billegős a karosszéria, és fékezéskor ki-kitör a fara, nagyon kell figyelni kanyarban. Mindemellett nagyon szép a formája, a színe, és a belső is tetszik. De nem cserélném el a Cossie-ra, talán még az RS-t sem adtam volna oda érte. Aki ilyet vesz, annak majd sokat kell gyakorolnia vele a közlekedést, ha nem akar bajt."
Rájöttem, hogy ha nem akarnák nagyon versenyautónak beállítani, nem kötözködnék ennyire. Ha meg még azt sem mondanák, hogy sportkocsi, még jobban kedvelném. Mert erős kupénak elmegy. Mondom sokadszor: a külseje nagyon tetszik, és belül is jól érzem magam. A Batman-üléseknél szebbet régóta nem láttam, bár az oldaltámaszuk feleslegesen magasra húzódik. Ha már ebben is a sportosságot erőltetik, elég lett volna alacsonyabban hagyni, és akkor nem lenne útban váltáskor, felül meg elférne a válltámasz, ami most nincs. Kíváncsi vagyok, mikor veszik észre a marketingesek, hogy létezik sisaktámaszos sportülés az igazi versenyautókban, meg HANS.
Szóval a Batman, alubetét és a kiegészítő műszerek a műszerfal tetején (ami gondolom, hamarosan gyárilag flokkolva jön ki), mind-mind a sportosságot sugallják. Ami az ültetéssel, a nagy kerekekkel, a dupla kipufogóval meg ezzel a gyenge-erős motorral - és a húzós fogyasztással - össze is áll valamennyire. De könyörgök, azért még ne essünk hasra: a kategóriában ennél erősebbek vannak.
A nagy kerekek az alacsony oldalfalú gumikkal (225/40 R18) pattogós menetet sugallnak, de a lengéscsillapítókkal ennek utánaállítottak, mert van annyira komfortos, hogy nem érezni az úthibákat. Valószínűleg innen eredhet a billegés és a fékezéskor jelentkező bizonytalanság. Ez a jelenség, valamint a hatalmas csomagtartó és a két személynek teljes értékű hátsó üléssor - ahol hárman is elférni - arról árulkodik, hogy akár mindennapos használatra szánják, nem második-harmadik autónak, amit csak szép időben, hétvégén vesz elő a tulaj.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
