Az alsó-középkategória nem az érzelmekről szól. Eddig elkerültek a golfastracivicek, de ezt már nem tudtam kivédeni, megtörtént. Erre beleszeretek.
Az új Focus feltűnése egy pillanatra sem zavarta meg a forgalmat, tökéletesen belesimul az utcaképbe. Az első generációból püffesztéssel kialakított kasztniról eltűntek az élek, puhább és kedvesebb lett. Kár, mert a New Edge Design rövid agymenésével terhelt Focus nemcsak jó autó, de tökéletes arányban tartalmazta a furcsa és az átlagos elemeket. Látványa a kőkonzervatívokat se késztette menekülésre, de a magasabb ingerküszöbű kisebbség agyában se hívott le automatikusan egy egész levél altatót. Eladtak belőle négymilliót, használtan is jó ára van, nem értem min rezeltek be a marketingesek, hogy így leszedálták a tervezőket.
A belteret a kasztninál is látványosabban rehabilitálták. Nem is
emlékszem a formákra, csak a műszerfal szép rájabőrszerű felületére és
az alubetétes, háromküllős kormányra.
Semmi karakter, de az jó minőségben. Tárolórekeszek és
pohártartók még a hátsó ülések mellett is vannak, a Focus látványosan a
családok kegyeit keresi. A helykínálat hozza a kötelezőt, négyen
kényelmesen elférnek, fejjel és térdekkel is.
Az új Focus kasztnija szolid és barátságos, a beltér kialakítása
praktikus és jó minőségű. Forradalmat nem ezzel fog csinálni.
Mert valamit ez is villant, most a kibővített motorválaszték előtt állhatunk zavarodottan. Ugyanúgy nem értjük, mint az aránytalanra kaszabolt Focus-segget 1998-ban. Közelebbről a Focus és a Focus C-Max 1,8 FFV kelti a feszültséget, 125 lóerős motorjuk ugyanannyi energiává alakítja a bioetanolt, mint a benzint. Az FFV-ben az etanolos tankolás nem kötelező feladat, csak egy bármikor elővehető extra lehetőség. Az alkohol támadását elviselő alkatrészek nem befolyásolják a motor élettartamát, teljesítményét, azokat a mutatványokat tudja ez is, mint a többi, válogatós Focus.
Miért bírja az FFV az alkoholt?
- Az üzemanyagcsövek rozsdamentes acélból készülnek
- Nagyobbak az injektorok
- Módosított szoftver (a kopogásérzékelő szenzor adatai alapján állítja a befecskendezést, azaz a kopogásérzékelő alapján határozza meg a számítógép, hány százalékos alkoholkeverékkel megyünk)
- Hengerfej-előmelegítő rendszer. Erre azért van szükség, mert hidegben az alkohol előszeretettel csapódik le a hengerfalra. A rendszer 230 V-ról is üzemeltethető, a hűtőrácson van a csatlakozó, és az autóhoz gyárilag adnak egy kábelt, amivel be lehet dugni a konnektorba.
Tankoláskor az etanol és a benzin arányára nem kell figyelni, lehet összevissza tölteni egyiket a másikra. Elsőre nem volt egyszerű, mélyen beégtek az agyamba, de főleg a gyomromba a különböző piák keverésének kellemetlen emlékei. A Focus a benzin-etanol egyik kombinációját sem nem hányja ki, csak megy vele szó nélkül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
