A Ford az utóbbi években egyértelműen és lelkesítően jó autókat csinál. A Fiestán lassan egy évtizede nem változtattak érdemben, így most az a nagy kérdés, mennyire viszi a céget a lendület, lesz-e olyan jó a Ford új kisautója, mint a Focus és a Mondeo.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ára a legősibb Ford-hagyományok szellemében látványosan versenyképes. Az alap-alap modell (1.3 ambiente, 70 LE) 2. 395 000 Ft, a jobban felszerelt változatok sem sokkal mennek hárommillió fölé.
Kívülről friss, kellemes látvány a Fiesta, az emberek nézik is rendesen. Látszik, hogy a közelmúlt rossz eladási eredményei nem a vásárlókon múltak. Vettek volna Fiestát ezer örömmel, de nem volt miért, mindenki az újat várta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Belül bizony akkora puritánság honol, hogy egy fényűzéstől megcsömörlött, luxusallergiás vallásalapító sem találna benne kivetni valót. Kívülről kevésbé feltűnő, belül már inkább, hogy a kisautó-kategóriában szép lassan visszajönnek a nagy oldalablakok, újra kényelmes a kikönyöklés.
A Fiesta egyértelmű vízválasztó az árérzékeny és a dizájnrajngó vásárlók között. Itt alapjában véve minden rendben van, a költségoldal szívet melengető, de vezetés közben vizuális örömforrást legfeljebb a táj szolgáltat. A formatervezésben örömüket lelők jobban járnak a C3-mal. Ha már szóba került a legkisebb Citroen, érdemes lenne tisztázni, ki találta ki előbb ezt a tekergethető, gombóc alakú légbeömlőt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szigorú, határozott élek, sarkok, sok fekete kevés szürkével, sok szögletes kevés gömbölyűvel. Ha nem lenne a két játékos kis beömlő, teljesen eluralkodna a rabomobil-hangulat. Szerencsés dolog, hogy bár tökéletes kisautót még senki sem gyártott (na jó, a Honda a Jazzt, de az drágább), legalább egyszerű a választás: amennyivel szebb a Fabia odabent, annyival jobb vezetni a Fiestát. Legalább annyival.
A comfort feszereltséghez jár már egy kurblis nyitású napfénytető, ami hangulatos dolog, mert teljesen elhúzva egy arasznyi kabrió-érzést biztosít. A hátránya, hogy sötétítő lapra már nem futotta, és valószínűleg emiatt is olyan zavaróan erős a szélzaj, már százas tempótól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az egyik legjobb vétel a Mondeóban és Focusban már látott TDCi turbódízel legkisebb, 1.4-es változata, 3 millióért (comfort felszereltség): 68 lóerővel, de főleg a 160 Nm-es nyomatékkal már nagyon szépen el lehet autózni. Ha váltáskor figyelünk a fordulatszámokra, elég jókat gyorsulhatunk. Nem mondom, hogy Váry őrnagy elkezdi keresgélni a hányászacskót, de ez már tisztességes dinamika. Százas tempó fölötti előzéshez már nem árt egy belátható egyenes szakasz, de sztrádán nagyon kényelmesen tarthatjuk akár a 150-es utazósebességet is.
Jó futóművet tervezni legalább olyan sötét alkímia, mint motort, a Fiestáé azonban pontosan ugyanolyan zseniális, mint ami a Mondeo és a Focus alatt van: csak annyival tud kevesebbet, amennyivel rövidebb az autó. Az nem mondom, hogy autózhatóságban Minire emlékeztetett, de csak azért nem, mert úgysem hinné el senki. Pedig hasonlóan stabil, gokartos, precíz, finom, kemény, szlalomversenyen biztos a dobogós helyezés. Az irányíthatóságon a nagy szilárdságú acél kiterjedt használatával javítottak
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem véletlen, hogy a nagy magyarországi tesztvezetést egy parádsasvári turné formájában rendezte a forgalmazó, a Mátra szerpentinjein. Ott aztán kijön a tudás! Pattogós, egyenetlen úton tapad, erős fékezéskor kiszámítható, mit fog csinálni, de a legnagyobb élvezet a kanyar: ahogy a Fiesta megyen az íven, nem megyen úgy kisautó (csak persze a Mini).
A futóműhöz tartozik a zajszigetelés: a Fiestában segédkeret izolálja a gördülési zajokat, így azokból tényleg nem sok marad, ugyanakkor mindig tökéletesen érezzük, miféle út van alattunk. Ha már a zajszigetelésnél tartunk, a motor is dicséretesen halk, a dízel alapjáraton sem rezonál vészesen, a szélzaj viszont durva volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Először azt hittem, a napfénytető miatt, amibe nem jutott árnyékoló kárpit-elem. Visszafelé azonban egy másik Fiestával jöttem, abban csönd volt. Nem olyan, már-már abszurdba hajló csönd, mint az új Corollában, ami eggyel nagyobb, és különlegesen csendes autó, de a Fiestában is lehet értelmes dialógust folytatni 150-es tempónál.
Jó a váltó: a mérete kicsit ijesztő, szinte már Transit-kompatíbilis, de ugyanolyan pontos és gyors, mint a nagyobb Fordoké. A Ford szerint az ergonómia miatt ekkora: így könnyebb elérni. Főleg Hook kapitányt teheti boldoggá. Az áttételeken és azok viszonyán az egyes motorokhoz el lehet vitatkozgatni, de a kis TDCi-hez jó. Már 35-ös tempótól használható hármasban
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rugalmasság a jó dízelek nagy előnye. Országúton előzgetve kényelmesen elvagyunk a hármassal és az ötössel, de talán azt se vesszük észre, ha négyesben felejtettük. Ötösben 2000-es fordulatnál megyünk 90-nel.
Parádsasvárról visszafelé már a 100 lóerős 1.6-os Duratec motorral hajtottam a Fiestát, ami nemcsak azért volt intenzív élmény, mert hegyről le minden autó erőre kap. A három-és ötajtós Fiesta a Fiat Stilóhoz hasonlóan markánsan különbözni fog, a háromajtós itt is sportosabb lesz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hivatalos gyári kommüniké "nagyautókra jellemző kényelmet" ígérő megállapításai erősen túlzottak. Nagyon jó kis autó, de mégiscsak kisautó, senki nem fog bekötött szemmel Focusra tippelni, ha utazik benne néhány percig.
Ha az ülések kényelmesebbek lennének - a hátsók kölönösen büntetőnek tűnnek -, még ennél is jobban tudnám szeretni. A vezetőülésnek állítható a magassága, de az inkább csak valami döntögető-funkció, melynek kialakításakor inkább számoltak egy australopithecus testarányaival, mint emberi fenékkel, lábbal és háttal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Belegondolni is rossz, mit lehet vele előadni alufelnivel, kicsit szélesebb gumikkal. És előre irigylem a 2014-es tinédzsereket, akik első autóként majd egy öreg, 2002-es Fiestát vesznek, hogy azok milyen jókat zúznak majd.
|
|

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
