Népszerű elődjének köszönhetően a Fiat 500-ast tárt karokkal várják Olaszországban. Ahogy egy bácsi mondta a bemutatón, "szeretem, mert én is, mint mindenki, ebben tanultam vezetni és ebben tanultuk meg a Káma-szútrát is" (picike bácsi volt). Elég volt a tesztautóval egy pillanatra megállni Torino közepén, és olaszok özönlötték el, fényképezkedtek vele, puszilgatták és kihúzták magukat. Megható volt. Tényleg.
A
belsőségen
szép
hosszúra
nyújtott
sztriptíz után senkit sem fog nagy meglepetés érni. A Fiat 500-as
formája nem sokban tér el a 2004-ben bemutatott
Trepiuno tanulmányautótól, és teljes egészében a Fiat Panda műszaki
alapjaira épül.
Az egész titkolózás, mint egy szép fehérnemű, csak vágykeltésre volt
jó: mindenki tudta már, milyen, látni mégis más.
Marcselló, Marcselló!
Ahogy az olaszok belefojtották a reneszánszt a manierizmusba, az új Fiat 500-as világbemutatóját is sikerült pont egy hajszállal a giccs előtt, szórakoztatón, de töményen az olasz kultúra elmúlt ötven évének ünnepévé fokozni. A Torinót átszelő Pó folyón kialakított színpadon és a vízen játszódó jelenetek hiába váltakoztak pörögve, túl sok volt belőlük. Az utolsó tíz műsorszámból már bármelyik lehetett volna a zárójelenet, nem lett volna hiányérzetem. Paolo Conte Azzurójával (azzuro, azaz égszínkék) nyitottak, ami zseniális ötlet volt, mert a régi 500-ast előszeretettel fényezték világoskékre. Utána végignyomták az ostoba olasz slágereket, volt Beatles playback és pár szám erejéig kaptunk élőben Lauren Hillt is. Addigra már egy picit zavart, hogy ülőhelyek vannak és nem a folyóparton táncolunk.
A 20 perces tűzijátékkal záródó, több mint kétórás műsor
után négy dolgot akartam:
– pisilni,
– egy sört,
– egy új Fiat 500-ast,
– visszaköltözni Olaszországba.
A Toyota a következő bemutatóján kénytelen lesz minimum
egy
bukkakepartit
rendezni, ha tartani akarja a lépést, főleg hogy Sergio
Marchionne, a Fiat vezérigazgatója az autóik minőségét és
megbízhatóságát simán a Toyotához lőtte be a tájékoztatón,
ezzel enyhe derültséget keltve a teremben. Természetesen nem
számokkal megtámogatva, csak úgy, nagyvonalúan. De a Fiatot is
ő hozta vissza az életbe, még minden lehet.
Dante Giacosa ötvenéves formatervét a Fiat Style Centre hibátlanul modernizálta. Ahogy a Mini, az 500-as sem fuldoklik a retróban, hanem újraértelmezte a régi formákat.
Nagyon rövid, magas orrával, a meredeken előredöntött és lefelé kiszélesedő fenekével kompakt kis gombóc. A nagyon egyszerű forma és a gömbölyű-lapos felületek jó aránya fiússá teszik. Az egyszerű alapformákat a bemutatón is hangsúlyozták, ezért választották a bemutatóautóknak a fehér színt. Szemből hasonlít leginkább a régi Cinquecentóra, a krómbajusz a nagyméretű régi-új emblémával és kerek lámpákkal ugyanazt a szeretetreméltó rágcsálóarcot hozza. Csak egy kicsit sok magot tömött a pofazacskóiba. A hátulja kifejezett trapéz, az alapmodellhez is járó, széles, krómozott kipufogót kinevettük, de jól áll neki. Ahogy az elegáns, felsőkategóriát idéző sokküllős vagy csicsás koreai felnik mögül elővillanó piros fékbetéteket sem lehet komolyan venni. Egy tízéves kislány billeg így az anyukája magassarkújában.
A Cinquecento egyik legfontosabb ismertetőjegye, a felhajtható vászontető nyitható panorámaablakká változott, az apró tükröket Grande Punto-fazonúakra cserélték. A Lancia Ypsilon egyszerű profilját feldobó nagy krómkilincs itt is működik.
A belső kialakítás is az örökséget viszi tovább. A műszeregység a kormány mögé középre helyezett körlapon belül helyezkedik el. Nagyon merész ötlet az egyszerű kilométerórából egy fordulatszámmérővel, benzinórával és az elektronika összes ikonjával terhelt konglomerátumot tervezni, az ív felső harmadába ráadásul a kormány is belóg. A kormány fogása nagyon jó, vaskos, a nekem még parkoláshoz is túlságosan könnyű city funkció szerencsére opcionális, a csinos kis krómkeretes gombot rögtön ki is nyomtam. A rádió és a klíma kezelői már kevésbé érdekesek, beleolvadnak az autó színére fényezett műszerfalba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
