Egyszerre kombi, buszlimuzin és szabadidő-autó. A marketingmaszlagot jól ismerő olvasóink már rá is vágják a megoldást: újabb crossover (magyarul öszvér) született. Frászt. Inkább személyautós alapokon épített, magasított kombi – nem új találmány az autóiparban. Viszont a Dodge Journey variálhatóságában visszaköszön, hogy távoli rokona minden buszlimuzinok ősapjának, a Chrysler Voyagernek.
A konszernen belül a Chrysler a konzervatív, polgári értékeket hordozó, míg a Dodge a fiatalos, vagány márka. A Journey is ezt a faragatlan agressziót hozza a buszlimuzinok és kombik puhány világába – bár testvérmodelljeinél jóval visszafogottabban. Hiába a króm célkereszt a hűtőmaszkon, közepén az öklelő kos szarvaival, a vaskos kerékjárati szélesítések, a brutális lökhárítók és a jól kivehető tetőszárny – rögtön látszik, a stílusjegyeket egy jóérzésű amerikai családanya számára is emészthető formába kellett gyúrni. Pedig a Dodge a Viper és a Charger márkája, viszont a Journey célcsoportja nem izomautókra indul be, hanem a tökéletes csokoládés szuflé receptjére. Meg a nedvességet taszító kárpitokra.
Gyerekesek, figyelem! Ezzel ugyanis elérkeztünk a Journey legjobb részéhez, az utastér használhatóságához. A beltér tágas, és szinte végtelen mennyiségű pazar ötletet rejt. Rekesz került a középkonzol tetejére, a két kesztyűtartóból a felsőt légkondicionáló hűti. Öblös a térképzseb és a könyöklő alatti rekesz, minden ülés mellé jutott legalább egy pohártartó. Az igényesebb hifihez nemcsak Infinity hangszórók, de 30 gigabájtos merevlemez is jár, amire mind a hét utas kedvenc zenéje feltölthető. A kipróbált jobbik (SXT) felszereltséghez tartozó fotelok kárpitozásán nem hagy foltot a kilöttyent ital. Az anyósülés háttámlája hosszú tárgyak szállításához előrehajtható, az ülőlapja alatt pedig újabb nagyméretű rekeszt találni. A belső visszapillantó alól kis panorámatükör hajtható le, amiben könnyen szemmel tartható minden utas a 4,8 méter hosszú Journey fedélzetén. És eddig még csak az első üléssorról beszéltünk!
Eggyel hátrébb is pazar a helykínálat. Az Avengernél 12 centivel hosszabb tengelytávnak hála keresztbetett lábbakkal terpeszkedhet a két szélső utas. Sőt, a félmilliós felárért kapható hétszemélyesítési csomag része a külön szabályozható hátsó klíma, így ezt nagycsaládosoknak nem szabad kihagyni. Leghátulra is viszonylag könnyű bejutni, a középső pad egy kar meghúzására összecsuklik és előreszánkázik, így elég tágas nyíláson át lehet hátramászni. Az egész mérhetetlenül egyszerű és könnyen kezelhető: a fotózáskor segítségemre siető hostess még rémisztően hosszú műkörmökben is sikeresen abszolválta a mutatványt. Persze a második sor középső ülését fel lehet venni a modernkori kínzóeszközök listájára, mert olyan keskeny és annyira kemény a felülete, hogy azt huzamosabb ideig csak egy gyakorló fakír viselné el. Cserébe viszont előrehajtva két újabb pohártartót és egy kényelmes könyöklőt kapunk. Okos ötlet, hogy az első ülések háttámláján kampó várja a bevásárlószatyrokat. A padlóban tárolórekeszt alakítottak ki, amelynek műanyag belseje vízhatlan, kivehető és elmosható, így némi jeget beleszórva hűtőként funkcionálhat.
Mivel a Journey a Voyager rokona, képtelenség olyat kitalálni, amit a második sor ülései ne tudnának. Szükség szerint előre-hátra húzogathatók, háttámlájuk alvó pozícióba dönthető. Természetesen előre is hajthatók, így teljesen sík és 1610 literrel gigantikus csomagteret kapunk, amely öt üléssel sem kicsi: 783 litert rámolhatunk bele, és még egy alsó, rejtett rekesze is akad. Pakolni könnyű, a csomagtérajtó műanyag, ezért egyszerűen nyitható-csukható, a pakkokat pedig nem kell magasra emelni. Viszont a befogadóképesség hétszemélyes felállásban minimálisra, 155 literesre szűkül. Csodák márpedig nincsenek.
Még a harmadik sor helykínálatában sem, bár én a magam 176 centijével még egész jól elfértem. Sajnos az ülőlap meglehetősen alacsonyra került, túl közel a padlóhoz – egy hosszú utazás fárasztó lenne itt. Aki klausztrofóbiára hajlamos, meg se próbáljon leghátulra bemászni, előre a fejtámlaerdő, oldalra a vastag oszlopok és a magas övvonal korlátozza a kilátást. Ide is jutott pohártartó – kár, mert a mélyedését rejtő műanyag burkolat hónaljban szorít. Viszont sok kényelmetlenebb, szűkebb hatodik és hetedik üléshez volt már szerencsém, úgyhogy a Journey-nek azért bevéshetünk egy kövér piros pontot.
Súlyos megrovás jár viszont az összeszerelés és a felhasznált anyagok minőségéért. Persze annyiért, amennyibe Amerikában kerül az autó (3,5 millió forintnak megfelelő dollár listaáron), jó lenne így is, de a magyar árakon ez a minőség elfogadhatatlan. Kicsivel 7 millió alól indul a Journey, ám a kipróbált, extrásabb változatokért 8 gurigát kell kicsengetni, ennyiért pedig szebbet-jobbat remélünk: az eldobható műanyag pohár anyagánál tartósabb burkolatokat és a kőbaltás ember esztétikai igényességén túlmutató formákat. Ráadásul bármihez ér az ember, az lötyög, és ki akar esni a helyéről; nehéz elképzelni, hogy a belső egy tizenéves testvérpár rohamának néhány hétnél tovább ellenállna.
A Journey busznak jó, nappalinak igénytelen. Ha arra is kíváncsi, hogy milyen autó, lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
