Jó kilátás - pszichés alapon

2007.11.13. 00:10

Adatlap Mazda Cx-7 Revolution Sd - 2007

  • 2261 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 258 LE @ 5000 rpm
  • 380 Nm @ 3000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • 9 749 900 Ft

A formája maga a 18-as korhatárkarika: szörnyű trágárságokra inspirálja az embert. Úristen, úristen, ez meg aztán hogy néz ki, tartalmilag ilyesmi, rég láttunk már ilyen, gyomorbarúgás-szerűen átütően szép autót.

Otthon leállítottam, még pár percig gyönyörködve ácsorogtam mellette, nagyot sóhajtva otthagytam, majd miután hívtam a liftet, még gyorsan visszamentem a garázsba, hogy egy kicsit legeltessem rajta a szemem. Hátha valami szép részlet elkerülte a figyelmemet. De nem a részletek a durvák, azok csak úgy szépek, hanem az összhatás, az sikerült különösen betyárra.

Mindig a szögletes autókat szerettem, sose bírtam a gömbölyűre faragott SUV-okat; ez az első eset. Minden bizonnyal én szerkesztettem ezt a cikket, amit a bemutatóról írtunk, aztán megjelenés után, képestül már nem olvashattam el, mert nem emlékeztem én erre. Lehet, hogy a képek nem adják vissza a hatást, úgyhogy tessék vigyázni és messziről elkerülni a Mazda szalonokat, mert ezt elég megpillantani és már menthetetlenül el is kárhoztunk.

Az is érdekes, hogyan tud egy autó már az első tolatáskor juhé-jellegű vezetési élményt nyújtani. Hasonlóan utoljára akkor pezsdült fel a vérem, amikor kiálltam a parkolóból a 645-ös BMW-vel. Mérföldekre az első kanyarvétel, kilátástalan távolságban az első gyorsulás egy egyenesben, mégis, valahogy állat.

Szépen elhatároztam, hogy formáról eztán nem szónokolok sokat, hiszen az szubjektív, de sajnos nem bírom ki. Tehát érdekelne, hogyan öregszik majd a CX-7, hiszen a különleges formák néha igen gyorsan mennek át talmi hatásúba, így járt nemrég az új Honda Civic is. A Mazda viszont szerintem ugyanolyan tartós jelenség marad, mint a Nissan Murano, illetve annak szebbik, Infiniti-változata, az FX. Erre, azt gyanítom, öt év múlva is rá fogunk csodálkozni.

Ezt a futóművet nem azok tervezték, akik a nekem kicsit lélektelen Mazda 6-ét, ebben rengeteg a zoom-zoom. Elsősorban sportos, mint egy crossover, semmi SUV-os ringatózás, de a rugót-lengéscsillapítót sikerült úgy hangolni, meg olyan gumiszilentekkel kiegészíteni, hogy még egy fekvőrendőrön áthajtani is szinte kellemes. A Nissan Murano jó, a Mitsubishi Outlander is jó, a CX-7 jó, plusz benne van még ez a mélységi mámor-faktor. Megszületett a legjobb vezetési élményt adó crossover.

A váltót először istenítettem; micsoda kapcsolási érzet! Aztán egyre többször fulladtam le, mert egyes helyett hármasból akartam indulni. Az a váltó meg, amelyikre alaphelyzetben oda kell figyelni, nem jó. A kapcsolási érzetnek manapság nincs is feltétlenül köze a váltó minőségéhez: az új Mondeo bemutatóján lazán a kezünkbe adták a műanyag dobozt a váltókarral, plusz másfél méternyi bowden, és az ember csak állt, kapcsolgatott, hogy ú, de jó kis váltó. És mivel a Fordnak van is jó 30 százaléka a Mazdában, el tudom képzelni, hogy ez ugyanaz a kulissza.

Maga a szerkezet nem tűnik tökéletesnek, nehéz szépen, észrevétlenül kapcsolgatni. Ugyanolyan nehéz, mint mondjuk egy Subaru Impreza WRX -ben, és ez már közelebb is visz a megfejtéshez: a CX-7 hajtáslánca egy kategória a ralilegendákkal. 258 ló, összkerékhajtás, kicsit nagyobb súly. Szóval nagyon erős autó.

Crossover, tehát kicsit alacsonyabb, mint egy SUV, kicsit magasabb, mint egy szedán. Egy Peugeot 206 -os felett még épp ellátni, egy Ignis fölött már akkor se, ha a csúcsra járatjuk a villanyos ülést. Egyébként fejtér még kakasülő-üzemmódban is marad, pedig ezt a magasabbik felszereltségű tesztautót újságíró közérzetjavítóként még napfénytetővel is ellátták, ami mindig a belmagasság rovására megy.

A motor, ez a közvetlen befecskendezéses (DISI) 2,3-as turbó is a zumzum-ügyosztályról érkezett. Finoman alapjár, gyögyörűen harákol vissza motorféken - ha kikapcsoljuk a zenét, pont annyi motorhang jön be, amennyi kell, elsősorban gyorsításkor. Nem észrevétlenül, de kulturáltan kezd tölteni a turbó. Olyan 1700 körül kezd épülni a turbónyomás, és a motor már az alatt se gyenge, 2300 körül pedig jön a gigantikus gatyagumi-effektus, a gusztustalan megiramodás.

Erős, nehéz, öszkerekes. Biztos sokat fogyaszt. És tényleg, a következő oldalon kiderül. >>

Totalcar értékelés - Mazda Cx-7 Revolution Sd - 2007

9
TC

Brutális, Lexus-színvonalú minõség és tökéletes vezetési élmény. Még a 3,2-es V6-os Opel Antara is 11,6 millió. Tehát a CX-7 még vételnek se rossz.

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

36 perce
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10