Gazdaságos brutál-túraautó
![]() |
|
![]() |
![]() |
A HUD a repülés, pontosabban a vadászgépek világából került
az autóba. Eredetileg arra találták ki, hogy a pilóta egyszerre
tarthassa szemmel a digitális horizontot, a radart és a tényleges
ellenséges gépet. A kabin elejére, a pilóta arca elé vetítik a
képet, így aztán a lényeges dolgok sokkal jobban követhetők.
Jó, jó, még egyikünk se kapott retinaleválást csak mert túl gyakran sandított a fordulatszámmérőre, de egy luxusautó-extralista soha nem a létfontosságú dolgokról szólt. Egy HUD az új Corvette-be kb. háromszázezer forintnyi euróba kerül (a legközelebbi rendes szalonban, Münchenben), nem csak be, de ki is kapcsolhatjuk, és egy kapcsolóval beállíthatjuk, milyen távolságban lebegjen a motorháztető felett a kékes kilométeróra-délibáb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Corvette-ből jó a hatsebességes kézi, de talán még jobb az
automata váltós. Sportautó elvileg nem szabadna, hogy automata
legyen, de a 350 lóerő olyan gyorsulást ad, hogy automatával is
bőven öt másodpercen belül érjük el a százat. És mivel 200-ig, sőt,
inkább 240-ig alig csökken a vehemencia, az automata váltó itt
inkább hozzáad a vezetés élvezetéhez, mint hogy elvenne belőle.
Lehet örülni a gyorsulásnak, kormányozni, nem kell állandóan
kapcsolgatni, és arra figyelni, nehogy hazavágjuk a motort, amikor
a nagy lelkesedésben 140-nél tolunk egy kettest (velem Alfában
szokott előfordulni).
A Porschével összehasonlítva a motorról elmondhatjuk, hogy nagyszerű dolog egy jó turbó, de az igazi ugyanaz az erő egy jó szívómotortól. No replacement for displacement, a hengerűtartalmat semmi nem pótolhatja, és bár ez az 5.7 liter amerikai léptékkel small block.
![]() |
|
![]() |
![]() |
350 ló, sehol egy átkozott turbólyuk, ez aztán húz, von
egyfolytában. És természetesen nem úgy, mint egy kihegyezett
szívómotor, mondjuk egy Integra Type R-é, hogy alul semmi, és
ötezertől elindulunk: ha megmozdult a fordulatszámmérő, van
teljesítmény is. Az élmény hasonló, mint a
V6-os Alfa Romeo GTV -ben, intenzív, egyszersmind megnyugtató; egy 5.7 literes
motort nem kell hegyezni, hogy húzzon.
A Corvette trükkje persze nem csak az egyszerű hengerűtartalom-tobzódás, ez egy technikailag nagyon kifinomult motor, ami a puszta teljesítményen kívül a fogyasztáson látszik. 15-20 liter kimondottan potomság, ennyi a GTV-be is bele lehet nyomni, vagy szinte bármelyik, nagyobb teljesítményű autóba így 300 lóerő tájékán.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A futómű olyan, amilyet ettől a formától elvárunk, és amitől
az ember hajlamos magát a világ tetején érezni. Az utóbbi években
kezd az ember hozzászokni, hogy egyre vállalhatóbb kompromiszumok
születnek a kényelmes kontra sportos-témában, a Corvette-é is ezek
közé tartozik. Nem mintha nem lenne kompromisszummentesen sportos,
mert az, de rossz úton is egészen elviselhető. Amit viszont
kanyarokban művel, maga a csoda. Már eleve ugye itt ez a majdnem
két méteres szélesség, az 1.20-as magassággal, ígéretes. Aztán a
kerekek: elöl 17, hátul 18 collos tárcsák, elöl 245 milliméter
széles, hátul 275 gumikkal (per 45). Műszaki kuriózum, hogy mindez
rugózási szempontból a Trabanttal azonos elven működik: elöl-hátul
egy-egy köteg laprugó, keresztben (!!!). Szép példa arra, hogy
egy-egy rendszer önmagában még nem garancia a sikerre, hiszen ugye
a
105-ös Skodában
is elöl a sportos autókban szokásos kettős keresztlengőkar van,
aztán mégis, tudjuk, milyen.
Először azt akartam mondani, hogy a Corvette menetbiztonsági elektronikája nem különösebben hatékony, mert kicsi a különbség csapatáskor vele és nélküle. A helyzet azonban épp fordított: ez egy annyira keményen hülyéskedésálló autó, hogy kikapcsolt elektronikával is erőszakot kell tenni rajta, hogy megcsússzon, vagy kiperdüljön.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meg lehet persze csúsztatni, de ahhoz olyan
kormánymozdulatok kellenek, amiket csak olyan vezetők tesznek, akik
határozottan csapatni akarnak. És ilyenkor persze nem ellenkezik a
Corvette, tolja a seggét becsülettel, de nagyon kiszámítható,
kézben tartható, barátságos módon. A nem szakértő kézben
közveszélyesnek mondott Dodge Viperrel ellentétben tehát a Corvette
ideális utcai autó.
A fék is olyan, hogy bárki azonnal képes rendesen használni, akár egy Corsából átülve is, miközben ezek már-már versenyfékek, akár 250-ről is nyugodt határozottsággal állítják meg az autót. Egy összehasonlító tesztben pedig a Corvette alig valamivel produkált rosszabb fékezési értékeket, mint a Porsche. Hátul önzáró differenciál segíti az állórajtokat és az agresszív kanyarodásokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Árában duplája, teljesítményében majdnem duplája,
karakterében viszont hasonló az Alfa Romeo GTV-hez. Eltekintve az
első kerék-hátsó kerék meghajtástól a koncepció ugyanaz: hétköznapi
használatra is tökéletesen alkalmas, brutális erejű élményautó. Ha
uniós tagok leszünk, szinte egész olcsó lesz nálunk.
|
|
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
