Annyival kedvezőbb, hogy nem is nagyon hittük el, amikor a gyártó oldalán elolvastuk. Országúton 3,8 liter, városban 5,9. Na persze. Talán ha a Corsa 8-900 kiló volna, de ez majdnem 1,2 tonna. Nem bírom ki, lelövöm a poént itt és most. A kisautót egyáltalán nem kíméltem. Bár száguldozni egy ilyen modellel lehetetlen, azért lehet vele padlógázon közlekedni. Én ezt tettem, csak azért is. Mindenképpen be akartam bizonyítani, hogy a hat liter alatti fogyasztás kamu.
Aztán mielőtt visszavittem a tesztautót, teleraktam gázolajjal, osztottam, szoroztam, és 5,5 liter lett az eredmény. Ez azt jelenti, hogy normális használat mellett a fogyasztást vélhetően 5 liter alatt lehet tartani városban; nagyikának biztosan sikerülni fog. És akkor most jöjjön az érme másik oldala.
A motornak hidegen iszonytatóan gusztustalan hangja van. Ugyanez van a Grande Puntóban és a Suzukikban, és azokban sem szól éppenséggel szépen, de a Corsában valahogy még csúnyábban kerreg. Gyorsításnál is velőt rázóan undorító hangja van, és 2000-2200-as fordulat alatt valami egészen extrém módon, észbontóan, használhatatlanul erőtlen. A benzines nyilván kulturáltabb, csöndesebb és kiegyensúlyozottabban adja le a teljesítményét, viszont többet fogyaszt, és nyomatékszegény. Valamit valamiért.
Ez a motor akkor a legrokonszenvesebb, amikor autóúton, autópályán egyenletes sebességgel haladunk. Ilyenkor csöndben van, egyedül a szél surrogását lehet hallani. Ezen a ponton jegyezném meg, hogy a futómű kényelmes, kényelmességéhez mérten meglepően stabil, és a világon mindenhez mérten elképesztően halk. Olyan halk, hogy még 130-nál sem érkezik semmiféle zaj a futómű felől; kisautóban ilyet, ha jól emlékszem, még nem is tapasztaltam soha.

Nem túl szép, de nem is csúnya. Rend van, és fegyelem, legfeljebb egy késhegynyi önfeledtség került a koncepcióba
A motorhoz hatsebességes váltó csatlakozik - a butábbik 1,3-ashoz csak ötsebességes -, tökéletesen pontos, precíz. Egyáltalán nem is tűnt fel, hogy váltogatnom kell, csak utólag, ahogy visszagondoltam, döbbentem rá, milyen jó dolgom volt.
A 90 lovas dízel Corsa legolcsóbb, Enjoy felszereltségű változata 3,5 millióba kerül, de a Cosmo változat, jobb hifivel, nagyobb felnikkel, ködlámpával, légkondival is alig drágább 4 milliónál. A tesztautóban navigáció (működő!!!) és kanyarfényszóró is volt; ezek persze még a legvagányabb Corsákban is feláras kiegészítők.
Az új Corsa nem hoz szégyent az Opel fejére. Tágas, kényelmes és praktikus, és még jól is néz ki. A dízel változat hangos, viszont gyakorlatilag nem fogyaszt. Ha valakit nem zavar a szörnyű kerregés, józan választás.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
