Csak az MMT váltós legyen!, fohászkodtam a reggeli gépátvételnél a még álmos levegőben. Tudtam, hogy Toyota Corolla Verso lesz, de hogy milyen, csak ott derült ki. Persze az MMT váltóst kaptuk, a legjobb Sol felszereltséggel - ahogy ez tesztautóknál lenni szokott.

A Toyotánál szemmel láthatóan végképp felhagytak azzal a hagyománnyal, hogy terveznek egy izgalmas orr-részt, és utána megijednek, jaj mi lesz ebből... innen csak mindent mértékletes konzervativizmussal tessék megrajzolni, mint a régi Avensisen. A Corolla Verso eleje kifejezetten izgalmas és sportos, de már hátul is van mit nézni. Az áttetsző lámpaburák a Lexus-rokonokról lehetnek ismerősek. Az üvegfelületek kicsik, ami rendkívül dinamikus formát ad a kocsinak. Persze, egy ennyire magas autónál az üvegfelületek csak akkor lehetnek kicsik, ha a fém meg sok. Az is, de a Toyota tervezői az autó oldalából optikailag lecsaltak vagy húsz centit. Ezt azzal a szép ívvel érték el, ami párhuzamosan fut az autó aljával.
A fotókon nem látszik igazán ez a hatás, de tessék elmenni egy Toyota-szalonba, és élőben megnézni - működik! A hűtőmaszkon és a motorháztetőn izgalmas domborulatok jelentek meg, a sárvédők erősen kidomborodnak, itt kérem a sportosságot hangsúlyozzák. A méhsejt formájú levegő-beömlőrácsok néhány éve még a tuningműhelyek titkos receptjei közé tartoztak, de ma már széria Toyota-kellék. A legnagyobb változás azonban alighanem az emblémát érte. A formája persze nem változott, csak a mérete. Megnőtt. Nagyon megnőtt, és büszkén trónol az autó orrán.
Az autó összmérete azonban nem változott akkorát, mint orrán a jelvény. Corolla maradt, bár a fényképek legalább fél számmal nagyobb autó benyomását keltik. Ez igazán akkor derül ki, ha a szokásos tereket vizsgáljuk. A fejtér nagy. Meglepően és pazarlóan nagy. Mindenhol. Egy 191 centis Toyota Klub-tag vállalkozott rá, hogy kipróbálja a hátsó pótülést, és a fejtér még neki is bőven elég volt.
A lábtér elől szintén nagy. Shaq O'Neal a maga 154,2 kilójával és 216 centijével talán nem mondaná ezt ennyire egyértelműen, de extra méretű cipője neki is kényelmesen férne el a pedáloknál. Ahogy nagyjából mindenki másnak minden egyéb testrésze is. Az első két ülés magasságban állítható, ami kedves kényeztetés. Mindenki jó magasra pumpálja, abban a hiú reményben, hogy majd meglátja az autó elejét. Felesleges próbálkozás, azt még az utastérben ácsorogva sem látni. Én a teszt felét a legmagasabb, a másik felét a legalacsonyabb üléspozícióban vezettem végig, és egyformán jó. Persze az alacsony helyzet is igen magasan van. Viccesen magasan. Swifteken, Matizokon simán átlátni, de az egyik utasom lelkesen mesélte, hogy simán lenézett egy busz sofőrjének műszerfalára.
A második sor lábtere már nem ennyire fejedelmi. Magam mögé, a teljesen hátrahúzott vezetőülés miatt csak igen passzentosan tudtam beülni. Persze tudtam vezetni előrébb húzott üléssel is, és akkor már a magam mögé üléssel semmiféle baj nem volt - csak több helyre számítottam. Ilyenkor figyelmeztetni kellett magam, hogy ez Corolla, még ha Verso is. Az viszont nagyban emeli a komfortot, hogy a láb kényelmesen leér, természetes tartásban lehet ülni. Persze a három hátsó széket egyenként tolhatjuk-húzhatjuk előre-hátra, a támláját dönthetjük a kedvünk szerint, mégiscsak egy kifinomult egyterű.
A csomagtérből kihajtogatható két ülés viszont mint a húzósabb mozifilmek, korhatáros. Ovisoknak tökéletes, alsó tagozatosoknak használható, felsősöknek büntetés, felnőtteknek kaland. Viszont meglepően könnyű kinyitni a pótszékeket a csomagtartóból. A háttámlát kell felhajtani, és kihúzni hozzá a félig rejtett ülőlapokat, és kész. A formákkal nincs is baj, de a lábtér már nagyon korlátozott, nem lehet ezeket teljes értékű ülésekként számon tartani.
Jöjjenek a rakodóterek. Ezekkel közepesen vagyunk ellátva. A műszerfalon három helyre pakolhatunk. A klasszikus kesztyűtartó fölé került egy másik zárható rekesz, középre egy sekélyebb, talán CD-k számára kitalált, úgyszintén zárható üreg. Sajnos, ennél nem igazán illeszkedett a fedél, de a hiba kis utánállítással orvosolhatónak tűnik. Több zárható rekeszt nem találtam, de az ajtózsebek óriásiak, a két első ülés között rengeteg CD elfér, és összesen tizenegy pohártartó van szerteszét az autóban. Azt hiszem, ez új Európa-rekord, még akkor is, ha az egyik helyet fel kell áldozni a mobil hamu- vagy inkább szeméttartónak. A francia autógyártók hihetetlen agyafúrtságával a Corolla Verso nem veheti fel a versenyt, de a rendelkezésre álló rekeszek így is bőven elegendőnek tűntek.
A csomagtartó 63 és 1563 literes köbtartalom között változhat az épp használt ülések számától függően. Ha mind a hét ülés használatban van, a maradék 63 literben néhány dobozos tej és egy pár zacskó savanyúcukor fér el kényelmesen, de ha az Easy Flat-7-nek nevezett, valóban könnyen használható üléshajtogató rendszerrel az összes hátsó ülést levisszük a csomagtér síkjába, könnyen szállíthatunk komplett szoláriumot vagy néhány plazmatévét, még kerti kistraktort is. Az ülések háttámlája, ami ilyenkor csomagtérpadlóként funkcionál, strapabíró fekete szövettel burkolt, mélyládákhoz használnak hasonlót.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
