2008.04.21. 07:00

Adatlap Toyota Corolla Ts - 2002

  • 1796 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 192 LE @ 7800 rpm
  • 180 Nm @ 6800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.4 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.7 l/100km

Már nem gyártják, pedig mestermű. Legalábbis, ami a motort illeti. Egy autónak azonban van futóműve, féke, váltója, és a TS-nél semmit nem hoztak összhangba a brutális motorteljesítménnyel.

Toyota Sport, Toyota Sport. Ízlelgessék csak egy kicsit. Ugye, hogy valami nem stimmel? Mert ha mondjuk egy Avensis Puritant, vagy egy Auris Familyt kellene tesztelni, az a világ legtermészetesebb dolga lenne, de a kedves, joviális családapát megtestesítő Toyota név ma már szinte összeegyeztethetetlen a sporttal. Kiváncsi vagyok, meddig erőltetik még a Forma-1-et.

A rali világából is rég eltűntek, pedig volt, hogy három egymást követő évben három világbajnoki címet szerzett a Celica, csak éppen a legfrissebb győzelemnek, Didier Auriol diadalának is lassan tizenöt éve. A legendás sportkocsikat rég nem gyártják, nincs már Supra, nincs Celica, nincs MR2-es, a tesztelt Corolla TS-t sem árulják már. A Toyota az F-1-es csapatot leszámítva szakított a sporttal. Állítólag 2011-ben piacra dobnak majd egy hátsókerekes sportkocsit , melyet a Subaruval közösen fejlesztenek, de várjuk ki a végét.

Nagyon úgy tűnik, végleg elkötelezték magukat a normális autók mellett, méghozzá nem ma, nem tegnap, hanem legalább egy évtizede. A váltás természetesen nem mehetett végbe egyik napról a másikra: piacra dobtak még egy a régihez képest ugyancsak nyamvadt Celicát, egy nem kifejezetten brutális, de állítólag jópofa MR2-est, meg a Corolla TS-t, amiről ennek a cikknek kéne szólnia, úgyhogy el is kezdem.

Amikor 2002-ben a 192 lovas, változó szelepvezérlésű (VVTL-i – Variable Valve Timing and Lift) 1,8 literes motorral megjelent a TS, nehéz volt hova tenni. Ugyanúgy nézett ki, mint a többi Corolla – sehogy – és bár a motorját mindenki agyba-főbe dicsérte, igazán senki nem volt lelkes. Anyu bevásárló autója maradt, brutális teljesítménnyel. Az autóteszteket nyilván a Toyotánál is elolvasták, és rájöttek, a XXI. században nem lesz elég ennyi.

A 2004-től gyártott TS-ek már sokkal jobban néznek ki. A ráncfelvarráskor megváltoztatták az orr-részt, sokkal szebbek lettek a fényszórók. Raktak rá szép lökhárítókat és egy kicsit lejjebb is ültették. Belül is sokkal vidámabb lett, ellátták a kötelező kiegészítőkkel, kapott piros cérnával varrott bőrkormányt, alumínium pedálokat és taposót, piros betétes sportüléseket, fehér hátlapú műszereket, egyszóval mindent, ami kell.

A tesztelt példány tulajdonosa azonban nem elégedett meg ennyivel, 17-es felniket vásárolt, felpimpelt egy hátsó légterelőt és a középső dobtól lecserélte a kipufogót, így most már két cső mosolyog a TS feneke alatt. A motor sem teljesen gyári, kapott direktszűrőt és egy könnyített lendkereket, hogy könnyebben felpörögjön. A sok csecsebecsével már elég jól néz ki a Corolla – főleg, ha a fajtársaihoz hasonlítjuk –, ami fontos, mégis másodlagos szempont minden valamire való sportkocsinál. Hogy ne csak bámuljuk, de meggyőződhessünk a képességeiről, kiszaladtunk vele az Euro-Ringre, és mentünk néhány kört.

Ilyenkor általában nem sok idő van gyakorolni, és az autót sem akarjuk mindenáron leharcolni, szóval a procedúrát nem úgy kell elképzelni, hogy megyünk órákig, aztán mérünk, ellenkezőleg; beülünk, megyünk, mérünk, lejövünk. Ezúttal két mért kört sikerült teljesíteni, természetesen a második sikerült jobban, 1:30 elejét ment a Corolla úgy, hogy egy visszaváltásnál otthagytam kábé egy másodpercet, mert nem találtam be harmadikból másodikba.

Hogy ez jelentsen is valamit: a Civic Type-R 1 másodperccel lassabb volt – ha a bakit is beszámítjuk, akkor kettővel –, de az gyári volt, ezen meg 215/45 17-es, már-már semi-slicknek mondható gumik voltak, a motorja fékpadon 200 lóerőt teljesített a gyár által megadott 192 helyett és a futóművét is megpiszkálták, a Koni gátlók, az Eibach rugók, de főleg a TRD sperr-diffi kimondhatatlanul sokat segít a kanyarokban.

Ha elkezdünk számolgatni, kiderül, hogy egy gyári TS minden valószínűség szerint sokkal lassabb a Civic Type-R-nél. A motorerő számít legkevésbé, de a nagyobb felni, a széles, lágy keverékű gumi és az átalakított futómű rengeteg időt spórol meg a kanyarokban. Persze nem az a fontos, melyik a gyorsabb, inkább az, élvezetes-e a Corolla. Jelentem, a tesztautó jó volt, a sok átalakításnak köszönhetően tényleg gyors volt a kanyarokban, mégsem hiszem, hogy a tulaj részéről jó ötlet volt pont ezt a modellt választani.

A versenypálya nem természetes környezete egy utcai autónak, ígérjük a következő oldalon az is kiderül, hogyan teljesít a hétköznapokban. LAPOZZON!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Totalcar értékelés - Toyota Corolla Ts - 2002

6
TC

A motorja nagyon jó, de sem a futómű, sem a karosszéria, sem a váltó nem ér fel hozzá. A hétköznapokban jól használható, sportautónak azonban csak közepes.

Az oldalról ajánljuk

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

4 órája
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22