Kicsit jó
Már nem gyártják, pedig mestermű. Legalábbis, ami a motort illeti. Egy autónak azonban van futóműve, féke, váltója, és a TS-nél semmit nem hoztak összhangba a brutális motorteljesítménnyel.
Toyota Sport, Toyota Sport. Ízlelgessék csak egy kicsit. Ugye, hogy valami nem stimmel? Mert ha mondjuk egy Avensis Puritant, vagy egy Auris Familyt kellene tesztelni, az a világ legtermészetesebb dolga lenne, de a kedves, joviális családapát megtestesítő Toyota név ma már szinte összeegyeztethetetlen a sporttal. Kiváncsi vagyok, meddig erőltetik még a Forma-1-et.
A rali világából is rég eltűntek, pedig volt, hogy három egymást követő évben három világbajnoki címet szerzett a Celica, csak éppen a legfrissebb győzelemnek, Didier Auriol diadalának is lassan tizenöt éve. A legendás sportkocsikat rég nem gyártják, nincs már Supra, nincs Celica, nincs MR2-es, a tesztelt Corolla TS-t sem árulják már. A Toyota az F-1-es csapatot leszámítva szakított a sporttal. Állítólag 2011-ben piacra dobnak majd egy hátsókerekes sportkocsit , melyet a Subaruval közösen fejlesztenek, de várjuk ki a végét.
Nagyon úgy tűnik, végleg elkötelezték magukat a normális autók mellett, méghozzá nem ma, nem tegnap, hanem legalább egy évtizede. A váltás természetesen nem mehetett végbe egyik napról a másikra: piacra dobtak még egy a régihez képest ugyancsak nyamvadt Celicát, egy nem kifejezetten brutális, de állítólag jópofa MR2-est, meg a Corolla TS-t, amiről ennek a cikknek kéne szólnia, úgyhogy el is kezdem.
Amikor 2002-ben a 192 lovas, változó szelepvezérlésű (VVTL-i – Variable Valve Timing and Lift) 1,8 literes motorral megjelent a TS, nehéz volt hova tenni. Ugyanúgy nézett ki, mint a többi Corolla – sehogy – és bár a motorját mindenki agyba-főbe dicsérte, igazán senki nem volt lelkes. Anyu bevásárló autója maradt, brutális teljesítménnyel. Az autóteszteket nyilván a Toyotánál is elolvasták, és rájöttek, a XXI. században nem lesz elég ennyi.
A 2004-től gyártott TS-ek már sokkal jobban néznek ki. A ráncfelvarráskor megváltoztatták az orr-részt, sokkal szebbek lettek a fényszórók. Raktak rá szép lökhárítókat és egy kicsit lejjebb is ültették. Belül is sokkal vidámabb lett, ellátták a kötelező kiegészítőkkel, kapott piros cérnával varrott bőrkormányt, alumínium pedálokat és taposót, piros betétes sportüléseket, fehér hátlapú műszereket, egyszóval mindent, ami kell.
A tesztelt példány tulajdonosa azonban nem elégedett meg ennyivel, 17-es felniket vásárolt, felpimpelt egy hátsó légterelőt és a középső dobtól lecserélte a kipufogót, így most már két cső mosolyog a TS feneke alatt. A motor sem teljesen gyári, kapott direktszűrőt és egy könnyített lendkereket, hogy könnyebben felpörögjön. A sok csecsebecsével már elég jól néz ki a Corolla – főleg, ha a fajtársaihoz hasonlítjuk –, ami fontos, mégis másodlagos szempont minden valamire való sportkocsinál. Hogy ne csak bámuljuk, de meggyőződhessünk a képességeiről, kiszaladtunk vele az Euro-Ringre, és mentünk néhány kört.
Ilyenkor általában nem sok idő van gyakorolni, és az autót sem akarjuk mindenáron leharcolni, szóval a procedúrát nem úgy kell elképzelni, hogy megyünk órákig, aztán mérünk, ellenkezőleg; beülünk, megyünk, mérünk, lejövünk. Ezúttal két mért kört sikerült teljesíteni, természetesen a második sikerült jobban, 1:30 elejét ment a Corolla úgy, hogy egy visszaváltásnál otthagytam kábé egy másodpercet, mert nem találtam be harmadikból másodikba.
Hogy ez jelentsen is valamit: a Civic Type-R 1 másodperccel lassabb volt – ha a bakit is beszámítjuk, akkor kettővel –, de az gyári volt, ezen meg 215/45 17-es, már-már semi-slicknek mondható gumik voltak, a motorja fékpadon 200 lóerőt teljesített a gyár által megadott 192 helyett és a futóművét is megpiszkálták, a Koni gátlók, az Eibach rugók, de főleg a TRD sperr-diffi kimondhatatlanul sokat segít a kanyarokban.
Ha elkezdünk számolgatni, kiderül, hogy egy gyári TS minden valószínűség szerint sokkal lassabb a Civic Type-R-nél. A motorerő számít legkevésbé, de a nagyobb felni, a széles, lágy keverékű gumi és az átalakított futómű rengeteg időt spórol meg a kanyarokban. Persze nem az a fontos, melyik a gyorsabb, inkább az, élvezetes-e a Corolla. Jelentem, a tesztautó jó volt, a sok átalakításnak köszönhetően tényleg gyors volt a kanyarokban, mégsem hiszem, hogy a tulaj részéről jó ötlet volt pont ezt a modellt választani.
A versenypálya nem természetes környezete egy utcai autónak, ígérjük a következő oldalon az is kiderül, hogyan teljesít a hétköznapokban. LAPOZZON!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
