Alig pihentük ki a Picanto bemutatását, máris itt az új Kia, a Cerato. Pár nap, és a bemutatón megtett két kilométert egy hosszabb teszttel is megfejelhetjük, de addig a türelmetlenek betekinthetnek a képgalériába, én meg néhány unalmas mondattal elmesélem a lényeget.

Koreában már egy éve bemutatták, Amerikában januárban, Európában márciusban hullott le a lepel. Én meg most kikanyarodtam vele az Eötvös útra. A Kia Cerato megérkezett Magyarországra.
A Hyundai Lantra padlólemezét felhasználó Cerato öt, illetve négyajtós karosszéria változatban készül. A hazai vásárlóknak egyelőre be kell érniük a lépcsőshátúval, ugyanis a sportosabb ötajtós csak ősszel érkezik. A motorváltozatok terén is lesznek korlátozások, ugyanis a kétezres CRDi dízelt a magasabb ár miatt valószínűleg nélkülöznünk kell.
Ha mégis dízelt szeretnénk, marad a Kiánál most debütáló common-rail, az 1.5 CRDi. A szintén összel érkező közös nyomócsöves 1493 cm 3-es dízel 16 szelepes, 102 lóerős és 216 Nm a maximális nyomatéka. A benzines választékot a szerényebb 1.6 literes (1599 cm 3) 105 lovas 143 Nm nyomatékú és a nagyobbik kétliteres (1975 cm 3) CVVT-motor képviseli, ami 143 lóerős és a maximális nyomatéka 186 Nm. Mindannyian a Hyundaitól érkeznek.
A bemutatón kipróbált, legjobban felszerelt Carato "Racing Sport Action" feliratú váltógombja igazi sportosságot sugallt, de a saroknyi forduló alatt ez nem nagyon jött le. Talán majd a hosszabb teszt alatt. A kézi váltó helyett csupán 300 000 Ft felárért, speciálisan a Ceratóhoz fejlesztett automataváltót rendelhetünk. Ez az összeg a konkurensekhez képest igen kevés, és aki megelégszik egy négysebességes automatával, annak nagyon megéri. Ráadásul - ahogy a Picantónál - a mozgássérültek a Cerato automatát kedvezménnyel vásárolhatják.
|
A karosszériát szélcsatornában tesztelték, és a tervezésekor is nagy figyelmet szenteltek a zajok és a rezgések csillapításának, szigetelésének. A futómű elől-hátul segédkeretre épül, ami hozzájárul a zajok az utastértől való jobb kiszűréséhez. A vibráció csökkentése érdekében műanyag és alumínium motorfelfüggesztéseket alkalmaztak, a szívócsőből eredő zajokat pedig rezonátordob szűri ki.
Mind a négy keréknél független felfüggesztést és szériában nitrogéngáz-töltésű Sachs lengéscsillapítókat kapott. Elöl a jól ismert McPherson rendszer figyel, hátul kettős keresztlengőkarok és egy hosszlengőkar. A futómű megoldásnak köszönhetően a hátsó felfüggesztés kevés helyet rabol a csomagtóból.
A belsőt elsőre tágasnak ítéltem. A lábam kényelmesen elfért úgy, hogy magam mögé még be is ülhettem. A Kia adatai szerint szinte az összes belső méret nagyobb a konkurencia átlagánál. Persze az átlaghoz hasonlítani némileg csúsztatás (néhány kicsi kategóriatárs lerontja az átlagot), de nem hangzik rosszul. A lépcsőshátú változatnál is 60/40 arányban dönthető a hátsó ülés, így az alapból 345 literes csomagteret az utastér felé toldhatjuk meg.
A Cerato a törésteszteken 4 csillagot ért el. A széria két első légzsák mellé rendelhetünk oldal- és az utastéren végighúzódó függönylégzsákokat is. Az intelligens légzsákrendszer felméri az ütközés súlyosságát, majd ennek függvényében megfelelő erővel és sebességgel nyitja őket. Elöl övfeszítős biztonsági övek és aktív fejtámla védi a sofőrt. Hátul még a középső utas is hárompontos övet csatolhat be, és fejét fejtámla védi. A hátsó ülés környékén - a Kiánál megszokott módon - ott vannak a gyermekülésnek rendelt ISOFIX-fülek.
A biztonsághoz tartozik, hogy széria a négycsatornás, négyszenzoros ABS, az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és - aki a vészfékezésnél segít - a fékasszisztens (BAS). A kipörgésgátló (TCS) opció. Ahogy kell, hátul 258 mm átmérőjű féktárcsák fékezik az autót, az első tárcsa 275 mm átmérőjű. Szériában 15-ös acélfelni jár 195/60 R15-ös Bridgestone gumikkal, de mint a bemutató autón láttuk, rendelhetünk érdekes grafitszürke-metál 16-os alufelniket is.
|
![]() |
A szerviztapasztalatokat még nem ismerhetjük, de reméljük, megint jó kis Kia született. Az európai ízlésnek megfelelő arculat, a negyven hónapos tervezőmunka és a 220 millió eurós beruházás meghozta gyümölcsét. Illetve, hogy meghozta-e, majd meglátjuk. Az árakat tekintve nem lőttek nagyon a konkurensek alá. Nehéz eldönteni, van-e az emberekben annyi bizalom, hogy pár százezer forint megtakarítás reményében a Kiát válasszák. És akkor az értékvesztésről még nem esett szó.
Az unokabátyám egy Rio kombi elégedett tulajdonosa. Ráadásul már a második Kiáját hajtja. Lakókocsit húz keresztül Európán, és imádja. Annak idején azért az árért nem volt hasonló. A Ceratót még nem látta.
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
