Nyolcmillió forint, és a nemhivatalos nemmárka kereskedő már adja is a kulcsot bársonypárnán: tessék, ez itt az ön magyar rendszámos hibridüzemű nagy Toyotája, használja egészséggel. A Camry Hybrid igenis létezik!
Bal kézzel vakarni a jobb fülét: nagyjából ezt kell csinálnia egy magyar autóvásárlónak, ha hibridautót szeretne, de a Prius túl kicsi, a Civic IMA túl komolytalan, a GS 450h, RX 400h, vagy LS 600h Lexus meg túl drága neki. Mert ugye létezik más hibridüzemű autó, több is. És nem is csak a Toyotánál: a Ford (Escape hobbiterepjáró), a Nissan (Altima szedán) is kínál hibridautókat, csak épp egy óceánnal arrébb.
Szerencsére még csak ki sem kell utaznunk, ha megkívánunk egy benzin-elektromos üzemű jószágot. Élelmes kereskedők már alaposan kitaposták az utat a hibridautók számára az Újtól az Óhazáig, a használtautón rákeresve a Camry Hybridre a cikk írásakor 32 találat adódott, ezek vagy kétharmada új autó.
Mennyi a Camry?
Kanadában 30 660 a fapados, 34 800 dollár egy navigációval is felszerelt fullos hibrid Camry (2008-as modell), ami 4,76, illetve 5,41 millió forint. Kaliforniában meg 25 350 USA-dollár az alapár, ami 4,03 millió forint. Erre jön még a vám, a regadó, meg a forgalomba helyezés költségei, plusz a kereskedő haszna, és máris beülhetünk hétmillió körül egy alapfelszereltségű, 1-2 ezer kilométert futott, nyolcmillióért pedig egy fullos, navis-bőrös, tetőablakos, nullkilométeres hibrid Camrybe.
Röhej, vagy épp siralmas, ahogy tetszik. Azon már rég nem bosszankodunk, megszoktuk, hogy nálunk valahogy minden autó másfél-kétszer többe kerül, mint a nyomorgó USÁ-ban. De hogy a hajóztatott nullkilométeres Camry pontosan ugyanannyiba kerüljön, mint a hazai szalonból kihozott, jóval kisebb Prius – hát erre nehéz mit mondani.
Olvasó pontosít Amerikából
Sziasztok!
Apró észrevétel a tengeren túli árakkal kapcsolatos megjegyzésre: a kanadai árak nettó értékek. Ha a full+navi felszereltségű $34,800 árú autóval ki akarsz gurulni a szalonból, akkor ahhoz meg ki kell fizetni a szövetségi és a tartományi adót (ez Ontario-ban például 5+8=13%, de a legkevésbé adóztatott Alberta-ban is 5%), a "Pre-delivery Inspection" nevű üzembehelyezést, Freight névre hallgató helyszínre szállítási dijat, és a regisztációt. Igy a végösszeg Ontario-ban bőven $40k felett lesz, de Alberta-ban is $38k fölé kúszik a tényleges ára az autónak.
Ezek persze csak a hivatalos árak, a kereskedőknél keményen
alkudni kell, de kizártnak tartom, hogy új autóként bárki
bruttó 34,800-ért el tudja hozni a gépet.
Az árakat a piac mérete, es igényei nagyban
befolyásolják. Az észak-amerikai piacra gyártott autók
ugyanazokban a gyárakban, ugyanazokon a gyártósorokon
készülnek, a minimalis különbségek miatt, tehát az USA
alacsonyabb árait a gyártási/logisztikai költségek nem
indokolnák. Mégis ez a helyzet. Az Alliston, Ontario-ban
gyártott Honda Ridgeline az alliston-i szalonban $35,820-nál
kezdődik, míg 4000 km-rel nyugatra, egy országhatáron túl -
Kaliforniában - $28,000-nál. Ezen felül persze mindkét esetben
adót és egyéb költségeket kell fizetni. Emiatt a kanadaiak is
sírnak, föleg, hogy a USD/CAD árfolyam hónapok óta 1:1
közelében mozog, és így sokkal látványosabb a különbség.
Nagyobb értékű autót így sokan a határtól délre vesznek.
Ezek alapján talán jobban könnyebben értelmezhetőek a
nagyon pici, nagyon különleges igényekkel megáldott magyar piac
autóárai. Az irdatlan adóterhek már nem annyira, de az már más
téma...
Üdv! Rendszeres olvasótok:
xx
Az egyetlen kockázati tényező, hogy az autóra nincs garancia. Hogy ez mekkora rizikó egy eleve a mienknél sokkal igényesebb piacra készült Toyota esetében – ki-ki döntse el maga. (És még ez a kockázat sem annyira félelmetes, mint látszik: egy-két vállalkozóbb kedvű magyar kereskedő akár hajlandó is belefoglalni az adásvételi szerződésbe egy év jótállást a Camry esetében.)
Mit tud a villanyvas?
No de mit is vettünk, mi is a Camry Hybrid voltaképpen? Egy tágas, középkategóriás szedán, orrában 2,4 literes, soros négyhengeres benzinmotorral és egy állandó mágneses váltóáramú szinkronmotorral, bármit jelentsen is ez. És van még hátul egy irdatlan nikkel-metál-hidrid akkumulátor. A rendszer maximális összteljesítménye 187 lóerő, vagyis a hibrid Camry 1670 kilós tömege egész szépen meglódul egy padlógázra. Az autó végsebességét elektronika korlátozza 200 km/h-ra.
A felajánlás, maga
Üdv!
A sokadik hibrid lexusos cikk után szeretném
a szerkesztőség figyelmébe ajánlani a Toyota
Camry legújabb hibrid modelljét.
Pár hónapja vagyok a boldog tulajdonosa egy
ilyen gépjárműnek, és szívesen hozzájárulnék ahhoz, hogy
rajtatok keresztül a szélesebb autós közönség is
megismerhesse ezt a szenzációs járművet. Nagyobb,
kényelmesebb, mint a 450h, csúnyának sem mondható,
csomagtere is elfogadhatóbb, megy is, ha kell (8.5mp
0-100), halk, suhan, és 7l körül szaladgálok vele. Ja, és
mindez 7-8M Ft-ért hozzáférhető, ami vicces egy ilyen
technológiával rendelkező és ilyen jól felszerelt autó
esetén (navigáció, bőr, tetőablak, érintőképernyő, stb).
Szerintem egy cikket megér.
Ha érdekel benneteket az autó, szívesen rendelkezésetekre bocsátom egy teszt erejéig.
Üdvözlettel:
xx
Kedves Olvasó: ha Önnek véletlenül van a birtokában egy hibrid Altima, egy Tesla Roadster, egy Venturi Fetish, vagy akárcsak egy olyan hétköznapi benzinpusztító vacak, mint a Lamborghini Murcielago, bármelyik TVR, vagy Aston Martin, és büszke autójára, ne habozzék követni xx, azaz Gábor példáját, és írjon, mi meg megyünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
