A Cadillac Escalade mindenkinél lenyomta a biztosítékot. Egy kétdimenziós weblap alkalmatlan arra, hogy ennek a járműnek a valós méreteit szemléltesse. Talán mondjak számokat? Öt méter és tizenöt centi hosszú. Két tonna és hat mázsa. Huszonkét millió forint. Ezek után már el lehet képzelni? Dehogy, látni kell.
Mert az Escalade sokkoló. A motorház a mellkasomig ér. Örülök, hogy a kézi mosóban ezt is terepjáró áron mossák, akárcsak a kis szottyadt Vitarákat. Asszem, ennyi haszon belefér a caddys életébe, az már más kérdés, hogy szerencsétlen mosósok alig tudják lehajtani a vizet a tetejéről, annyira magas. És amikor már azt hitték, hogy szárazra törölték a kisebb lakás alapterületének megfelelő felületét, még több köbméter víz tudott kicsorogni a résekből.
Ők is, mások is azt kérdezik először: mennyit fogyaszt? Ha azt mondanám, harmincötöt, simán elhinnék. Ezzel megfelelnék az elvárásoknak: íme a szén-dioxid-bajnok! De csalódást kell okoznom: a normál 17-18 liter közötti átlag akár 15 környékére is leszorítható, igaz, akkor már vigyázni kell a gyorsítgatásokkal. Ezek után inkább az a kérdés fogalmazódik meg az emberben, hogy mondjuk egy 3,5 literes, hipermodern Honda Legend, esetleg egy francia, netán olasz háromliteres mire föl fogyaszt ugyanennyit.
Talán mert jobban mennek? Szó sincs róla, az Escalade egy összkerekes Legend-félét megeszik reggelire: 6,8 alatt van százon, automata váltóval, 2,6 tonnásan, 98 liter benzinnel feltankolva. Uraim, követelem, árulják el, hogyan tolnak le a szánalmasan kis V6-osok torkán ugyanennyi benzint?
Pedig az Escalade igazi őslény. Motorterében szinte lötyög a 6,2 literes gép. Fedelét kétoldalt zsanéron elhelyezett rugótekercsek emelik, ezeket mintha egy génkezelt orosz vekkerből emelték volna át. A gázrugónak látszó, közel egyméteres valami szerintem csak rásegít, vagy mindössze a lengéscsillapítást szolgálja. Ez persze tipp, de akkora konzolt hegesztettek neki, hogy egy kisautó futóművét is elbírná.
A látványosan hátrafelé lejtő motorban összesen 16 szelep van, igen, ezt a mennyiséget nyolc henger között sikerült elosztani. DOHC vezérlés? Ugyan, jó kis OHV, egyetlen vezérműtengellyel a két hengersor között. Az Escalade műszaki adatait undorral tolná félre az, aki kicsit is ad arra, hogy modern konstrukcióval járjon. Remekül kivehető a hatalmas teherautó-alváz is, akárcsak a hátsó merev híd, de nem kell megijedni, elöl már független felfüggesztések vannak, és mind a négy keréken óriási tárcsafékek. Az Escalade egyébként egy Tahoe-rokon, már ami a technikát illeti.
Szó, ami szó, a Caddy rá is szolgál a sportos jelzőre, bár végsebességét 170 km/órában limitálták, nyilván ennyi van az alvázban meg a merev hátsó hídban. Különben mehetne a börtönbe a GM megfelelő embere, ha a 409 lóerős Escalade-ek elkezdenének kétszáznál elszállni.
A legSUVabb
Ahhoz képest, hogy az Escalade egy óriási adó- és törvénymegkerülés gyermeke, a végeredmény nem rossz. Vajon mekkora kiskaput hagytak az amerikai műszaki előírásokban, hogy még az Escalade is befér rajta? Jó nagyot, az ilyen járgányok nem számítanak személyautónak odaát, tehát nem kell a szigorú ütközési, fogyasztási és egyéb normáknak megfelelniük. Innen is a név: Sports Utility Vehicle, azaz sportos haszongépjármű. Olyannyira teherautó, hogy az USA-ban létezik pickup az Escalade-ből, ezt EXT utónévvel árulják. Mi annak idején, a berácsozott haszon-Twingóinkkal a fasorban sem voltunk.
Ha nem lenne a fellépő oldalt, csak nekifutásból tudnék beszállni. De milyen vezetni egy Tahoe-rokont? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
