Cuki, mikor mérges

2009.02.21. 00:40

Adatlap Citroën C4 Vtr Plus - 2004

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 5800 rpm
  • 240 Nm @ 1400 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.4 másodperc
  • Végsebesség:
    212 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 4 530 000 Ft

Ha adrenalinbombára vágyunk, úgysem ilyen autót veszünk, gondolhatták a franciák, mikor megteremtették ezt a sportos, de kényelem szempontjából semmiféle kompromisszumot nem tűrő kocsit, és én mélyen egyetértek velük.

Írtunk már C4-es tesztet, szám szerint ötöt ( 1, 2, 3, 4, 5). Ez itten a hatodik; eddig azonban egyetlen C4-es tesztautónkat sem az a bizonyos PSA-BMW 1,6-os turbómotor űzte, ami az ön által jelenleg olvasott cikk apropóját adja. Erről a motorról akkor írtunk, amikor a Mini Cooper S-t, a Mini Cooper S Clubmant meg a nyitható tetejű Mini Cooper S Convertible-t teszteltük. Igen ám, de a Minikben, kedves olvasó, ugyanez a motor jóval erősebb volt. Ennek a motornak a 150 lóerős változatáról még csak egyszer írtunk, egy 308-as Peugeot kapcsán, ami ugye távolról sem Citroën C4-es, és igen, ezért fogunk most mindannyian olyan kiválóan szórakozni.

A sokadik tesztben olyan apróságokkal, mint egy kocsi műszerfala, nem nagyon szoktunk foglalkozni. Megpróbálunk az újdonságok értékelésére szorítkozni, én mégsem tudom megállni, hogy néhány rövid gondolatot ne fűzzek hozzá a digitális, középre helyezett műszeregységhez és a karimáját forgató, középső részét konokul mereven tartó kormányhoz.

Háromféle ember van. Az első nem foglalkozik a divattal, a második igen, de nincs ízlése, a harmadik mindig divatos ruhákba öltözik és jól is néz ki. Az első csoportba tartozó emberek sosem okoznak nagy meglepetést, ha visszanézzük a régi fotókat, ugyanolyan ruhákban látjuk őket, mint az újakon. Sosem néznek ki különösen jól, viszont nem is válnak nevetség tárgyává.

A második csoport tagjain egyfolytában röhögünk. Ezek az emberek mindig idétlenül néznek ki, akkor is, ha épp az aktuális divat szerinti legízléstelenebb ruhadarabokat látjuk rajtuk, és akkor is, ha a fotók már jó tízévesek. Nagyon akarnak, pedig nem kéne, nekem sem szokásom tornacsarnokokba szaladgálni, hogy aztán talajon, ne adj’ isten gyűrűn bizonyítsak.

A harmadik csoport tagjai tartják életben, sőt, ha úgy tetszik, maguk teremtik meg a divatot nap-nap után. Akkor és ott mindig jól mutatnak, ha azonban előkeresünk egy régi képet, sokszor velük is előfordul, hogy utólag ugyanolyan nevetségesen mutatnak, mint a második csoportba tartozó, minden jó ízlést nélkülöző embertársaik. És itt szeretnék köszönetet mondani a Citroënnek például a Déesse-ért, mert divatot teremtett, ami kiállta az idő próbáját. És egyben megkérem, kezdjen valamit a jelenlegi C4 műszerfalával, ami első ránézésre újdonságértéke miatt talán még jópofának tűnt, de ahogy haladunk előre az időben, egyre nehezebb tolerálni.

De térjünk rá végre a motorra, erre a 0,8 bar turbónyomással fickósított, mokány 1,6-os-ra. Jó volt a Minikben, jó volt a 308-as Peugeot-kban, természetesen pont ugyanolyan jó a C4-esben is. Erőtlenséget csak nagyon alacsony fordulaton tapasztalunk, már kétezertől remekül húz. Karakterisztikája érdekes módon nem annyira a kis lökettérfogatú turbó-, mint inkább a V-motorokéra hajaz, annyira egyenletesen adja le a teljesítményét.

Az oldalról ajánljuk

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

5 órája
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53