Adatlap Alfa Romeo Brera 2,2 Jts - 2006
Adatlap Alfa Romeo Brera 3,2 V6 Jts Q4 - 2006
Ezután a tesztvezetésen már én is így álltam hozzá. Nem kerestem benne az Alfa Romeó-ságot. A rendezvény dicséretére legyen mondva, a tesztút a gyár balloccói tesztpályájára vitt. Ez még azt is jóváteszi, hogy a torinói Palazzo Reale 1600-as évek elejei hangulatát műanyag székekkel egészítették ki, csak a mi kedvünkért (Dave Gahan hangja viszont iszonyú jó volt, akusztikailag is).
Szóval Ballocco, tesztvezetés. Kétféle benzinmotor lesz első
körben, dízel állítólag jövőre, de hogy a mostani 2,4-es vagy más,
arról nem volt szó. A 2,2 JTS utcai próbára volt vihető, a 3,2 V6 (ami
a 159-hez hasonlóan a Breránál is Q4-el együtt jár) pedig a
tesztpályán. Megvolt mindkettő, és nagyon úgy néz ki, hogy alul a
szavazógépnél erősen kell koncentrálnom, hogy melyik gombot nyomjam
meg.
A 2,2 olyan harmatos sportkocsiban - mert a Brera ugye az? kérem, mondják mások is, hogy az, és nem én értem félre az Alfa kupé jelentését -, hogy ha nem vezetném, azt hinném, ilyen nincs is. Persze a végsebességben nincs gond, a 185 ló felhúzza akár két kilóig is, de addig nem történik semmi.
WTCC Alfa nélkül
Mivel a 159-esből nem készültek el a túrakocsi
versenyautójukkal, jövőre nem lesz Alfa a WTCC versenysorozatában.
Nem is tudok visszaemlékezni, hogy mikor volt versenyévad Alfa
nélkül. Sajnálhatjuk ezt is, de legalább reméljük, hogy a
visszatérés annál meggyőzőbb lesz.
Azt most tegyük félre, hogy az autó viselkedése annyira steril, hogy lövésem sincs, aszfalton megyünk, vagy kockakövön. Hogy egyenesen megyünk, vagy kanyarodunk, hogy gyorsítunk, vagy már beálltunk egy sebességre... Semmi.
Egy sportkocsi arról szól, hogy harap, remeg minden porcikája a gyorsításkor, és csikorognak a fogaim minden pillanatban, akár jó érzésből, akár félszből. A 2,2-es Breránál ilyesminek nyoma sincs. Az foglalkoztatott, hogy a csomagtartóba való bejutáshoz hol kéne kinyitni az üveget - csak az nyílik. Hát persze, hogy a könyöklőbe rejtett nyomógombbal. Tudom, bennem a hiba, hogy nem olvastam el előbb a kézikönyvet. Régebben a nyomógombot a kesztyűtartóba rejtették, de akkoriban lehetett az emblémát elfordítva kulccsal is nyitni.
A pályateszt sokkal jobb érzéseket keltett. Lehet, hogy a kicsi Brerát is oda kellett volna vinni. A V6-osokból volt többféle változat. 17-es és 18-as kerekűek, többféle gumival, összkerékhajtással. A pálya jó kanyargós, gyors, nyújtott kanyarokkal, szűk visszafordítókkal. Mentünk rajta sokat. Ez már közelít ahhoz, amit Alfa sportkocsinak neveznék, de valahogy ez sem az igazi. A Q4 borzasztóan merev (amitől nehéz is), kanyarokban rettentő stabil; három difit hajt a motor, ami elveszi az erőt. Valahol itt lehet a bibi.
Nincs annyi Kraft, hogy a gázra rúgva megugorjon. A gyorsulás, meg a végsebesség itt már azért sokkal jobb, de virgoncság hiányzik. Van helyette borzalmas alulkormányzottság, lehet, hogy kicsit több hajtás kéne hátra és minden megváltozna. Nemcsak a dinamika, de a sportosság érzete is. Mert a 260 ló nyerítése itt sem hallatszik, csak az erejüket érezni, azt meg érezni másnál is.
Az Alfánál pont a nyerítés a lényeg. Most nem a hangról beszélek, mielőtt valaki félreérti - azzal semmi baj, még a kis motornál is tökéletes -, hanem az idegállapotról amit ennek a filmnek a megtekintésekor éreztem, pedig nem is vezettem az autót, csak néztem, ahogy mások teszik.
Szerintem nem kell nekünk négykerék-hajtás, nem kell üvegtető, nem
kell a teljesen használhatatlan hátsó ülés. Hátulra hajtott kerekek
kellenek, és jóval kisebb szám az árhoz. Fejemben az előző két GTV
generáció vezetési tapasztalataival azt kell mondanom,
a Brera valóban nem méltó az Alfa Romeó-ságra, csak az
alfaságra. Pedig annyira szerettem volna gusztustalanul ömlengő, a
végletekig dicsérő szavakkal bemutatni. Remélem Romeo valahogy
hazatalál, mert nélküle minden más.
Ui: most szóltak, hogy mindent félreértettem. Az autót az Alfa Romeo a GT fölé pozícionálja, ezért ilyen drága, és ezért van benne sportszív helyett ülésfűtés. Luxussportkupé a rendes neve. Aki sportkocsit-versenyautót akart, menjen más márkához, itt csak ilyet talál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
