– Van egy kis baj, meghúztam a Bömöst.
– Akarod, hogy innentől inkább én vezessek?
– Igen, az jó lenne.
A teszt elég rosszul végződött, ideiglenes munkaadóm vitt haza.
„Most komolyan, a telefongyár vezetői nem kurváztak összevissza?” – kérdezem Lacit, aki huszonöt éve személyi sofőr ugyanott, a hetvenes években még telefongyárban. „Nem, nem történtek ilyen dolgok, akkoriban néhány ezerhatos Ladával dolgoztunk a cégnél, a vezetők közül azt vittük, akinek éppen szüksége volt fuvarra” – ábrándít ki.
Igazán kár, a meghúzott X5 mellé még egy becsületsértési per is jól jönne, de ha történt volna ilyen, Laci úgysem mesélné el, nagyon diszkrét és szigorú benyomást kelt. Nem eszik autóban például, ami nálam megint egy kizáró ok a sofőri állásra pályázva. Nem is járja morcsos kézzel markolni a vajszínű bőrkormányt.
A6 helyett X5? Kőkonzervatív szedán helyett vagány SUV? A kontraszt valójában ennél sokkal kisebb, mert az X5 viselkedése nem sok eltérést mutat az A6-hoz képest, csak magasabbról és kicsit puhábban teszi ugyanazt. Ez azért is lehetséges, mert az X5 nem SUV, hanem SAV, nem utility, harem activity, a terepjáró képesség végleg a margón dekkol.
Ez az X5 volt az első biturbó az országban, harminc kiló súlytöblettel 286 lóerőt tud, a szólózó testvér 235-öt. Hét másodperc alatt gyorsul százra, ami egy ilyen homlokot tolva és több mint két tonnát húzva egy SUV-tól épp elég. Egy SAV-tól is. A gyári adatok szerint ezt kicsit több mint tíz liter, a kisebb testvérhez képest egy deci többletgázolajért teszi. Aranyosan kamuznak, mert az autó analóg, húsz literig számozott pillanatnyi fogyasztásmérője elég sokszor kiakad. A felturbózott modell nagyobb féktárcsákat és krómveséket is kapott.
– A Volvód csomagtartója kinyílt már? – kérdezik
a márkakereskedésben, ahova első kötelező szervízre és olajcserére
mentünk. A családregénnyé terebélyesedő csomagtartó-történet
kitunkolása után spontán és rövid, de felettéb szórakoztató és
személyre szabott sajtóúton vettem részt.
– Fúú, de gyönyörű ez a padlizsán Ötös! – erre
mutattak
mást is, gyöngyházfehér kupét és türkiz Egyest.
Az X5-ből – a leeresztett olajon kívül – természetesen semmi
nem csöpög pár ezer kilométer után, ez nem a
tartósdákó,
hanem egy tartós béemvé.
Az Audi egy 255 lóerős, 3,2-es V6-os FSI quattro. Ez az egyetlen A6 példány, ami érzelmeket tud kiváltani belőlem. Egyszer már szerepelt nálunk, egyedi fényezése lemossa róla a kemény audiságot. Ez egy piszkosul jó autó, de így legalább szerethető is. Mert mi tudjuk szeretni is az Audikat.
Az X5 kasztnija még újdonság, mellette az előző A6 egy tiszta udvar, rendes ház. Talán túl rendes, Audi még nem osztotta két részre az emberiséget, a BMW-k meg az ezredforduló óta ezen vannak. A két tökéletesen megoldott formát ez különbözteti meg egymástól. Az X5-re sokan befordulnak, de jó eséllyel feltűnik majd a tankönyvekben, mert forradalomhoz pont ennyivel kell több, mint a tökéletes feladatvégrehajtáshoz. Ugyanez állna a szembeküldött X5-Q7-re is, és az A6-ra ráereszthetnénk az ötös formáját is, a lényeg ugyanaz: a különbséget nem a szedán és a SUV, bocsánat, SAV alapvető alkati eltérései adják.
„Hahaha, a hangja ennek jobb!”
Most akkor döntsük már el, a legerősebb, benzines V6-os A6 quattro vagy a legerősebb dízel X5 a jobb?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
