Azt rögtön tudatja a kis bömös, hogy itt kettővel kevesebb dugattyú alternál: az enyhe vibráció is érzékelhető, meg hangja is van. Persze pont az elviselhetőség határán belül van mindkettő, tekintetbe véve minden enyhítő körülményt. Nevezetesen, ez egy remek kis limuzin, iszonyatosan jól megépítve. Viszont, amikor megvennék egy ilyet 9,5 milliós alapáron, biztos beugranék a szervizbe, hogy szüntessék már meg a váltószoknya klaffogását, mert amikor ráteszem a karra a kezem, valahogy elkezd vibrálni. Nyilván nem tart sokból megoldani. Viszont a tekeredős váltókar tényleg gáz, ezen már a Peugeot 207 is továbblépett. Elég rövid hibalista, bár én jobb kézi váltót várnék egy BMW-től, még hatmillióért is. Tízért meg pláne.
Fáj, de rohadtul meg tudnám szokni ezt a váltót is, mert körülötte minden nagyon jó. A motor már ezerkétszáztól húz, vagy tol. Pontosabban mindkettő. Erejének 40 százaléka előre jut, vagyis nem kell kipörögnie semminek ahhoz, hogy a kocsi valóban összkerekes legyen. Ha kell, az arány változhat, egy elektronikus szabályzású kuplung játszik folyamatosan az arányokkal. A végeredmény pedig az, hogy az xDrive-os 320d iszonyat semlegesen fordul. Bárhol, bármilyen tapadás mellett. Ha pedig már van tempó, megszűnik a bizsergés, finom mormolásba megy át a dízelhang, autópályán pedig már kifejezetten csendesnek tűnik, a menetzaj finom surrogása alól alig hallik a motor. Nem tudom, hogy csinálják, de a világ végére is elmennék vele.
A vicc az egészben, hogy ha nem lenne ráírva, az ember észre sem venné, hogy van a 3-asban xDrive. Feltolatás a mélygarázsunk csúszós fém parkolórámpájára? Felmegy. Kínlódás poros emelkedőn? Nem gond. Elindulás homokos-füves földúton? Mint a golyó. Jég? Lehet, hogy volt, de fel sem tűnt. Ezek a szituációk hátsókerék-hajtással, az összes elektronikus segítséggel együtt is átcsapnak kínlódásba. A kínlódás hiánya pedig nem feltűnő dolog.
Az is határozottan tetszett a 320d xDrive-ban, hogy viselkedésében nem sok utalt a 4x4-es hajtásra. A határozott útfogás ellenére is jó volt a rugózása. Persze lassú haladásban valamivel férfiasabbnak tűnik az első futómű, mint a sima verzióé, de ez nem zavaró. Ellenben nagy sebességnél is hátborzongató a stabilitása. Amúgy pedig lényegében ugyanúgy gyorsít, mint a hátsókerekes, nem tűnik úgy, hogy túl sok lenne az első kerék hajtásának a vesztesége: 2-3 tizedmásodperc százig észrevehetetlen (7,9 helyett 8,2 s).
Ugyanez igaz a fogyasztására is. Lényegében bármit csináltam, valahogy mindig hét liternél kötöttem ki. Ha efölé ment, egy idő után visszament, ha ez alá, akkor is. Szóval, nincs nagy felára az összkerékhajtásnak. Legalábbis gázolajból. (Mert amúgy 760 ezer forint az xDirve-buli.) Ha nem lett volna mostanában hideg, működött volna a Efficient Dynamics álló helyzeti motorkikapcsolás is, de mostanában alig volt olyan idő, hogy leállt a motor a lámpánál. Elég furcsa érzés egy dízellel, annyira üres csönd lesz.
Hogy megéri-e a BMW 320d xDrive? Ha szigorúan véve a végeredményt nézzük, akkor igen, mert nagyon jó autó. Ha viszont számításba vesszük, hogy ha mindazt belepakoljuk a 9,5 milliótól induló autóba, amit egy jóval olcsóbb "nem prémium" középkategóriás kocsi alapból tartalmaz, dobunk majd egy hátast. Szóval, a 9,5 millióra belőtt alapár erősen tájékoztató jellegű. Ha olyasmiket szeretne az ember, mint a hamutartó, xenonlámpa, iPod-bemenet, csak úgy pörögnek a százezrek. Egyszóval: ez lényegesen drágább autó, mint elsőre tűnik.
Azt azért hozzátenném, hogy a 320d összkerekes autóként sem lesz raliautó. Noha bármilyen felületnek át tudja adni a vonóerőt, azért ahhoz alacsony az alja, hogy félterepjáróként kezeljük. És amúgy sem fog úgy kanyarodni, mint egy Evo vagy egy WRX. Nem is ez a lényeg. Nem jut el bárhová – ellenben boríthatja bármi az aszfaltot, nincs gondja vele. Beveszi a kanyart, elindul, megáll, satöbbi. Aki pedig többre vágyik, annak legalább egy X3-ra van szüksége. És még egy dolog. Mivel a 3-as sportos limuzin, ne számítsunk gigantikus csomagtartóra és kényelmes beszállásra hátul. Bár maga a tér meglepően nagy, az ülőhelyzet nem ugyanaz, mint egy ötösben. A mi nem baj, csupán realitás.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
