A fene se gondolta, hogy ennyire nehéz összkerekes autót venni. A drágaautó-szalon nem olyan, mint a piaci hentesbolt: "Ott az a szép darab karaj, levágna belőle nekem egy kicsit?" Mert ugye hathengeres dízeleket senki sem árul leszeletelve, összkerekes limuzinban. Illetve mostantól igen: a BMW.
Igaz, a BMW-nél ez könnyebben is megy, mert ott a sorhatos háromliteres dízel, csak el kell hagyni az elejéről két hengert, és kész. Egyébként hasonlóan aránylik a teljesítmény és a nyomaték is a háromlitereséhez. És már a két literből kiszedett 350 newtonméter is elégnek tűnik ahhoz, hogy egy közepes limuzint elvigyen xDrive-val. A három liter a túladagoláshoz kell, hogy Pistánk elájuljon tőle , a kettő viszont a realitás. És ez a realitás egyáltalán nem kiábrándító.
Összesen négy hasonló típus van azóta, amióta megjelent a 320xd. Hihetetlen, nem? Van a 150 lovas dízel Legacy, kapható még Passat fórmósön 140 lóerős TDI-vel, továbbá az Audi A4 quattro (140 és 170 LE) és mostantól ez a kis BMW, amely a legnagyobb teljesítményű mind közül: 177 lóerős. Ha a teljesítményt is nézzük, a valódi konkurensek száma egyre szűkül: a 170 lovas Audira. Meg amúgy is.
Ami a nem említett márkákat illeti, a Mercedes nem méri három liter alatt a 4Maticot, a Volvo pedig csak benzinmotorral ad összkerékhajtást a limuzinjaiba. A Saab árlistáján pedig még mindig nem tűnt fel dízel 9-3 AWD verzió. Esetleg a Volvo V70 van még, de az 2,4 literes, vagyis túl a lélektani, regadó- és KGFB-határon. Mert a gazdagok szeretnek a legjobban spórolni.
Most, hogy picit megfészliftelték a 3-ast, végre új az iDrive is. Régi ellenszenv a miénk, arra a napra datálódik, amikor az előző 7-es széria megjelent, és az egyik sajtórendezvényen egy oktató VHS-t nyomtak a kezembe. Lényegében azzal az üzenettel, hogy nem az iDrive rossz, hanem én vagyok tudatlan. Persze meg lehet tanulni a kezelését, pláne a egyszerűbb BMW-sorozatokon, de soha nem tudtam megszeretni. Irritált, hogy vezetés közben egy menü mélyén kellett turkálni, olyan rendkívüli dolgokhoz, mint egy rádiófrekvencia megkeresése.
iDrive: gyűlöltem – eddig
Az egygombos autókezelés és köztem feszülő ellentétet lényegében teljesen feloldották, aminek több oka is van. Például: ha beindítom a kocsit, az új iDrive onnan folytatja, ahol leállításkor abbahagytam. Vagyis, ha állandóan a rádiót használnám vagy a navit, akkor nem kell minden egyes alkalommal a legfelső menüszintről lelépdelni. Továbbá, megjelentek a tekerentyű körül a gyorsgombok is, amelyek eleve leegyszerűsítik a lépkedést. És még egy apróság: nincs olyan menüelrendezés, hogy más irányba kell nyomni-tekerni, mint amerre valójában a képernyőn lépni készülünk. Mert régen ilyen is volt. A képernyők most lélegzetelállítóan szép grafikát kaptak, lényegesen nagyobb felbontású kijelzővel. Szóval, tényleg jó lett!
Persze kukacoskodhatnék, például azon, hogy a kézi rádióhangolás menüpontja miért került az állomáslistába, de ez olyan apróság, ami eltörpül a forradalmi változások mellett. Amin viszont jót röhögtem, az a navigáció utcalistája. Ráakadtam néhány utcanévre, amit fordítva adtak be. Így a Deák Ferenc utcát az F betűhöz sorolták, "Ferenc utca; Deák" néven, egy kupacban Mórával, Erkellel, Kazinczyval, Kölcseyvel és nemzetünk más nagyjaival; továbbá néhány köz a K betűhöz sorolódott. (Egyébként, ha kiválasztjuk, a rendszer már jól veszi be a nevet, tehát Deák Ferenc utcaként.) A következő fejlesztés a magyar nyelvű menürendszer lehetne, amit például a Volvo már rég megcsinált. A tesztautó Professional navigációs rendszere 676 ezer forintba kerül – ez a drágábbik verzió, nagyobb képernyővel.
Létezik, hogy az xDrive nem eszi meg a motor erejét? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
