A fene se gondolta, hogy ennyire nehéz összkerekes autót venni. A drágaautó-szalon nem olyan, mint a piaci hentesbolt: "Ott az a szép darab karaj, levágna belőle nekem egy kicsit?" Mert ugye hathengeres dízeleket senki sem árul leszeletelve, összkerekes limuzinban. Illetve mostantól igen: a BMW.
Igaz, a BMW-nél ez könnyebben is megy, mert ott a sorhatos háromliteres dízel, csak el kell hagyni az elejéről két hengert, és kész. Egyébként hasonlóan aránylik a teljesítmény és a nyomaték is a háromlitereséhez. És már a két literből kiszedett 350 newtonméter is elégnek tűnik ahhoz, hogy egy közepes limuzint elvigyen xDrive-val. A három liter a túladagoláshoz kell, hogy Pistánk elájuljon tőle , a kettő viszont a realitás. És ez a realitás egyáltalán nem kiábrándító.
Összesen négy hasonló típus van azóta, amióta megjelent a 320xd. Hihetetlen, nem? Van a 150 lovas dízel Legacy, kapható még Passat fórmósön 140 lóerős TDI-vel, továbbá az Audi A4 quattro (140 és 170 LE) és mostantól ez a kis BMW, amely a legnagyobb teljesítményű mind közül: 177 lóerős. Ha a teljesítményt is nézzük, a valódi konkurensek száma egyre szűkül: a 170 lovas Audira. Meg amúgy is.
Ami a nem említett márkákat illeti, a Mercedes nem méri három liter alatt a 4Maticot, a Volvo pedig csak benzinmotorral ad összkerékhajtást a limuzinjaiba. A Saab árlistáján pedig még mindig nem tűnt fel dízel 9-3 AWD verzió. Esetleg a Volvo V70 van még, de az 2,4 literes, vagyis túl a lélektani, regadó- és KGFB-határon. Mert a gazdagok szeretnek a legjobban spórolni.
Most, hogy picit megfészliftelték a 3-ast, végre új az iDrive is. Régi ellenszenv a miénk, arra a napra datálódik, amikor az előző 7-es széria megjelent, és az egyik sajtórendezvényen egy oktató VHS-t nyomtak a kezembe. Lényegében azzal az üzenettel, hogy nem az iDrive rossz, hanem én vagyok tudatlan. Persze meg lehet tanulni a kezelését, pláne a egyszerűbb BMW-sorozatokon, de soha nem tudtam megszeretni. Irritált, hogy vezetés közben egy menü mélyén kellett turkálni, olyan rendkívüli dolgokhoz, mint egy rádiófrekvencia megkeresése.
iDrive: gyűlöltem – eddig
Az egygombos autókezelés és köztem feszülő ellentétet lényegében teljesen feloldották, aminek több oka is van. Például: ha beindítom a kocsit, az új iDrive onnan folytatja, ahol leállításkor abbahagytam. Vagyis, ha állandóan a rádiót használnám vagy a navit, akkor nem kell minden egyes alkalommal a legfelső menüszintről lelépdelni. Továbbá, megjelentek a tekerentyű körül a gyorsgombok is, amelyek eleve leegyszerűsítik a lépkedést. És még egy apróság: nincs olyan menüelrendezés, hogy más irányba kell nyomni-tekerni, mint amerre valójában a képernyőn lépni készülünk. Mert régen ilyen is volt. A képernyők most lélegzetelállítóan szép grafikát kaptak, lényegesen nagyobb felbontású kijelzővel. Szóval, tényleg jó lett!
Persze kukacoskodhatnék, például azon, hogy a kézi rádióhangolás menüpontja miért került az állomáslistába, de ez olyan apróság, ami eltörpül a forradalmi változások mellett. Amin viszont jót röhögtem, az a navigáció utcalistája. Ráakadtam néhány utcanévre, amit fordítva adtak be. Így a Deák Ferenc utcát az F betűhöz sorolták, "Ferenc utca; Deák" néven, egy kupacban Mórával, Erkellel, Kazinczyval, Kölcseyvel és nemzetünk más nagyjaival; továbbá néhány köz a K betűhöz sorolódott. (Egyébként, ha kiválasztjuk, a rendszer már jól veszi be a nevet, tehát Deák Ferenc utcaként.) A következő fejlesztés a magyar nyelvű menürendszer lehetne, amit például a Volvo már rég megcsinált. A tesztautó Professional navigációs rendszere 676 ezer forintba kerül – ez a drágábbik verzió, nagyobb képernyővel.
Létezik, hogy az xDrive nem eszi meg a motor erejét? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
