Te mitől ordítasz?
BMW 125i Cabriolet - Mazda MX-5
Amikor átültem az MX-5-be, az első körben rendesen féltem. A BMW annyira nyugodtan viselkedett, hogy már két kör után untam. Olyan volt utána a Mazda, mint egy adrenalininjekció. Bár ennek csak 160 lóerős a motorja, legnagyobb nyomatéka 188 Nm és 0-100-ra is lassabban, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, még az egyenesekben sem érződött lassabbnak, a kanyarokban meg egyenesen horrorisztikus mutatványokat művelt.
Nem először vittem versenypályára a kis roadstert, de a BMW után annyira intenzíven értek az ingerek, megint sikerült rácsodálkozni, milyen agilis és közvetlen, milyen mozgékony. Átsuhan a kanyarokon, ha íven megyünk, és közben folyamatosan mozgatja a fenekét; még driftelni is remekül lehet vele, és közben folyamatosan ontja az információt a sofőr felé. A BMW után az első körben nagyon veszélyesnek éreztem, de a másodikban már széles mosollyal az arcomon dobáltam egyik kanyarból a másikba.
Olvasóink írták
Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.
Írjon ön is Népítéletet
Természetesen a valóságban is veszélyesebb a fenekét mozgató, túlkormányzottságra hajlamos MX-5-ös, mint a BMW 125i Cabrio, de ezek a tulajdonságai csak akkor jönnek elő, ha a határon, vagy még azon is túl hajszoljuk. Ha csak 90 százalékon autózunk, ez is ugyanolyan stabil, mint bármelyik autó, becsületére szóljon, hogy még extrém helyzetekben is remekül irányítható. A bimmerrel meg nem nagyon történik semmi, mindegy is, irányítható-e extrém szituációban, mert nem lesz része ilyesmiben.
Persze az MX-5 a BMW-hez képest egyszerű szappantartó, ráadásul hangos és szűk is: a jobb lábunk folyamatosan súrolja a kardánalagutat, a bal kezünk az ajtót dörzsöli. Spártaiak a körülmények a 125i kínálta luxushoz és eleganciához képest, de ezt talán egy fokkal élvezetesebb vezetni, mint amennyire szép és kulturált amaz.
A BMW gyönyörű és elegáns autó, határozott, hideg felsőbbrendűséggel néz a világra. A belső tere is exkluzív, és hely is van bőven. Hátul szűk, de nyitott autónál már az is nagy szó, ha két gyermeket be tudunk ültetni a hátsó sorba. Városi és utazóautónak 2+2 személy részére kiváló, élményautónak pocsék.
Alkatrész
A magyar utak minden bizonnyal kikezdik a sportos autók futóműveit, így körülnéztünk a kopó alkatrészek piacán.
Az 1-es BMW-hez egy lengéscsillapító 25-30 ezer, tornycsapágy 8000 forintért kapható.
Az MX-5-höz lengéscsillapítót 30 000, toronycsapágyat 6000 körül láttam.
A Mazda csak annyira szép, amennyire egy roadster eredendően szép. Nincs rajta semmi csicsa, az utastere kulturált, igényes, de nem exkluzív. Nagyon szűk, és bár roadster mivoltához képest tulajdonképpen praktikus, hétköznapi használata során kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni. Kanyargós utakon, versenypályán azonban nincs párja. Nem véletlenül árulják ilyen sikerrel közel 20 éve.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
