A zötykölődésnek persze előnye is volt, elégedetten konstatálhattam, hogy a kaszni jó merev, az összeszerelés pedig tökéletes, mert semmi sem csörgött-zörgött-nyiszogott. Tapizni és nézegetni is nagy élvezet ezt az autót, elsőosztályú anyagok és könnyfakasztóan profi dizájn erősítik meg, hogy nem kommersz autóban, hanem BMW-ben ülünk.
A hátsó ülésen viszont már nem igazán jön elő a BMW-feeling, és nem a tágasság az első jelző, ami eszünkbe jut. Pedig a tengelytáv a kategória egyik leghosszabja. A fejtér megfelelő, a lábtér kicsi. Ráadásul nehéz, csaknem lehetetlen feladat csak úgy lazán, elegánsan kipattanni erről a hátsó ülésről. Itt bizony tornázni kell.
A vezető, ő viszont császár az autóban. A BMW dicséri a hosszanti motorelhelyezésből adódó központi pedálelrendezést, (a keresztben elhelyezett motorú autóknál kissé jobbra vannak a pedálok) szerintem ez nem olyan nagy előny. Annál előnyösebb a tág határok közt állítható ülés és kormány, meg a jól eltalált üléshelyzet. A kormány mérete, helye és fogása is olyan, hogy bekötött szemmel is biztosra vehetnénk: BMW-ben vagyunk.
A vezető környezetében egyedül a túlságosan hátra helyezett ablakemelő kapcsolók nem tetszettek, csak kényelmetlenül lefordított kézfejjel lehet a gombokat kezelni. A csomagtartó - elmegy. 330 literes alaphelyzetben, ledöntve 1150-re bővíthető. Ez nagyjából tíz százalékkal kisebb, mint a fronthajtású vetélytársaké. Ahhoz képest viszont, hogy a differenciálművet, tíz darab lengőkart és a súlyelosztás miatt ide kívánkozó akksit is be kellett gyűrni a padlója alá, nem is olyan rossz ez az érték. A rakodóperem magas, nyílása sem túl nagy - itt a dizájn győzött, persze nem véletlenül.
Az akkumulátor esetében viszont a józan ész. Merthogy az 1-esbe épített Big Brother folyamatosan figyeli az akkumulátor töltöttségét, és ha az kritikus szint alá csökken, akkor lekapcsolja az összes fogyasztót. Így - elvileg - soha nem kell bikázni a kocsit, mindig marad annyi szufla az akkumulátorban, hogy megforgassa az indítómotort.
Ha már a különleges megoldásoknál tartunk, érdemes szólni a hátsó lámpáról. A féklámpa kétfokozatú, gyengébb fékezésnél egy, erősebbnél két piros felület világít. Aztán ha a hátsó lámpa valamelyik izzója kiég, a mellette levő időszakosan átveszi a funkcióját, amíg a kiégett égőt ki nem cserélik. Így a tolatólámpa beugorhat az index helyett, igazi német munkaszervezés, nincs lustálkodás.
Fények szempontjából egyébként is jól volt eleresztve a tesztautó. Az extraként rendelhető "Lichtpaket" leglátványosabb eleme a kékesfehér LED-ekkel operáló kilincsvilágítás. Katt a távirányítóra, és az ajtó nyitásával egyidejűleg selymes kékes fény világítja meg a kilincsekből az ajtó környékét, olyan az autó, mint E.T, űrhajója földreszálláskor.
Csakhogy ezt nem sugárhajtómű hajtja, hanem dízelmotor. Méghozzá a legjobbak közé való. Már alacsony fordulaton úgy spurizik a gázpedál lenyomására, mint a vadászkutya, akinek hajítófát dobtak. A zaja elhanyagolható, még autópálya tempónál is normál hangon lehet beszélgetni a kocsiban, kipróbáltuk. Nekünk nyolc litert fogyasztott átlagban, kizárólag városban és autópályán használva.
Brutális nyomatékának és rugalmasságának köszönhetően kapcsolgatni keveset kell, bár a halálpontos hat fokozatú váltóval ez egyáltalán nem terhes feladat. Kell is egy kis felhőtlen öröm, mert az árlista láttán elfelhősödik a 120d-aspiráns arca. Már a legolcsóbb változata is 6.973.000 forintba kerül, és ebben még nincs klíma és audio berendezés, van viszont (egyebek közt) DSC menetstabilizáló, nyomógombos motorindítás, elektromos hátsó ablak vagy éppen fedélzeti számítógép. Az extralista szerint nem kell túlságosan csapongó fantázia ahhoz, hogy tízmillió forint fölé hajtsuk a - mégiscsak alsó középkategóriás - kocsi árát, viszont még nyolc nappal az összeszerelés megkezdése előtt is lehet változtatni a kocsi színén és felszereltségén.
Furcsa autó. Lenyűgöző a motorja, a vezethetősége, a minősége és
a külleme. Másfelől itt, ennyiért, ezzel a sportfutóművel és a szűkre
szabott hátsó traktussal csak szerelemből lehet mellette dönteni, mert
a józan ész ellene szól. Nem csoda, hogy Magyarországon nincs tele vele
az utca. Ez az autó máshol, más körülmények között van otthon, ahhoz,
hogy igazán lehessen élvezni, egy másik országban kellene élni.
Nincs mese: Ein deutscher müsste man sein.
Gyulavitéz távolsági tesztje
Budapest - Brno - BudapestKözel 800 km-t autóztunk négyen az Egyessel, hogy megnézzük a DTM-et Brnóban, így volt elég időnk, hogy kiderítsük, vajon teljes értékű autó -e a kis bömös. A csomagtartót háromnapos, négyszemélyes kiránduláshoz tervezték, pontosan megfelelt a célnak. Ha egy hétre utaztunk volna, egy barát, vagy egy pakk itthon marad.
Első nekifutásra a hátul ülők is tökéletesen elégedettek voltak, a BMW-től megszokott minőség mindenkit meggyőzött. Szerencse, hogy 170 centimmel még vezetőüléssel együtt sem foglalok túl sok helyet, másként a sofőr mögötti helyet sorshúzással kellett volna valakire ráerőszakolni. Így azonban mindenkinek volt, ha nem is bőséges, de elegendő helye.
A motor magabiztosan és csöndesen mozgatja az autót még nagy sebességnél is. Ugyanolyan 130-cal utazni mint 200-zal, semmi különbséget nem éreztünk. Még a pillanatnyi fogyasztás sem változik sokat, 100 kilométerenként 7,5-9liter gázolajat fogyaszt el a 120d. Az osztott klímának köszönhetően mindenki megkapta, amit akart, meg tudtuk oldani, hogy mind a négyen megfelelőnek érezzük a hőmérsékletet.
Aztán a harmadik napon, a hazaútnál a hátul ülők elkezdtek panaszkodni, hogy a hátsó üléstámla túlságosan előre dől, nem lehet egy rendeset nyújtózkodni, ráadásul a fejüket is bevágták a majrévasba. Elöl megmaradt a kellemes repülőgép érzés.
Ha nagyon gazdag lennék, vennék egy 120d-t a csajomnak, mert imádná, hiszen szép, jól megy, és ő is jól néz ki benne, ráadásul én is szívesen kérném el tőle, amikor saját autómat éppen javítják. Télen azonban lelakatolnám a menetstabilizáló kikapcsoló gombját, és még így is izgulnék miatta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
