Nem a stratégiánk változik, a világ alakul át körülöttünk. Ezért lett szükség az 1-es BMW-re - magyarázták a legkisebb BMW megjelenésekor. Kár filozofálni, ezt egyszerűbben is meg lehetett volna fogalmazni: elkészült az első vegytiszta yuppie-BMW.
Járt valaki mostanában Frankfurtban vagy Berlinben? Ha nem, segítek. E városok irodanegyede olyan, mintha Mézga Aladár Köbükije küldte volna vissza hozzánk az atom-ókorba. A hatalmas üvegtáblákkal burkolt felhőkarcolókról vakítóan tükröződik a napfény, a penthouse-ok felett tíz másodpercenként Boeingek süvöltenek, és az üvegliftek úgy surrannak fel-alá, mintha repülő akváriumok lennének. Csak éppen nem halak köröznek bennük, hanem metroszexuális (ez nem irányultság, hanem életmód) Armani-srácok és Cosmo-lányok, sikkes kis notebook-táskával, wellness szalonban puhított arcbőrrel, trendi biznisz-ruhában, vagyont érő napszemüveggel.
Ők azok, akik átlagon felüli jövedelmük és szabadidejük jelentős részét - értelmesebb cél híján - megjelenésükre fordítják. Anyagilag sikeresek és függetlenek, konditerembe és szoláriumba járnak, csak márkás holmikat vesznek, lakóhelyük a világ valamely metropolisza, innen az új keletű elnevezés is. Napközben, a számítógép előtt ülve fürge, divatos, és irigylésre méltó autóra vágynak, amivel kigurulhatnak a mélygarázsból és biztonságban elautózhatnak az első yuppie-bárig.
Most megkapták, amire sóvárogtak, és a BMW tudja, hogyan kell még kívánatosabbá tenni a portékát. Az 1-esről készült honlapról PDA-ra (tenyérnyi méretű elektronikus számítógép) tölthetők le a kocsi műszaki adatai, és a weboldal egyik legfontosabb menüpontja, hogy a legújabb mobiltelefonok közül melyik kompatibilis a kocsi bluetooth rendszerével. Innen csak egy ugrás az a másik internetes oldal , ahol az 1-es iránt érdeklődők karrier, öltözködési és wellnesstippeket kapnak, és ahonnan csengőhang, játék és járműkonfigurátor tölthető le multimédiás telefonra vagy PDA-ra.
De még ez sem elég. A Sonyval közösen
szimulátorhoz használható játékot fejlesztettek, mely a BMW
kereskedőktől ingyen igényelhető, és otthon, a saját számítógépre
töltve - ha csak virtuálisan is - kipróbálható vele az autó.
Szép, új világ.
Szóval itt áll előttünk
a Bangle-dizájn tipikus jegyeit, a hullámzó vonalakat és felületeket
váltogató 1-es, melynek még a küszöbe is ívelt, csoda, hogy az
ablaktörlő lapátok egyenesek maradtak.
És tetszik.
Pedig, hogy utáltam ezt a dizájnt, amikor megjelent az új hetes, aztán azt is megkedveltem. A hatost meg egyenesen imádom, és a Z4-est sem taszítanám ki a garázsomból. Annyit mondok: csúnya lányok, ne csüggedjetek, van remény! Bizony meg lehet kedvelni idővel egy eleinte csak borsódzást kiváltó külsőt, bármily furcsa, még vágyni is lehet rá. Az autóbuzzancsokat persze sokkal jobban izgatja, hogy az alsó középkategóriában ez az egyetlen autó, melynek motorja a hátsó kerekeket hajtja.
Nézzék meg a világ leggyorsabb állatait -ajánlották a tavalyi bemutatón a BMW-sek, miközben egy véletlenül kiakasztott gepárdképre mutattak azt magyarázva, hogy ezeknek a ragadozóknak is a hátsó lába az erősebb. A természetből vett példával valamennyire igazuk is van. A hátsókerék-hajtású autó - különösen, ha nagy teljesítményű - száraz úton jobban tud elrugaszkodni, mint a fronthajtású, arról nem is beszélve, hogy a kormánykereket sem cibálják a hajtott tengelyen elszabaduló erők.
A hátsókerék-hajtás persze magában hordozza a driftelés mézédes ígéretét is. A vágy nem nagyon teljesül be, mert az 1-es fenekét keresztbe állítani csaknem lehetetlen. Hátsókerék-hajtás ide vagy oda, az 1-es szinte úgy viselkedik, mintha Focus vagy Golf lenne. Semlegessége túl gyors kanyarban biztonságos alulkormányzottságba megy át, farcsóválásra csak nagy nehezen, kikapcsolt DSC-vel lehet rávenni. Mivel a BMW piackutatásai szerint a jövendő vásárlók háromnegyedének korábban más márkájú (vélhetően fronthajtású) autója volt, a cél nyilvánvaló: a hátsókerék-hajtás ne meglepetéseket, hanem örömet okozzon.
Okoz is örömet, mert a hajtási befolyásoktól megszabadított kormányzás olyan pontos, mint egy mikrochipgyártó gép robotkarja, a bódé alig dől, az autó hajszálpontosan oda megy, ahová irányítják. Vezethetőség szempontjából ebben a kategóriában nincs ellenfele az egyesnek, még a nemrégiben tesztelt Golf GTI-t is veri, mint szódás a lovát.
Sajnos a tesztautón a széria 195/55 R 16 gumik helyett a legdrágább kerékszett, az elöl 205/50 R 17, hátul 225/45 R17 méretű gumikból álló combo díszelgett, ami egy dinamikai csomag (sportfutómű, sportülések, sportkormány, stb.) része. Ezért azonban nagy árat kell fizetni. A szó szoros, és átvitt értelemben is. A csomag ugyanis több mint félmillió forintba kerül, de nem ez a nagyobbik baj. Hanem az, hogy a nyomorúságos hazai utakon szinte élvezhetetlenné teszi az autót.
Így a negyvenhez közeledve, egy terhes nővel a jobb első ülésen nem az számított, hogy a sportcsomagtól még egy picit pontosabb lett a kormányzás és jobb az úttartás, hanem hogy ilyen rossz utakon ez a kocsi egyszerűen csak ráz. Annyira, hogy jövendő gyermekem nyolc hónapos terhes édesanyja simán végigszinkronizálhatott volna egy xxx-es Kovi videót a Szentendrei úton. Uohhh, oahh, áááá - miközben én a kormányt markoltam erősen, nehogy a nyomvályúk kirángassák a kezemből. A szűk sportüléseket is szívesen visszacseréltem volna szériára, méghozzá az elektromosan állítható változatra.
A mechanikus állítással ugyanis túl durvák a háttámla állíthatóságának fokozatai, ráadásul az ülőlap magasságát csak a kormányba kapaszkodva, fenékfelemeléssel lehet állítani - nem túl elegáns dolog egy BMW-től, mondhatom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
