A fék megdöbbentően jó, remélhetőleg nem csak a tesztautóé. Nem akar bekapni kis tempónál, nagy sebességről hirtelen lassítva is igen soká szól bele az ABS. A futómű fő baja, hogy valamiért azt hiszik a nagyobb autók gyártói, ebből úgysem fogy elég a római birodalom egykori keleti provinciáiban. Ahol az útállapotok nem sokkal jobbak a kétezer évvel ezelőttieknél. Így aztán túl kemény csillapítással és túl nagy felnikre húzott lapos gumikkal szomorítják az életünket.
Gondoltam, hogy beszélek egy kicsit a dizájnról. Az újról, mert ugye a friss dízelmotort ebbe az úgymond frissített kaszniba tették. Sajnos nem találtam szavakat. És nem az ámulat miatt. Attól tartok, az érzelem Toyotáéknál tiltólistán van. Azonnali elbocsátás jár a kiejtéséért vagy leírásáért (nem lehetetlen, hogy a puszta gondolatért is). Csak így lehet, mivel tökéletesen mellőzik. Kívül-belül egyaránt. Így aztán hiábavaló a gusztusos bőrkárpit, mit sem érnek a normális anyagok: arra a korszakra utalnak, amikor a japánok még a mai dél-koreaiak szintjén szóltak bele a világ gépjárműiparába.
Jó feltűnésmentes, aligha irigykednének a kisnyugdíjas szomszédaim. Különösen így van ez, mivel utcán én még nem láttam sötétszürkén vagy mélykéken kívül mást. Egy-egy fekete, ezüst vagy sötétzöld becsúszik, de hogy bordó vagy pasztellszínű létezne, arra nincs bizonyíték. Miért gyártanának, ha nincs rá igény? Vagy miért vennék, ha nem gyártanak olyat?
Az autó tágas, beleértve a csomagtartót is. Mostanában törzsvendége vagyok a barkácsáruházaknak, ezt is megbuggyantottam egyszer-kétszer. A lengőzsanér problémájával korábban nem találkoztam, itt viszont át kellett rendezni a csomagokat a mélyen benyúló alkatrész kedvéért. Amíg az átpakoláson tanakodtam, észrevettem a hátsó szélvédő alól kikandikáló szigetelésdarabot. Szinte szégyenlősen fordultam el, még én éreztem kínosan magam. Hisz' ez egy Toyota.
Tehát tágas, a lábtér feltétlenül, elöl-hátul egyaránt. A vezetőülést azonban egy hét alatt sem sikerült kényelmesre állítanom, pedig finom szervomotorok álltak a rendelkezésemre. Elzsibbadtak a combjaim, méghozzá a túl kemény párnázás miatt. Ugyanerre panaszkodott az egyik kollégám is, aki szűk két órácskára csatlakozott hozzám. Nekem nem kéne drága csomag kemény bőrkárpittal. Pedig odavagyok a vajszínért.
Erről jut az eszembe az ár. Avensist új kétliteres dízellel 5,82 millióért kapható. Plusz egy százas a metálfény. Nézzünk körül a hasonlóan unalmas autókat kínáló konkurencia háza táján. Ford Mondeo négyajtós 2,0D 115 lóerővel, a legkisebb felszereltséggel 5,79, a 130 lóerős hatsebességest már eggyel drágább csomaggal és 6,36 millióért vesztegetik. Volkswagen Passat legközelebbi dízele a kétliteres PD TDI, az ugyan 140 lóerős, de hatmillió-hétszázezernél indul. Megnéztem, a régi 1,9-es, 105 LE teljesítménnyel sem nyerő, 6,23 milliós árával. A Renault Lagunát az utolsó változatáig nem soroltam volna ebbe a kategóriába, de szerencsétlenül buta arcával már mérhető a fentiekhez. Kár, hogy az 1,9 dCi (130 LE) Expression 6 505 000 Ft. Kihagyhatatlan az efféle összevetésből az Opel Vectra. Bizony, a 120 lóerőre hangolt Fiat-dízeles verzióért durván egy százassal kérnek többet, mint az Avensisért. Nekem A Honda Accord sem különb, mások szerint igen, legalábbis az egymillióval drágább 2,2 dízel árcédulája szerint.
Vagyis a Toyota Avensis olcsóbb, mint a többiek. Ez igen mértéktartó árazásról tanúskodik. Ha ezek közül lehetne választanom, megvenném. Legfeljebb vásárolnék hozzá egy éves BKV-bérletet is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
