Még kér a nép
Kari szótlanul, mogorva arccal ült a monitornál. Éreztem, hogy baj van. Fél tizenegy volt, épp beléptem a szerkesztőségbe, rángattam magamról a kabátot, közben mintegy barátkozásból megkérdeztem: "Na, sikerült elhozni az Astrát?"
BINGÓ, beletaláltam! "Hat gang, zmeg, és egyhármas dízel van benne. A BMW 135i-ből ültem át, képzelheted. Azt hittem, sose érek vele ide Budaörsről." Tehát a tesztautó lomha, Kari nem szereti, vontam le a következtetést.
Ilyen felütés után elkelt némi szerencse az Astra Sedannak (tudják, az új, négyajtós változat), hogy jól jöjjön ki a tesztből. Aztán nem is egy-, hanem kétszeres mázlija lett, és egyiket épp Karinak köszönheti. Amikor ugyanis felvetődött, hogy megkapjuk a szedánt, Kari benyögte: "Van nálam egy kettővel ezelőtti, eladó, négyajtós Astra, első tulajé, kicsit kopottas, de nem hiszitek el, hetvenezer van benne." Megszavaztuk, jöjjön az is. Az Opel a kilencvenes évek közepén élte át a legnagyobb válságát, és minden autó, amit azóta készített, egytől-egyig nagyságrenddel jobb volt az elődjénél. Tudtam előre, hogy nagy lesz a kontraszt a két szedán között. Az új Sedan másik szerencséjéről meg majd később.
Az Astra legutóbbi generációja – sorban tehát már a H-széria – tényleg jó. Mutatós, vezetni kellemes, és sem a kényelmét, sem a megbízhatóságát nem szidják. Nézzék csak meg a Népítéletet, négycsillagos az átlagolt eredménye, ami a korábbi Astrákhoz képest messze a legjobb, de általában véve sem lebecsülendő. A H-t szeretik a népek.
Aki régen Astrát vett, az a Wartburg, Zsiguli, Dacia, lerohadt, használt külföldi kocsija után a lehető legnagyobb, de még társadalmilag éppen elfogadott, garanciális, puki- és káposztalé-mentes új autót akarta megvenni, de pénze igazából csupán Fiat Seicentóra lett volna. Na ja, tisztelet a kivételnek. Aki ma Astrát vesz, arról inkább az sejthető, hogy jó az ízlése, megfontoltan dönt, de nem csak kötelességből ül a kormány mögé, hanem mert szeret is vezetni. És nem dől be a süket reklámoknak. Mellesleg valószínűleg tehetős is, hiszen az utóbbi évek Astrái árukkal alaposan elhagyták a népi átlagot, ma már a jobb módúakhoz dörgölőznek.
Ahhoz képest, hogy az Astra H is már túl van élete delén - idén már a negyedik éve gyártják – nem érezni rajta a kort. Pontos, elég súlyos a kormánya, Opel-mércével a váltója szinte félelmetesen jó, de a normál autók között is rendben van, bár a gyors kapcsolásokat továbbra sem szereti. Egész jó benne ülni is, minden a helyén, csak az ülés formája nem száz százalékos. A lap kicsit rövid, kispárna pedig ebbe is kell a derékhoz, ha sokat vezet az ember.
Fék, kilátás, műszerek, kapcsolók kipipálva, a műszerfal anyaga az a mattpuhafeketerücsi,ami manapság dukál, a sárga óravilágítás pedig elég egyedi, és nem is néz ki rosszul. Gagyinak biztosan nem érzi majd senki, ma ebben a kategóriában ( Focus, Golf, Corolla, C'eed) nagyjából ez a norma. Mondjuk a műszerfal közepén lévő, szélesnek induló, majd kis képernyőben végződő tévélyuk elég vicces, úgy látszik, csak így tudták megoldani, hogy ugyanabba az elembe bele lehessen tenni a nagy navigációs kijelzőt, meg a kisebb fajta fedélzeti számítógép-LCD-t is. Ebben az utóbbi volt. És elég kevés a pakolóhely is, a következő Astra (sorban az I.) sajtóanyagában biztos kiemelten kezelik majd az új pohártartókat, rekeszeket, üregeket és zsebeket. Mert ennél még nem lehetett.
Lőjük akkor el, mi volt az Astra Sedan második szerencséje. Ugyanazon a napon kellett lefotóznunk ezt az Opel-összehasonlítót, meg a hétfői cikk Laguna kombiját is, méghozzá úgy, hogy a Renault-val hamarább készen kellett lennünk, mert Rácz kollégának dolga volt. Tehát otthagytuk Karinál a lemosott Opeleket, bepréselődtünk a Lagunába helyszínt keresni, fotózni. Olyan volt benne, mint az anyaméhben: meleg, szűk, és összevissza dobáltak a külső erők. Letudtuk a melót, a latyakhoz képest tűrhetően, visszamentünk. Be az Opelekbe, ki Káposztásmegyerre azokat lefotózni.
Hogy az új Astra Sedan mennyivel jobban rugózik, mint a Renault! Mintha ez lenne a francia autó, nem pedig amaz. És mennyivel nagyobb! Ilyen helypazarlásért már adót szoktak szedni – elül ülő 187 centim mögé úgy beférek, hogy a térdem készakarva sem éri el a támlát, csak ha lecsúszok. Ha pedig valaki a hátsó sorból beszélgetni akar az elöl ülőkkel, kiabálhat, mert a hanghullámok elhalnak, mire a fényévnyi távolságot áthidalják előre.
Egészen döbbenetes, hiszen a Sedan kívülről nem egy dromedár. Pláne, hogy a vele igazán közeli rokon ötajtós (rövidebb tengelytávú) Astra egyenesen a szűkebb kompaktok közé tartozik. Nem kell meglepődni, a Sedan ugyanazon a nyújtott padlón van, mint a kombi változat, a teljes hossza pedig 4,6 méter, ami már a középkategória territóriuma.
Fentieken túl 490 literes raktret hord hátul, ami fontos tétel, hiszen mi magyarok, a célközönség, a fél életünket a csomagtartójában hordjuk, meg mostanában újra utazunk is. Ekkora puttonyba pedig – a józan ész korlátain belül -, bármi befér. Ha mégsem elég, hosszabb tárgyak a hátsó támla könyöklője mögött nyíló sízsákon átbújtathatók, és ha kell, a hátsó támla is ledönthető, ráadásul osztottan, ilyenkor 870 liternyi cucc megyen be, mínusz hátsó utasok.
Az is jó, hogy a csomagtérfedél a távirányítóval felkattintható. Kár, hogy elfelejtették feltüntetni a nyitógomb mellett ezt a funkcióját is, ezért csak az jön rá, hogy nemcsak a műszerfalról nyitható a fedél, aki elolvassa a kezelési könyvet. Viszont senkit sem ismerek, aki ilyenre vetemedne.
Fentieket persze az Astra kombija még jobban tudja, de a magyar szeret egy csipetnyi eleganciát. Kombit vegyenek csak az iparosok, a lépcsős hát mégiscsak stílusosabb. És a négy ajtónak van még egy járulékos előnye: valamennyi változat közül ez a legmerevebb kaszni. Ergo zörgés tényleg szinte semmi, nincs az a dübögés sem, ami rossz úton a nagyobb légterű autókban elég zavaró. Ráadásul a hifi is szebben szól benne.
Nagy, elég jó, de viszi-e úgy az 1,3-as dízelmütyür, mint a régit az ősbenzines? Ha lapoznak, az is kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
