Sárgás fénnyel, ami az éjszakai vezetésben egyáltalán nem zavar, és ha valamit leejtünk, nem kell percekig kotorásznunk a sötétben. Gondolom, lesz, aki majd piros izzóval vagy festékkel tuningolja a kuplerájos hangulat eléréséért, de az eredeti színnel is nagyon otthonos.
A váltó olyan jó, hogy egészen megdöbbentem. Kapcsolgatni öröm, a váltóút is jó rövid. Lehet persze, hogy valami mesterséges, rudazaton ellensúlyos audis trükkel operáltak, mert bár pontosan kapcsolható, azért a 170 lóerős turbóban egy jól kiforgatott egyes után csak nagy kerregések árán veszi be a kettest.
|
A teszt során valahogy véletlenül hozzánk nőtt a kétliteres turbó, méghozzá a kevésbé erős 170 lovasból. Engem már az is meglepett, milyen jól szól a Signum 3,2-es V6-osa, pedig egy V6-osnál az a minimum, hogy szépen szól. De ezt a 2,0-es turbót végképp a szívembe zártam. Nem sok persze ekkora teljesítmény két literből, mások turbó nélkül is jóval többet hoznak ki egy ekkorából, hogy a VW konszern 1,8-as, 180 LE-s hússzelepesét ne is említsük.
A három napos tesztúton viszont azt kellett megállapítanunk, hogy ennyi mindenre elég. Hajmeresztő ámokfutáshoz a szerpentinen, megtámogatva a futómű feszesebbik állásával, Halálos iramban az autópályán, 210-ig elég lazán, a katalógusadat 217 Km/h. Mivel gyanítható, hogy a később érkező erősebbik turbó a maga 200 lóerejével csak a vezérlő elektronikában különbözik majd ettől, valószínűleg úgy konstruálták a motort, hogy a gyengébbik változat igen tartós holminak ígérkezik.
Az Astra futóművén nem sokat alakítottak, már ami a vasakat illeti. Mechanikailag annyi az újítás, hogy a lengéscsillapítót másképp rögzítették a toronycsapágyhoz, ami jobban szigeteli a kormánytól az úthibák erőhatásait, és zajszigetelésben is többet tud.
Az igazi újdonság a menetbiztonsági elektronika, az ESP Plus, amit kifejezetten az Opelnek fejlesztettek. Az opelesek szerint jobb, mint a Mercedesé, amit sajnos nem tudok elhinni, mert a Mercié a legjobb ESP, azt viszont tanúsíthatom, hogy az Opelé se rosszabb. A vezetéstechnikai szlalompányán még bekapcsolt ESP-vel is jó volt autózni, és az egyik oktató szentül állította: tegnap járt itt egy autóversenyző a német túraautó-bajnokságból, Joachim Elfelejtettemki, és több óra nyüstölés után megállapította, hogy gyorsabb az Astra bekapcsolt ESP-vel, mint nélküle. Ez az információ természetesen nem hivatalosan hangzott el, papír sincs róla, esetleg a kétkedők hívják fel Joachimot.
A CDC (Continuous Damping Control) az Opel változó karakterisztikájú lengéscsillapítása, ami van más gyártóknak is, csak jóval drágább modellekben. A cédécés Astrákban a Sport gomb megnyomásával válthatunk a keményebb üzemmódra, illetve a gomb három másodperces nyomva tartásával kikapcsolhatjuk az ESP-t. Nagy áldás mindazoknak, akik meg vannak győződve róla, hogy egy kanyarban a szakadék felé sodródva (szalagkorlát nincs) bő gázzal vissza tudják hozni az autót, és egyébként is, az elektronika csak hülyébb lehet, mint ők.
|
![]() |
Van még egy jó dolog, illetve lehet majd rendelni, mint opció: a HSA, a Hill-Start-Assist, indulási segédlet emelkedőn. HSA-s autóval az ember egy meredek utcán indulva kapcsol egy egyest, de a kézifékkel nem kell bűvészkednie; nyugodtan leléphet a fékről, mert az elektronika megtartja az autót, míg le nem lép a kuplungról. Tehát szakasztott mint egy automata váltós autó, csak ez most kézivel is működik, hátramenetben is.
Az új Astra Magyarországon nagyjából az európai bevezetéssel egy időben, április végén, május elején lesz kapható. Az árát még a forgalmazó sem tudja, annyi biztos, hogy a G Astra alapmodellje 2,8 millió. Ennél nyugodtan lehet több is, meg persze az is kérdés, hogy ősi német szokás szerint a Golf alá lövik-e az árát, vagy az Astra igazi konkurenseihez, a Peugeot 307-eshez és a Mégane-hoz igazítják.
Értékelés: 5 - Az árazás tekintetében megelőlegezett bizalommal: |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
