Sárgás fénnyel, ami az éjszakai vezetésben egyáltalán nem zavar, és ha valamit leejtünk, nem kell percekig kotorásznunk a sötétben. Gondolom, lesz, aki majd piros izzóval vagy festékkel tuningolja a kuplerájos hangulat eléréséért, de az eredeti színnel is nagyon otthonos.
A váltó olyan jó, hogy egészen megdöbbentem. Kapcsolgatni öröm, a váltóút is jó rövid. Lehet persze, hogy valami mesterséges, rudazaton ellensúlyos audis trükkel operáltak, mert bár pontosan kapcsolható, azért a 170 lóerős turbóban egy jól kiforgatott egyes után csak nagy kerregések árán veszi be a kettest.
|
A teszt során valahogy véletlenül hozzánk nőtt a kétliteres turbó, méghozzá a kevésbé erős 170 lovasból. Engem már az is meglepett, milyen jól szól a Signum 3,2-es V6-osa, pedig egy V6-osnál az a minimum, hogy szépen szól. De ezt a 2,0-es turbót végképp a szívembe zártam. Nem sok persze ekkora teljesítmény két literből, mások turbó nélkül is jóval többet hoznak ki egy ekkorából, hogy a VW konszern 1,8-as, 180 LE-s hússzelepesét ne is említsük.
A három napos tesztúton viszont azt kellett megállapítanunk, hogy ennyi mindenre elég. Hajmeresztő ámokfutáshoz a szerpentinen, megtámogatva a futómű feszesebbik állásával, Halálos iramban az autópályán, 210-ig elég lazán, a katalógusadat 217 Km/h. Mivel gyanítható, hogy a később érkező erősebbik turbó a maga 200 lóerejével csak a vezérlő elektronikában különbözik majd ettől, valószínűleg úgy konstruálták a motort, hogy a gyengébbik változat igen tartós holminak ígérkezik.
Az Astra futóművén nem sokat alakítottak, már ami a vasakat illeti. Mechanikailag annyi az újítás, hogy a lengéscsillapítót másképp rögzítették a toronycsapágyhoz, ami jobban szigeteli a kormánytól az úthibák erőhatásait, és zajszigetelésben is többet tud.
Az igazi újdonság a menetbiztonsági elektronika, az ESP Plus, amit kifejezetten az Opelnek fejlesztettek. Az opelesek szerint jobb, mint a Mercedesé, amit sajnos nem tudok elhinni, mert a Mercié a legjobb ESP, azt viszont tanúsíthatom, hogy az Opelé se rosszabb. A vezetéstechnikai szlalompányán még bekapcsolt ESP-vel is jó volt autózni, és az egyik oktató szentül állította: tegnap járt itt egy autóversenyző a német túraautó-bajnokságból, Joachim Elfelejtettemki, és több óra nyüstölés után megállapította, hogy gyorsabb az Astra bekapcsolt ESP-vel, mint nélküle. Ez az információ természetesen nem hivatalosan hangzott el, papír sincs róla, esetleg a kétkedők hívják fel Joachimot.
A CDC (Continuous Damping Control) az Opel változó karakterisztikájú lengéscsillapítása, ami van más gyártóknak is, csak jóval drágább modellekben. A cédécés Astrákban a Sport gomb megnyomásával válthatunk a keményebb üzemmódra, illetve a gomb három másodperces nyomva tartásával kikapcsolhatjuk az ESP-t. Nagy áldás mindazoknak, akik meg vannak győződve róla, hogy egy kanyarban a szakadék felé sodródva (szalagkorlát nincs) bő gázzal vissza tudják hozni az autót, és egyébként is, az elektronika csak hülyébb lehet, mint ők.
|
![]() |
Van még egy jó dolog, illetve lehet majd rendelni, mint opció: a HSA, a Hill-Start-Assist, indulási segédlet emelkedőn. HSA-s autóval az ember egy meredek utcán indulva kapcsol egy egyest, de a kézifékkel nem kell bűvészkednie; nyugodtan leléphet a fékről, mert az elektronika megtartja az autót, míg le nem lép a kuplungról. Tehát szakasztott mint egy automata váltós autó, csak ez most kézivel is működik, hátramenetben is.
Az új Astra Magyarországon nagyjából az európai bevezetéssel egy időben, április végén, május elején lesz kapható. Az árát még a forgalmazó sem tudja, annyi biztos, hogy a G Astra alapmodellje 2,8 millió. Ennél nyugodtan lehet több is, meg persze az is kérdés, hogy ősi német szokás szerint a Golf alá lövik-e az árát, vagy az Astra igazi konkurenseihez, a Peugeot 307-eshez és a Mégane-hoz igazítják.
Értékelés: 5 - Az árazás tekintetében megelőlegezett bizalommal: |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
