Ez így már kéne

2004.03.01. 10:37

Sárgás fénnyel, ami az éjszakai vezetésben egyáltalán nem zavar, és ha valamit leejtünk, nem kell percekig kotorásznunk a sötétben. Gondolom, lesz, aki majd piros izzóval vagy festékkel tuningolja a kuplerájos hangulat eléréséért, de az eredeti színnel is nagyon otthonos.

A váltó olyan jó, hogy egészen megdöbbentem. Kapcsolgatni öröm, a váltóút is jó rövid. Lehet persze, hogy valami mesterséges, rudazaton ellensúlyos audis trükkel operáltak, mert bár pontosan kapcsolható, azért a 170 lóerős turbóban egy jól kiforgatott egyes után csak nagy kerregések árán veszi be a kettest.

 
  Motorválaszték
 
  benzinesek:
1.4 Twinport Ecotec: 90 LE@5600
1.6 Twinport Ecotec: 105 LE@6000
1.8 Ecotec: 125 LE@5600
A két benzines turbóhoz jár hatsebességes kézi.

2.0 turbo Ecotec: 170 LE@5200
2.0 turbo Ecotec: 200 LE@5400
dízelek: 1.7 CDTI Ecotec: 80 LE@4400
1.7 CDTI Ecotec: 100 LE@4400
Az új Astra adatai:
hosszúság: 4249 mm
szélesség: 1753 mm
magasság: 1460 mm
tengelytáv: 2624 mm
fordulókör: 11.20 m
csomagtartó: 380/1300 l
saját tömeg: 1230 kg

A teszt során valahogy véletlenül hozzánk nőtt a kétliteres turbó, méghozzá a kevésbé erős 170 lovasból. Engem már az is meglepett, milyen jól szól a Signum 3,2-es V6-osa, pedig egy V6-osnál az a minimum, hogy szépen szól. De ezt a 2,0-es turbót végképp a szívembe zártam. Nem sok persze ekkora teljesítmény két literből, mások turbó nélkül is jóval többet hoznak ki egy ekkorából, hogy a VW konszern 1,8-as, 180 LE-s hússzelepesét ne is említsük.

A három napos tesztúton viszont azt kellett megállapítanunk, hogy ennyi mindenre elég. Hajmeresztő ámokfutáshoz a szerpentinen, megtámogatva a futómű feszesebbik állásával, Halálos iramban az autópályán, 210-ig elég lazán, a katalógusadat 217 Km/h. Mivel gyanítható, hogy a később érkező erősebbik turbó a maga 200 lóerejével csak a vezérlő elektronikában különbözik majd ettől, valószínűleg úgy konstruálták a motort, hogy a gyengébbik változat igen tartós holminak ígérkezik.

Az Astra futóművén nem sokat alakítottak, már ami a vasakat illeti. Mechanikailag annyi az újítás, hogy a lengéscsillapítót másképp rögzítették a toronycsapágyhoz, ami jobban szigeteli a kormánytól az úthibák erőhatásait, és zajszigetelésben is többet tud.

Az igazi újdonság a menetbiztonsági elektronika, az ESP Plus, amit kifejezetten az Opelnek fejlesztettek. Az opelesek szerint jobb, mint a Mercedesé, amit sajnos nem tudok elhinni, mert a Mercié a legjobb ESP, azt viszont tanúsíthatom, hogy az Opelé se rosszabb. A vezetéstechnikai szlalompányán még bekapcsolt ESP-vel is jó volt autózni, és az egyik oktató szentül állította: tegnap járt itt egy autóversenyző a német túraautó-bajnokságból, Joachim Elfelejtettemki, és több óra nyüstölés után megállapította, hogy gyorsabb az Astra bekapcsolt ESP-vel, mint nélküle. Ez az információ természetesen nem hivatalosan hangzott el, papír sincs róla, esetleg a kétkedők hívják fel Joachimot.

A CDC (Continuous Damping Control) az Opel változó karakterisztikájú lengéscsillapítása, ami van más gyártóknak is, csak jóval drágább modellekben. A cédécés Astrákban a Sport gomb megnyomásával válthatunk a keményebb üzemmódra, illetve a gomb három másodperces nyomva tartásával kikapcsolhatjuk az ESP-t. Nagy áldás mindazoknak, akik meg vannak győződve róla, hogy egy kanyarban a szakadék felé sodródva (szalagkorlát nincs) bő gázzal vissza tudják hozni az autót, és egyébként is, az elektronika csak hülyébb lehet, mint ők.

 
  Együtt a gével
 
  A modellváltás az Opelnél nem feltétlenül jelenti az előd eltűnését. Ahogy a G-Astrával párhuzamosan 2002 végéig kapni lehetett a gömbnek is nevezett, és általában fehér F Astrát Classic néven, most is marad a régebbi modell. Csak a keveredések elkerülése végett a G Astra neve májustól Astra Classic II lesz.
 

Van még egy jó dolog, illetve lehet majd rendelni, mint opció: a HSA, a Hill-Start-Assist, indulási segédlet emelkedőn. HSA-s autóval az ember egy meredek utcán indulva kapcsol egy egyest, de a kézifékkel nem kell bűvészkednie; nyugodtan leléphet a fékről, mert az elektronika megtartja az autót, míg le nem lép a kuplungról. Tehát szakasztott mint egy automata váltós autó, csak ez most kézivel is működik, hátramenetben is.

új Opel Astra

Az új Astra Magyarországon nagyjából az európai bevezetéssel egy időben, április végén, május elején lesz kapható. Az árát még a forgalmazó sem tudja, annyi biztos, hogy a G Astra alapmodellje 2,8 millió. Ennél nyugodtan lehet több is, meg persze az is kérdés, hogy ősi német szokás szerint a Golf alá lövik-e az árát, vagy az Astra igazi konkurenseihez, a Peugeot 307-eshez és a Mégane-hoz igazítják.

  Értékelés: 5 - Az árazás tekintetében megelőlegezett bizalommal:          

Az oldalról ajánljuk

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
  • Hírek

Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren

A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.

2 órája
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Neked ajánlott