A legjobb, ha az 1.8-as Astrában nem is figyelünk oda a vezetésre, úgyis rábízhatjuk magunkat a nagyon jól eltalált futóműre és a kikapcsolhatatlan ESP-re. Inkább gyújtsunk meg egy füstölőt, lélegezzünk mélyeket, lazítsuk el izmainkat, és forduljunk befelé. Állítsunk mindent automatára, és élvezzük a csendesen és stabilan működő, bár csak egyzónás légkondicionáló által előállított kellemetes mikroklímát (a hűtő sajnos csak a menüből kapcsolható ki, kár azért az egy nyavalyás gombért), hallgassunk valami ezoterikusat a szintén remek gyári, MP3-at is felismerő hét hangszórós hifiből. Aki mindeközben tetszése szerint zöld teát, kólát, alkoholmentes sört is hörpölgetne a bal első ülésben, az sajnos kénytelen lesz automata váltós Astrát beszerezni, mert a poharat, dobozt, üveget végig fognia kell. Tesztautónkban egyetlen pohártartót sem sikerült fellelnem, mindössze egy sekély mélyedés akad a kinyitott kesztyűtartó ajtajában.
Tárolórekeszekkel hasonlóan rosszul áll az autó. Van egy-egy, már a térképpel is nehezen megbirkózó zseb az ajtókon, van a kétrekeszes kesztyűtartó, vannak zsebek az első ülések támláin hátul és kész. A telefont csak a kvázi-kardánalagút hátuljába, az igazság szerint már a hátul ülők fennhatósága alá tartozó kis ficakban helyezhettem viszonylagos biztonságba. Halló, Opel, ébresztő, ez a huszonegyedik század, a közelgő jégkorszak, a Való Világ, Fekete Pákó és a 20-30 tárolórekeszes autók világa! A csomagtér, jobban mondva a hátsó üléstámlák dönthetősége azért törleszt valamit az utastérben elsíboltakból. Nem egyszerűen 1/3-2/3, de 1/3-1/3-1/3 arányban dönthetők a támlák, akár csak a középső egyedül, ami nagyszerű.
Tesztautónak egy csaknem leggazdagabban felszerelt kivitelű, csak néhány sportos kiegészítőt mellőző "Cosmo" fantázianévre hallgató Astrát kaptunk, az 1.8-as Cosmo alapára 4 699 000 forint. Az Opel hazai weblapja szerint "Visszafogott, egyedi és mégis tagadhatatlanul stílusos. Az Astra Cosmo mindezt tudja, és még többet is. Lépjen be az Astra Cosmo elegáns világába, és ábrándozzon el a minőség végkifejletéről, valamint a kárpitozás és az elrendezés tökéletes megvalósulásáról. Ezek után a jó ízlés és hosszan tartó elegancia sosem válik közönségessé. Övé az utolsó szó a stílusban." Azért én mondanék egy-két dolgot még, ha megengedik. A króm hűtőrács és a díszcsík az autó orrán jól néz ki, a fekete teszt-Astránknak ugyancsak előnyére vált. A színre fújt tükrök, kilincsek, tetőlécek és a fényezett B-oszlop tovább erősíti a kasztniból sugárzó masszivitást, ez is OK.
A sportülések jól tartanak, ráadásul kényelmesek is, bár a gyanúsan mű-szerű bőrfelületek eléggé izzasztóak. A bőrrel bevont kormányon még dolgozhattak volna Rüsselsheimben, rossz helyen, a küllőkön van a hüvelykujjtámasz, állandóan fenyeget a rádiógombok véletlen kapcsolgatása. Az esőérzékelő ablaktörlőre és a sötétérzékelő fényszóróra nincs panasz, mindkettő kiválóan működik. További extra a Cosmón "A műszerfal díszcsíkjai és az első ajtók kárpitozása 'Carbon Silver Line' hangulatban". Én utoljára akkor láttam ilyet, amikor anyukám a Suzuki fényes fekete tükrével végighúzott pár méter hosszan egy drótkerítést. A Carbon Silver Line inkább tűnik öreg, karcos PVC-nek, mint ultradizájnos hi-tech díszítésnek.
Nem tehetek róla, de az új Astrának még a motortól és az elektronikától elvonatkoztatva, valamint a remek futómű ellenére sem sikerült belopnia magát a szívembe. Valahogy az egész jószágból hiányzik az egyéniség. Kifogástalan az anyagminőség, szép a varrott bőr ajtókárpit, meggyőzően dörrennek a becsapódó ajtók, nagyok az órák és van elég hely elöl-hátul, mégis, valami nem stimmel. Ezt csak kisbetűkkel merem leírni: mintha Rüsselsheimben megpróbálták volna lemásolni a VW AG termékeinek minőségérzet-orientált dolgait, ami jól is sikerült, csak érzik rajta, hogy másolat. A Vectra és a Signum sokkal jobb autó középkategóriásnak, a Corsa sokkal jobb kisautónak, mint az Astra alsó-középnek.
A legolcsóbb, 90 lovas 1.4-es 3 699 000 forintba kerül, de hiába van benne az alapárban az ABS, a manuális klíma, a négy légzsák, a gyári rádiómagnó, a villanyos tükör-ablak-zár triumvirátus, akkor sem tudnám rászánni magam, hogy egy ilyen álljon nap mint nap otthon az udvaromban. Akkor már inkább egy még jobban felszerelt G-Astra, azaz Astra Classic II. Az se baj, ha csak egyhatos.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
