Nyúzzuk, amíg lehet

2007.12.12. 00:52

Adatlap Seat Altea Freetrack 2.0 Tdi Dpf 4x4 - 2007

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 170 LE @ 4200 rpm
  • 350 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.7 másodperc
  • Végsebesség:
    204 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 7 554 000 Ft

Az Alteáról a negyedik bőrt nyúzta le a gyártó, amikor piacra dobta a félig terepjáróvá alakított Freetracket. Kipróbáltuk. Nem rossz, de van benne némi ellentmondás.

Amikor az Altea megjelent , valami egyértelműen megváltozott. Az addig teljesen hétköznapi, egyéniséget, mindenfajta extremitást nélkülöző márka az új modellnek köszönhetően hirtelen átalakult, megújult, megfiatalodott, tán még meg is táltosodott. A világ megtanulta, mi az a dájnemik lájn , megtanulta egy formatervező nevét, amit egyébként azóta is rendszeresen elront - legalább annyit olvashatunk Walter de’Silváról, mint Walter de Silváról, Walter da’Silváról vagy Walter da Silváról -, de nem a név a fontos.

Csak az számít, hogy a Seatnak arca lett, méghozzá szép, sportos, szerethető, ráadásul egyedi. Az Altea vonalait láthattuk viszont a nem sokkal később megjelenő Leonon is, de az Altea sikereinek ennél kézzelfoghatóbb bizonyítékai is vannak. Az aktuális Toledo tulajdonképpen nem más, mint egy Altea puttonnyal. Úgy látszik, elfogyott a fantázia, vagy csak könnyebb volt így, vagy a Toledót egyszerűen nem veszik annyian, hogy érdemes lett volna igazán keményen próbálkozni. Mindegy is, a lényeg, hogy lenyúzták róla a második bőrt.

A harmadik bőr a másik nagytesó, az Altea XL . Ez az autó majdnem pontosan ugyanazt tudja, mint a Toledo, csak könnyebb pakolni a csomagtartójába. Hívhatjuk nyugodtan Altea kombinak, de csak halkan, amikor a gyártó nem figyel. A hivatalos honlapon külön oldala van, nem az Altea fülecske alatt találjuk meg; az XL önálló életet él. Csakúgy, mint a negyedik bőr, a Freetrack, a mokány, terepjáróba oltott Altea.

A Freetracket nem nehéz megkülönböztetni testvéreitől, a 40 mm-rel megnövelt hasmagasság szembetűnő. Tesztautónk lökhárítóit színre fújták, de a Freetrack kapható matt műanyagelemekkel is. Ha a tulajdonos komolyan gondolja a terepezést, mindenképpen az utóbbi verzió ajánlott, hogy a felverődő ágak-bogak, kövek és miegyéb ne a fényezést roncsolják.

A Freetrack belül pontosan olyan, mint bármelyik Altea. Tágas, praktikus, kényelmes és nagyon jól néz ki. Igazi, barátságos családi autó – szerintem, a Csikós megdermedt fekete kőolajtengernek nevezte, legalább nem fogunk összeveszni a csajokon. Az Altea műszerfala nagyon szép, és az anyagok minősége is kifejezetten jó. Talán csak az ajtó belső borításában volt egy kevés a jó öreg kopogós műanyagból, másutt minden rendben.

Az Altea Freetrackhez háromféle motort és kétféle hajtást kínál a gyártó. Az alapváltozat 140 lovas PD TDI motorja csak az első kerekeket hajtja, míg az erősebb, 170 lóerős turbódízellel szerelt változatban már a Haldex 2 nevű összkerékhajtási rendszer dolgozik, csakúgy, mint a 200 lovas, szintén kétliteres, szintén turbó, de benzinmotoros csúcsváltozatban, a 2,0 TSI-ben. Mi az erősebbik dízelt próbáltuk.

A motorhoz pontos, kezes, hatsebességes váltó kapcsolódik. A PD TDI, ahogy kivétel nélkül az összes dízelmotor, rettentő zajos, amíg be nem melegszik. Melegen megszelídül, ilyenkor már csak akkor hangos, ha gyorsítunk; akkor viszont maga a borzalom. Talán a pumpedűze orgánuma a legkellemetlenebb az összes ma kapható dízel közül. Szerencsére, ha egyenletesen haladunk, vagy csak finoman adagoljuk a gázt, csöndben van.

A 170 lovas motorral az Altea egészen fürge, 8,7 másodperc alatt van százon, végsebessége meghaladja a 200 km/h-t. Könnyűszerrel lehet vele előzni autóúton, autópályatempónál pedig mindössze 2300-at forog percenként és csöndes is. A gyorsításoknál fellépő kellemetlen akusztikus élmény ront az összképen, minden más szempontból azonban kifejezetten kellemes darab.

A Freetrack konstrukciója mindenképpen érdekes, de vajon az árát is megéri?

Totalcar értékelés - Seat Altea Freetrack 2.0 Tdi Dpf 4x4 - 2007

8
TC

Tágas, kényelmes, praktikus és erõs. Kicsit drága, a nagy kerekek és az emelt hasmagasság miatt nehezen értelmezhetõ, de könnyebb terepen egészen biztosan nem lesz vele gond. Gyorsításnál hangos a dízel, de jó

Az oldalról ajánljuk

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
  • Hírek

7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére

A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.

1 órája
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14