Az Alteáról a negyedik bőrt nyúzta le a gyártó, amikor piacra dobta a félig terepjáróvá alakított Freetracket. Kipróbáltuk. Nem rossz, de van benne némi ellentmondás.
Amikor az Altea megjelent , valami egyértelműen megváltozott. Az addig teljesen hétköznapi, egyéniséget, mindenfajta extremitást nélkülöző márka az új modellnek köszönhetően hirtelen átalakult, megújult, megfiatalodott, tán még meg is táltosodott. A világ megtanulta, mi az a dájnemik lájn , megtanulta egy formatervező nevét, amit egyébként azóta is rendszeresen elront - legalább annyit olvashatunk Walter de’Silváról, mint Walter de Silváról, Walter da’Silváról vagy Walter da Silváról -, de nem a név a fontos.
Csak az számít, hogy a Seatnak arca lett, méghozzá szép, sportos, szerethető, ráadásul egyedi. Az Altea vonalait láthattuk viszont a nem sokkal később megjelenő Leonon is, de az Altea sikereinek ennél kézzelfoghatóbb bizonyítékai is vannak. Az aktuális Toledo tulajdonképpen nem más, mint egy Altea puttonnyal. Úgy látszik, elfogyott a fantázia, vagy csak könnyebb volt így, vagy a Toledót egyszerűen nem veszik annyian, hogy érdemes lett volna igazán keményen próbálkozni. Mindegy is, a lényeg, hogy lenyúzták róla a második bőrt.
A harmadik bőr a másik nagytesó, az Altea XL . Ez az autó majdnem pontosan ugyanazt tudja, mint a Toledo, csak könnyebb pakolni a csomagtartójába. Hívhatjuk nyugodtan Altea kombinak, de csak halkan, amikor a gyártó nem figyel. A hivatalos honlapon külön oldala van, nem az Altea fülecske alatt találjuk meg; az XL önálló életet él. Csakúgy, mint a negyedik bőr, a Freetrack, a mokány, terepjáróba oltott Altea.
A Freetracket nem nehéz megkülönböztetni testvéreitől, a 40 mm-rel megnövelt hasmagasság szembetűnő. Tesztautónk lökhárítóit színre fújták, de a Freetrack kapható matt műanyagelemekkel is. Ha a tulajdonos komolyan gondolja a terepezést, mindenképpen az utóbbi verzió ajánlott, hogy a felverődő ágak-bogak, kövek és miegyéb ne a fényezést roncsolják.
A Freetrack belül pontosan olyan, mint bármelyik Altea. Tágas, praktikus, kényelmes és nagyon jól néz ki. Igazi, barátságos családi autó – szerintem, a Csikós megdermedt fekete kőolajtengernek nevezte, legalább nem fogunk összeveszni a csajokon. Az Altea műszerfala nagyon szép, és az anyagok minősége is kifejezetten jó. Talán csak az ajtó belső borításában volt egy kevés a jó öreg kopogós műanyagból, másutt minden rendben.
Az Altea Freetrackhez háromféle motort és kétféle hajtást kínál a gyártó. Az alapváltozat 140 lovas PD TDI motorja csak az első kerekeket hajtja, míg az erősebb, 170 lóerős turbódízellel szerelt változatban már a Haldex 2 nevű összkerékhajtási rendszer dolgozik, csakúgy, mint a 200 lovas, szintén kétliteres, szintén turbó, de benzinmotoros csúcsváltozatban, a 2,0 TSI-ben. Mi az erősebbik dízelt próbáltuk.
A motorhoz pontos, kezes, hatsebességes váltó kapcsolódik. A PD TDI, ahogy kivétel nélkül az összes dízelmotor, rettentő zajos, amíg be nem melegszik. Melegen megszelídül, ilyenkor már csak akkor hangos, ha gyorsítunk; akkor viszont maga a borzalom. Talán a pumpedűze orgánuma a legkellemetlenebb az összes ma kapható dízel közül. Szerencsére, ha egyenletesen haladunk, vagy csak finoman adagoljuk a gázt, csöndben van.
A 170 lovas motorral az Altea egészen fürge, 8,7 másodperc alatt van százon, végsebessége meghaladja a 200 km/h-t. Könnyűszerrel lehet vele előzni autóúton, autópályatempónál pedig mindössze 2300-at forog percenként és csöndes is. A gyorsításoknál fellépő kellemetlen akusztikus élmény ront az összképen, minden más szempontból azonban kifejezetten kellemes darab.
A Freetrack konstrukciója mindenképpen érdekes, de vajon az árát is megéri?

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
