Odaszóltam apámnak: „Csinálj helyet a garázsban, kérlek, kombival megyek.” Amikor begurultam a ház elé, már égtek az utcai lámpák – a sárga fényben ott látszott a garázs előtt a három megpakolt zöldségesláda. Az öregem látatlanban ráizgult a kombira.
Amikor mackónadrágban vakarta hasát a kocsi mellett, láttam rajta, nem ilyenre számított. Mikor kinyitottam a csomagtartót, már nem ragaszkodott a bepakoláshoz; hatvannyolc évébe nem fért bele a csilivili kombi fogalma. Reggel, mikor kinéztem az ablakon, ismét a Honda mellett találtam, újságbehozás ürügyén nyálazta körbe a gépet. Mikor bejött, rám nézett: „Fiam, én ezt nem gondoltam volna a japánokról.”
Szemében felértékelődött az egyszerű, megbízható japán autók sztereotípiája, de a három zöldségesláda ott maradt kikészítve. Vajon befér? Akármilyen hülyén néz ki a felvágott aprófa a beépített mélynyomó mellett, ez a kombi képes ellátni kombiságát: ha szűkösen is, de befért. Zöldségesek, azért ne adjátok el a háromszázas dízel mercit – jó ez a gép, de nem a ti autótok.
Van benne hely, de a csomagtér nem versenyezhet a kategóriatársakkal. Az osztályból izomtömeg-növelővel kigömbölyített Ford Mondeo 150 literrel többet nyel el, de a lista hosszú: ennél mindenki többet tud. Passzentos a jó szó. Olyan, mint egy rockerfarmer: guggolva szorítja a zacsit, de csápolni még épp lehet benne.
Az Accord Tourer tantopenge-szerű profilja hideg, könyörtelen – japánosan szép. Az alacsony tetővonal sajnos kiköveteli a magáét: a magyar átlagmagasságba bőven beleférő testemnek már kevés a hely. Zavaróan közel a tető, az arcomba hajló szélvédő íve éppen a homlokfalamon végződik. A halántékomba dőlő ablakok is a bezártságérzetet növelik; ehhez ugyan a saját kisautómban hozzászoktam, de könyörgöm, az Accordot a BMW mellé akarják felfényezni, az a pár centi tényleg hiányzik.
Tanto – 15-30 centiméter hosszú, kard formájú tradicionális japán tőr, neve két részből áll: tan (rövid) és to (kard). Pengéje a szokásos japán típus, tulajdonképpen egy apró katana. Mint közelharcra alkalmas eszköz a Heian korszakban jelent meg, igazán jelentős kézi szúrófegyverré a Muromachi érában lett. Legismertebb fegyverkovács mestere Yoshimitsu.
A jó bornak és a jó bőrnek is a fenekére néznek, ezzel sincs másképp. A két kipufogóvég még egy Wartburg kombit is sportossá tenne, a Honda mögött autózókban pedig zsigeri versenyszellemet szül. A márkára részben rányomta bélyegét a sok utcán gyorsuló nagykamasz, talán ez, talán a széles és sportos sziluett néhány közlekedőben meghozza a bizonyítás kényszerét.
A hátsó ajtó nyitása után rendezett és átgondolt tér fogad: valóban nem ütni-vágni való kombi érzését adja. Rekeszkék, háló és jól eldolgozott borítás – ilyen szempontból nagyon rendben van az Accord. Egészen finom megoldások próbálják feljebb tolni az értékérzetet: a csomagtér ajtaja gombnyomásra csukja le magát.
Ha behunyt szemmel tapogatóztam volna a kocsiban, azonnal egy kategóriával feljebb, az igazi prémiumba sorolom. A műszerfalborítás tapintásra sokkal többet nyújt, mint várnánk. Nem kopog, nem zörren, érezni, hogy ha csak pár tizedet, de enged az ujj nyomásának. Viszont ha kinézünk a képzeletbeli szemfedél alól, a középkonzol azonnal egyértelművé teszi az árkategóriát. A szegényes kinézetű kijelző a Civic szintje, hiába építettek köré egy otthonosan hajló és kárpitozott műszerfalat, az összkép felemás.
Helyenként szűkös, de a mérnököknek jár a dicséret. Ahol lehetett, kihasználták a zugokat, így került a középkonzol oldalaira egy-egy apró térkép- vagy számlazseb. A könyöklő alá szerelték egymás mellé a 12V kimenetét, az AUX és az USB csatlakozót; nincsenek műszerfalra lógó kábelek. Ha valami megfelel a magasabb kategóriának, akkor ez az: a japán szellemiség, a tökéletességre való törekvés az apró részletekben ütközik ki igazán.
Az elektromosan állítható, programozható pozíciójú bőrülések benne vannak a 8 milló 690 ezres árban. A kidolgozásra és ergonómiára nem lehet panasz, jó érzés csak úgy üldögélni bennük. Egyáltalán nem hivalkodó az Accord belseje, nem érezni felesleges látszatluxusra való törekvést – egyszerűen csak jó. Rendben az összes illesztés, minden a helyén van, örömmel nyúl a kéz bármihez: ez az, ami nincs meg így egyben a konkurenciában, ez a hondaság lényege.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
