Hófehérke + tesztoszteron = ?

2008.06.17. 06:52

Adatlap Audi A3 Ambition - 2008

  • 1798 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 5000 rpm
  • 250 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.3 másodperc
  • Végsebesség:
    217 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 8 059 000 Ft

Nyakas népség lakja Ingolstadtot. Lassan, türelmesen, a két nagy rivális morzsáiból préselt esszenciacseppeket gyűjtögetve, vállal helyet csinálva benyomakodtak a BMW és a Mercedes közé, a prémium ülésbe.

Sőt, mi több, mostanra már izegnek-mozognak és helyet is követelnek maguknak. Mert, és ezt az elvakult híveken kívül minden józanul gondolkodó ember beismeri, mára az Audi legalább olyan erős játékosnak számít, mint a két ősnemes. Igaz, kissé talán vidékies és néha-néha még megfeledkezve magáról sercint egyet az utcán, de épp ez adja sajátos stílusát. Na és persze az akarat, hogy a BMW sportosságát a Mercedes komfortjával ötvözze. Ez elsülhet néha jobban, mint várták (az RS4 méltó ellenfele az M3-nak), néha rosszabbul (az A4 első és második generációját üldözte a Golf-utánérzet), és néha így felemás, de egyáltalán nem unalmas módon.

Menjünk szépen sorban, úgy, ahogy történt. A velünk cinkos módon szövetségre lépett DS-CAR küldte a füstjelet, hogy a minap bemutatott A3 kabrióból lenne egy darab. Jövök? Dolog van, menni kell. És itt követtem el az első nagy hibát. Előítéleteim voltak. De melyik egészséges, heteroszexuális férfinak ne lennének, ha a legújabb, trendi és hűdekúl nőikabrió várna rá? Amikor a papírokat átvéve kiderült, hogy a fényezés ibiszfehér, a "Buzi-e vagy"-mérő a plafont verte. A technikai adatokat olvasgatva azonban győzött a kíváncsiság. Ambition felszereltség, a hozzá járó 15 milliméterrel ültetett sportfutómű, feszesebb lengéscsillapítókkal, 160 lóerő 5000-6200-as tartományban, 250 Nm 1500-4200 között nem hangzik rosszul, de egyelőre óvatosan kezeltem a gyártó számait, majd kiderül, gondoltam magamban.

Kulcs a zsebben, lássuk a medvét. Ekkor szembesültem először azzal a finom szkizofréniával, ami magát az egész autót át- meg átszövi gyengéden, észrevehetetlenül. Mert Hófehérke ugyan hamvas és törékeny, de a spájzban suttyomban zabálja a törpék tesztoszterontablettáit.

Elölről szigorú. A kétoldalt párhuzamos éles kontúrokkal kiemelt single-frame, a feláras xenon fényszórók az enyhén bazárgiccs LED-sorral és a színre fújt visszapillantó tükrök még így, fehérben, kicsiben is hozzák a félre az útból érzést. Képzeletben húztam egy strigulát a jó dolgok oldalára – éppen a fent említett visszapillantó tükrök miatt –, hiszen végre valaki vette a fáradtságot, és az annyira elterjedt, bányászlámpába oltott terítőreflektor helyett tényleg ízléses fénysort integrált a tükör testébe.

Félprofilból és oldalról is elfogadható a kép, az övvonal az első lökhárítótól kezdődően mindenféle hajlat nélkül az autó egész hosszán, 4238 milliméteren keresztül lágyan, de határozottan emelkedik, a hátsó ülések mögötti bukókeret negatív dőlése pedig ad a sziluettnek némi bitangos beütést. Látszik, hogy az ajtók méretesek, a szélvédő meredekebben dől, mint öt- vagy háromajtós testvéreinél. A szintén feláras 7,5×17-es tompa fényű felniken szerencsére nem túl peres, 225/45-ös gumik feketéllenek, de méretük még így sem tolakodó, szépen láttatni engedik az elsőre talán túlzónak tűnő féktárcsákat. (Pedig nem azok, az autó saját tömege 1425 kg).

A hátsó szintén a megszokott, masszív hatású Audi-tompor, a játékosság minden látható jele nélkül. Egyedül a szemnek egyszerűségében szép, aszimmetrikus kettős kipufogó figyelmeztet, hogy ott elöl a jelenleg kapható második legerősebb motor dolgozik (1,9 TDI/105 LE, 2,0 TDI/140 LE, 1,8 TFSI/160 LE, 2,0 TFSI/200 LE). A drágábbik, teljesen elektromos (azaz nem kell kézzel kapcsolva rögzíteni) vászontetőt felhúzva is emészthető marad a forma, ami szép teljesítmény.

Újabb strigula a pozitív oldalra, hogy nem dögnehéz, bonyolult mechanikájú keménytető rabolja a helyet a hátsó ülésektől. Igaz, bicska ellen nem véd a vászon, de nem igényel egy decit sem az amúgy sem túl nagy 260 literes csomagtérből. Ahogy már korábban kollégámnak is feltűnt , a tetőszerkezet mechanikáját nem fedi tüchtig fedlap, némi pénzért azonban rendelhető helyrepattintható lemez.

A meglehetősen hosszú ajtók nagy szögben nyílnak és az első ülésekkel összejátszva (melyek azonban nem jegyzik meg előző helyzetüket) elég széles nyíláson lehet beülni hátra. Igen, beülni, jól olvassák. Az A3 kabrióban ugyanis több a hely hátul, mint a kifutó A4-ben. Kissé nyújtott derekat kíván a hátsó támla, de saját magam 189 centimétere mögött, ha nem is ugrándozva, de egy középtávú utat minden további nélkül kibírnék.
Vállban szűk ugyan, mint minden kabrió, és lehúzott tetőnél a homloküreg-gyulladás, felhúzottnál a klausztrofóbia csíráját hordozza magában, de nem követel annyi kompromisszumot, amennyit elsőre feltételeznénk.

Az viszont tény, hogy 120-as tempó felett már egyáltalán nem kellemes itt ücsörögni. Csak kettesben utazva, a szélfogót egy perc alatt a helyére téve autópálya tempó is bőven vállalható szélvihar nélkül. Tetővel a fejünk fölött elcsendesedik minden, a vászontetős kabriókra jellemző dübögés 150-160 körül kezd hallatni magáról.

Az oldalról ajánljuk

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
  • Hírek

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?

A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.

március 17., 08:44
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
  • Nepperűző

Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?

Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?

március 16., 17:08
Minden dízeles lázálma egy gázos Duster
  • Tesztek

Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential

A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.

március 17., 05:55
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
  • Hírek

Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét

Az eredmény egészen szórakoztató lett.

március 16., 14:13
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szent
  • Közélet

A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei

A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.

március 16., 13:30
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
  • Hírek

Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel

A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.

március 17., 05:55
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
  • Hírek

Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben

Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.

március 16., 16:25
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
  • Hírek

7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos

A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.

március 17., 05:55
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
  • Hírek

Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona

Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.

tegnap, 18:18
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
  • Hírek

Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója

A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.

március 16., 15:33
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

március 15., 08:50
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
  • Hírek

Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság

107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.

március 15., 06:39
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
  • Hírek

A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül

A Toyota is helyet kérhet magának.

március 17., 11:23
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
  • Hírek

Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors

A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.

március 16., 12:12
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
  • Hírek

(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform

Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.

március 16., 11:12
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
  • Hírek

Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál

A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.

március 17., 10:00
Végig Amerikán
  • Szerelem

Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)

Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.

március 16., 09:58
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
  • Hírek

Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott

Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.

március 15., 06:39
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
  • Hírek

Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje

Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.

március 15., 13:23
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
  • Hírek

Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza

Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.

március 15., 17:00
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
  • Hírek

Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség

A cél a balesetek megelőzése.

március 16., 07:14
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
  • Hírek

A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek

Több okból is jól jönne ez a gyártónak.

március 15., 15:00
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
  • Közélet

Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!

Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.

március 16., 07:12
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
  • Hírek

Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója

Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.

március 15., 10:23
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
  • Nepperűző

Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?

Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.

március 15., 17:01
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
  • Hírek

Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó

Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.

március 16., 07:13
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
  • Hírek

Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren

A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.

március 15., 10:23
Végleges Renault 5 Turbo 3E
  • Hírek

Végleges Renault 5 Turbo 3E

március 17., 13:06
Mazda CX-60
  • Tesztek

Mazda CX-60

március 17., 13:37