Hű maradt terepes múltjához az elektromos Vitara
Bemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Tíz éve kapható és azóta a legjobban fogyó típusok között van az esztergomi Vitara, amit a Swift után ismét a mi autónknak nevezhetünk. Az elektromos átállással sem szeretné bukni ezt a népszerűséget a Suzuki, ezért olyan utódot fejlesztettek, ami egyformán megszólítja a modern kütyük és a racionális használati tárgyak kedvelőit. Az Indiából érkező e Vitara tudja, mivel tűnhet ki az egyre zsúfoltabb kategóriából, csak egy jó árra lesz szüksége.
A Balatonfüredre szervezett statikus bemutatón egy szóval sem utaltak rá, hogy ezt az autót Urban Cruiser néven a Toyotától is meg lehet majd venni, pedig büszke lehetne rá a Suzuki, hogy a Swace és az Across után ezúttal a világ legnagyobb autógyártója veszi át tőlük ezt a vadonatúj konstrukciót! Akkoriban a megállapodás részeként a Toyota az indiai piacon eladható típusokat kapott cserébe, és most is hasonló a helyzet, az e Vitarát úgy fejlesztették, hogy azokban az országokban is kelendő legyen, ahol a vevők az átlagosnál is szkeptikusabban állnak a kérdéshez.

A cél egy előremutató, mégis megszokott karakterű villany SUV fejlesztése volt, amibe örömmel ülnek bele azok, akik egy egyszerű, belevaló autóra vágynak. Bár viszonylag sok időbe telt, mire a Suzuki elkészült vele, nem vitás, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai segítettek abban, hogy a márka racionális vevőköre számára is szimpatikus legyen. A nevén kívül ugyan semmit sem tartottak meg a Global C platformra épülő negyedik generációból, a Heartect-e platformot használó e Vitarán is látható a törekvés az utcai és a terepes használat minél hatékonyabb ötvözésére.
Kevés pénzért sok autó
Csak egy maradhat: a Suzuki Vitara kínálat tavaly óta egyetlen motort tartalmaz. Viszont automatával annyira kellemes, hogy nem is hiányzik a többi.
Hossza 9, szélessége 2,5, tengelytávja 20 centivel nőtt, és a hasmagassága is nagyobb, ami a padlóba épített 49 vagy 61 kWh kapacitású LFP akkumulátor miatt is fontos, az ilyesmi az utastér méreteire és a terepjáró képességekre is rossz hatással szokott lenni. A praktikumot két részre osztott, sínen csúsztatható hátsó üléssorral növelték, így a sajnos nem valami nagy csomagtartó befogadóképességén is lehet javítani. Beülve elsőre feltűnik a viszonylag magas padló, ami miatt passzentosnak tűnik a hely, de magas kollégák lába és feje is elfért a gyerekeknek szánt sorban.
Terepes stílusát látva egyértelmű, hogy nem akartak senkit elijeszteni a futurisztikus iránnyal, és annak ellenére, hogy az e Vitara orrán sincs régimódi hűtőmaszk, a kiállított mohazöld színben, a kétféle új textúrájú műanyag betéttel és a három LED elemből álló első-hátsó lámpával nem törékeny tech cucc, hanem masszív tömb benyomását kelti. A műszerfal kialakítása is ezt a logikát követi, nem a műfajban megszokott, letisztult, hanem a Vitarától elvárt, masszív felépítést viszi tovább a korábbinál igényesebb kivitelben. Ezt csupa jó ötlettel valósították meg.
A GLX felszereltségű e Vitarához elérhető, puha anyaggal borított középső betét még az ajtókon is folytatódik, ahol színes hangulatvilágítás dobja fel a ma jellemző, olcsó hatású, cserébe izgalmas textúrájú műanyag burkolatot. Szépek a hangsúlyos szellőzők és modern a lebegő váltókonzol a tekerős irányváltó kapcsolóval, bár a zongoralakkért továbbra sem tudok lelkesedni, és az is csak használat közben derül majd ki, hogy mennyire praktikus ez az elrendezés. Az enyhén szögletes kormány és a motoros ülés ergonómiája az ülőpróbán tetszett, ebben eddig is jó volt a Vitara.
Nem maradhatott ki a két, egy panelbe egyesített kijelző sem, ezek beépítésekor törekedtek a könnyű használhatóságra, ezért fizikai gombokat is kaptunk. A 10,25 colos műszeregység és a 10,1 colos központi kijelző is minden igényt kielégítő, személyre szabásban jeleskedő, szép képet adó szoftvert futtat, ami az egyszerű beállításokhoz is igényes grafikát húz elő a kalapjából. A kétféle mobilos csatlakoztatási lehetőség mellett a 360 fokos kamera is benne van a tudástárban. A GLX csúcsfelszereltség a riválisokkal összehasonlítva is gazdag, ami már előre ellensúlyozza a vételárat.
Abban biztosak vagyunk, hogy bármennyire ismeri a vevőkörét, a magyar Suzuki sem tud csodát tenni, és a többiek áraihoz igazítva 13-14 millió forint körül vezeti be, de erre majd visszatérünk, amikor nyáron vagy nyár végén a monitorunkon lesz a hivatalos árlista, hiszen még a nemzetközi árazás is folyamatban van. Jelenleg olyan kihívók ellen készül a piacra, mint a BYD Atto 2, a Ford Puma Gen-E, a Hyundai Kona Electric, a Kia EV3 vagy a Peugeot e-2008. Az Indiában készülő e Vitarától a japánok is sokat várnak, hiszen van egy extra tudása, ami kiemelheti a tömegből.
Az összkerékhajtás ritkaságnak számít ebben a szegmensben. Az elsőkerekes e Vitara 144 vagy 174 lóerős lehet, az összkerekes az erősebb motort kapja egy 65 lóerős másodikkal a hátsó tengelyen, a rendszerteljesítmény 184 lóerőre jön ki. A 2WD változat 189, a 4WD 300 Nm nyomatékkal gazdálkodik. Erre persze szüksége is lesz, mert alapesetben 1,7, AllGrip-e hajtással 1,9 tonnás tömeget kell mozgatnia. Ez a hajtási rendszer a villanyos Mercedes G-osztályéhoz hasonlóan új dimenziókat nyit meg a nyomaték elosztásában és a kerekek tapadásának elektronikus vezérlésében.
A gyár 350-400 kilométeres hatótávot ígér, de ahhoz, hogy erről legalább papíron létező tényként beszélhessünk, még szükség van a hivatalos európai mérésekre. A gyorstöltésről annyit árultak el, hogy 10-ről 80 százalékra a nagyobbik akku is 45 perc alatt feltölthető. Aki az otthoni hálózatot használná, a kisebbik akksit 11 kW-tal 4,5, a nagyobbikat 5,5 óra alatt tudja majd 10-ről 100 százalékra felhozni. A rekuperáció mértéke szabályozható, a változó útviszonyokhoz különböző üzemmódok és terepes funkciók tartoznak. Ezeket a nemzetközi bemutatón élesben is kipróbáljuk majd!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
