Hű maradt terepes múltjához az elektromos Vitara

Bemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

2025.03.27. 16:10

Tíz éve kapható és azóta a legjobban fogyó típusok között van az esztergomi Vitara, amit a Swift után ismét a mi autónknak nevezhetünk. Az elektromos átállással sem szeretné bukni ezt a népszerűséget a Suzuki, ezért olyan utódot fejlesztettek, ami egyformán megszólítja a modern kütyük és a racionális használati tárgyak kedvelőit. Az Indiából érkező e Vitara tudja, mivel tűnhet ki az egyre zsúfoltabb kategóriából, csak egy jó árra lesz szüksége.

A Balatonfüredre szervezett statikus bemutatón egy szóval sem utaltak rá, hogy ezt az autót Urban Cruiser néven a Toyotától is meg lehet majd venni, pedig büszke lehetne rá a Suzuki, hogy a Swace és az Across után ezúttal a világ legnagyobb autógyártója veszi át tőlük ezt a vadonatúj konstrukciót! Akkoriban a megállapodás részeként a Toyota az indiai piacon eladható típusokat kapott cserébe,  és most is hasonló a helyzet, az e Vitarát úgy fejlesztették, hogy azokban az országokban is kelendő legyen, ahol a vevők az átlagosnál is szkeptikusabban állnak a kérdéshez.

A cél egy előremutató, mégis megszokott karakterű villany SUV fejlesztése volt, amibe örömmel ülnek bele azok, akik egy egyszerű, belevaló autóra vágynak. Bár viszonylag sok időbe telt, mire a Suzuki elkészült vele, nem vitás, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai segítettek abban, hogy a márka racionális vevőköre számára is szimpatikus legyen. A nevén kívül ugyan semmit sem tartottak meg a Global C platformra épülő negyedik generációból, a Heartect-e platformot használó e Vitarán is látható a törekvés az utcai és a terepes használat minél hatékonyabb ötvözésére.

Kapcsolódó
Kevés pénzért sok autó

Kevés pénzért sok autó

Csak egy maradhat: a Suzuki Vitara kínálat tavaly óta egyetlen motort tartalmaz. Viszont automatával annyira kellemes, hogy nem is hiányzik a többi.

Hossza 9, szélessége 2,5, tengelytávja 20 centivel nőtt, és a hasmagassága is nagyobb, ami a padlóba épített 49 vagy 61 kWh kapacitású LFP akkumulátor miatt is fontos, az ilyesmi az utastér méreteire és a terepjáró képességekre is rossz hatással szokott lenni. A praktikumot két részre osztott, sínen csúsztatható hátsó üléssorral növelték, így a sajnos nem valami nagy csomagtartó befogadóképességén is lehet javítani. Beülve elsőre feltűnik a viszonylag magas padló, ami miatt passzentosnak tűnik a hely, de magas kollégák lába és feje is elfért a gyerekeknek szánt sorban.

Terepes stílusát látva egyértelmű, hogy nem akartak senkit elijeszteni a futurisztikus iránnyal, és annak ellenére, hogy az e Vitara orrán sincs régimódi hűtőmaszk, a kiállított mohazöld színben, a kétféle új textúrájú műanyag betéttel és a három LED elemből álló első-hátsó lámpával nem törékeny tech cucc, hanem masszív tömb benyomását kelti. A műszerfal kialakítása is ezt a logikát követi, nem a műfajban megszokott, letisztult, hanem a Vitarától elvárt, masszív felépítést viszi tovább a korábbinál igényesebb kivitelben. Ezt csupa jó ötlettel valósították meg.

A GLX felszereltségű e Vitarához elérhető, puha anyaggal borított középső betét még az ajtókon is folytatódik, ahol színes hangulatvilágítás dobja fel a ma jellemző, olcsó hatású, cserébe izgalmas textúrájú műanyag burkolatot. Szépek a hangsúlyos szellőzők és modern a lebegő váltókonzol a tekerős irányváltó kapcsolóval, bár a zongoralakkért továbbra sem tudok lelkesedni, és az is csak használat közben derül majd ki, hogy mennyire praktikus ez az elrendezés. Az enyhén szögletes kormány és a motoros ülés ergonómiája az ülőpróbán tetszett, ebben eddig is jó volt a Vitara.

Nem maradhatott ki a két, egy panelbe egyesített kijelző sem, ezek beépítésekor törekedtek a könnyű használhatóságra, ezért fizikai gombokat is kaptunk. A 10,25 colos műszeregység és a 10,1 colos központi kijelző is minden igényt kielégítő, személyre szabásban jeleskedő, szép képet adó szoftvert futtat, ami az egyszerű beállításokhoz is igényes grafikát húz elő a kalapjából. A kétféle mobilos csatlakoztatási lehetőség mellett a 360 fokos kamera is benne van a tudástárban. A GLX csúcsfelszereltség a riválisokkal összehasonlítva is gazdag, ami már előre ellensúlyozza a vételárat.

Abban biztosak vagyunk, hogy bármennyire ismeri a vevőkörét, a magyar Suzuki sem tud csodát tenni, és a többiek áraihoz igazítva 13-14 millió forint körül vezeti be, de erre majd visszatérünk, amikor nyáron vagy nyár végén a monitorunkon lesz a hivatalos árlista, hiszen még a nemzetközi árazás is folyamatban van. Jelenleg olyan kihívók ellen készül a piacra, mint a BYD Atto 2, a Ford Puma Gen-E, a Hyundai Kona Electric, a Kia EV3 vagy a Peugeot e-2008. Az Indiában készülő e Vitarától a japánok is sokat várnak, hiszen van egy extra tudása, ami kiemelheti a tömegből.

Az összkerékhajtás ritkaságnak számít ebben a szegmensben. Az elsőkerekes e Vitara 144 vagy 174 lóerős lehet, az összkerekes az erősebb motort kapja egy 65 lóerős másodikkal a hátsó tengelyen, a rendszerteljesítmény 184 lóerőre jön ki. A 2WD változat 189, a 4WD 300 Nm nyomatékkal gazdálkodik. Erre persze szüksége is lesz, mert alapesetben 1,7, AllGrip-e hajtással 1,9 tonnás tömeget kell mozgatnia. Ez a hajtási rendszer a villanyos Mercedes G-osztályéhoz hasonlóan új dimenziókat nyit meg a nyomaték elosztásában és a kerekek tapadásának elektronikus vezérlésében.

A gyár 350-400 kilométeres hatótávot ígér, de ahhoz, hogy erről legalább papíron létező tényként beszélhessünk, még szükség van a hivatalos európai mérésekre. A gyorstöltésről annyit árultak el, hogy 10-ről 80 százalékra a nagyobbik akku is 45 perc alatt feltölthető. Aki az otthoni hálózatot használná, a kisebbik akksit 11 kW-tal 4,5, a nagyobbikat 5,5 óra alatt tudja majd 10-ről 100 százalékra felhozni. A rekuperáció mértéke szabályozható, a változó útviszonyokhoz különböző üzemmódok és terepes funkciók tartoznak. Ezeket a nemzetközi bemutatón élesben is kipróbáljuk majd!

Az oldalról ajánljuk

Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

39 perce
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30