Dél-Koreában kiadták a parancsot: a formatervezők legyenek szívesek felismerhető, úgynevezett valamilyen formájú autót gyártani. A Hyundai Ioniq 5, Ioniq 6 és az Inster egyénisége tagadhatatlan, de a Kia is felvette a fonalat: a tigrisorr, ami az EV9 és Sorento szögletes elején az agresszivitás jeleit mutatja, az a kisebb EV3 orrán máris megbocsáthatóbb, de hogy mindezt parodisztikus módon ráhúzzák a szabad szemmel néha láthatatlanul pici Picantóra, és ez ennyire jól működik? Soha nem hittem volna, de imádom, ha egy gyártó érti a viccet.

Kihalófélben lévő kategória a miniautóké, ennél kisebb új autót Európában aligha lehet kapni, hacsak a mopedautókat és a Relive N1-hez hasonlító kínai középutas megoldásokat nem számítjuk. Ötajtós, ötszemélyes, de minden ízében városi autó a Kia Picanto, szűk 3,6 méteres hosszával gyerekjáték vele a parkolás és a közlekedés.
1000 kiló alatti tömege fürgévé és játékossá teszi az irányítását, és nem csak a hölgyek, de az autómegosztók kedvence is. Ez a generáció nem teljesen új, a 2017 óta létező harmadik generáció második frissítése, a közel hétéves alapkonstrukció viszont pozitívumokkal is jár a mai autópiacon.

Egyrészt megmaradtak a szívómotorok, másrészt megmaradt a négyhengeres változat is, ami ma már két méretkategóriával feljebb sem triviális, ezen a szinten pedig kifejezetten meglepő. A 200 ezer forintos felár 63 helyett 79 lóerőt hoz 1200 köbcentivel, de ha a vevő beéri a háromhengeres blokk kevésbé kultúrált járásával és szerényebb teljesítményével, akkor is minden valószínűség szerint egy stabil autót kap: a brit MotorEasy és a Warranty Direct garanciaszolgáltató egyaránt a legmegbízhatóbb típusok polcára teszi a márka többi modelljéhez hasonlóan 7 évig garanciális Picantót.

Szóval formaterv: látni az alapkialakításán, hogy költségoptimalizálási okokból nem változtattak rajta nagyot, pedig az EV3-EV9 család szögletesen domborított sárvédőit megnéztem volna rajta, viszont az elöl-hátul ledcsíkos helyzetjelző, a kamu diffúzor, a cápauszony antenna és a szögletes stílusú felni úgy teszi határozottá, hogy közben aprócska mérete miatt mindvégig cuki marad, a komolyság és a poén krémes összhangja pedig a beltérben is folyatódik.
Nem autózol, csak pihensz
Sok autógyártó csak mondogatja, hogy ő majd prémium márka lesz, a Kia meg csöndben piacra dobott egy igazi prémium autót.

Nagy kedvencem az autó kalandorzöld külső színéhez passzoló perforált műbőr, ami 350 ezer forintos felárért húzósan hangzik, de csomagban passzolnak hozzá az ajtóbehúzók és a légbeömlők is. Az alul sportosan lecsapott kormánykarima akár stílusidegen is lehetne, mégis jól passzol a GT-Line csomag fém pedáljaihoz, és bár az anyaghasználat mindenhol olcsó, összességében egy kategóriával magasabb kisugárzása van a beltérnek ezekkel a csomagokkal.
A konstrukció éveinek száma azért érződik, Android Auto és Apple CarPlay csak vezetékkel működik, a kormány gomberdeje múltidéző, a digitális, ám legnagyobb felületén csak szegmenses műszeregységet viszont kissé gagyinak mondanám, legalábbis jóval kevesebb információt közöl, mint amennyi területet elfoglal. Van könyöklő, igaz elég pici és nem állítható, de a semminél lényegesen több.
255 literes a csomagtartó, két bevásárlószatyor és egy hátizsák pont belefér, a hátsó ülések ledöntésével pedig akár 1000 literig bővíthető, a tesztidőszak pont egybeesett egy MűhelyPRN-forgatással, a forgatás cuccai pedig pont belefértek a csomagtartóba.
Jó vele menni, de...
...egyetlen olyan elem van az extralistában, ami vonzónak tűnhet, mégis mindenkit lebeszélnék róla: a 300 ezer forintos automata váltó, ami valójában egy robotizált kézi, és pont olyan rossz, mint egy évtizede. Ez tényleg a fordítva adaptív váltó, amihez neked kell alkalmazkodnod, neked kell tudnod, hogy pontosan mennyi gázt adj az elinduláshoz, hogy ne pörgesse túl, de ne is fulladozzon, neked kell elvenned a gázról a lábad, amikor váltani akar, és te fogsz bólogatni, ha véletlenül nem tökéletes az összhangod a váltóval.

A szerkesztőségi mélygarázs rámpáján kettesből visszacsapja egyesbe, közben konkrétan megáll az emelkedőn, mert akkora szünetet hagy, de még a forgalom ritmusában is furcsa érzésed lesz váltáskor, mintha háromszor annyi ideig kuplungolnál váltáshoz, mintha egy sima kézit vezetnél.

A négyhengeres szívómotor nagyon kultúráltan és finoman jár, hangosnak is csak 3500 fölött nevezném, autópályán 120 felett már aligha érzi jól magát, mind motorzaj, mind szélzaj tekintetében, és persze ott már nem is igyekszik tovább gyorsulni, az elméleti 150-es végsebességét valószínűleg nem kell erőltetni. Városban viszont bőven el lehet vele autózni 3000 alatt még a robotizált váltóval is, úgy pedig az egész autó kellemes és csendes, viszont a váltó miatt a fogyasztási értékekről semmi jót nem tudok elmondani, 7 liter körüli átlag jött ki teljesen átlagos tempójú, vegyes használatra, nagy dugók nélkül. Kislábujjamat rá, hogy manuális váltóval simán 6 liter körül lehet tartani, a gyári átlagfogyasztási értékek kicsivel 5 liter felett vannak a WLTP szerint.
Imádom az 1 tonna alatti autókat, ehhezz a könnyed kisautós mozgáskultúrához nem is kell igényes futómű, elöl sima MacPherson a lehető legkevesebb anyagból, tárcsafékkel, hátul pedig a szokásos csatolt lengőkaros megoldás, kicsi dobfékekkel. Vidám városi autózáshoz remek, a megszokott úthibákat pedig jól kezeli, pedig a 195/45 R16-os gumi a legperesebb, ami erre elérhető.
Nagy esély van rá, hogy megosztott autóként sokszor találkozhatunk az új Kia Picantóval, de megvenni sem drága, 5,8 milliós árával továbbra is felfér az itthon elérhető legolcsóbb autók toplistájára, és jóval modernebb hatást kelt, mint a kifutó Mitsubishi Space Star, amiből szintén 6 millió forint körül vannak a normálisan felszerelt példányok.
Ez itt Magyarország legolcsóbb új autója
Fapados, billegős, gyenge, viszont 5 millió forint alatt lényegében egyedül van a piacon, és ami tíz éve gagyinak hatott benne, az ma nosztalgikus.
A Picantót a középső, Platinum felszereltségi csomaggal, nagyobb motorral, de kézi váltóval választanám, a 6,6 milliós árában már a tolatókamera, az indukciós telefontöltő és a 8 hüvelykes kijelzős, telefontükrözésre alkalmas infotainment rendszer is benne van. Eggyel nagyobb méretosztályban, tágasabb hátsó üléssel és csomagtartóval, nagyon jó 6,1 milliós alapfelszereltséggel viszont az új Suzuki Swift nagyon erős konkurense a Picantónak, és egyértelműen mellette szól, hogy jóval nagyobbat lépett előre a Kia második faceliftjéhez képest. Viszont nem annyira menő és mokány, mint a Picanto.
Egyszerűségében lenyűgöző – menetpróbán az új Swift!
Könnyű, szívómotoros, kézi váltós, és állítólag nem is lesz drága.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
