Kicsit unalmasabb, kicsit jobb

Bemutató: Kia EV6 – 2024

2024.11.12. 15:58

A Kia elkezdte egységesíteni az EV család arculatát, így az EV6-ot is átrajzolták. Nem egy öreg autó, alig három éve van piacon, de már most sikerült rajta annyit fejleszteni, hogy kívánatosabb legyen.

A márkaépítés egyik fontos eleme, hogy legyen egy egységes arculat, ami miatt a célközönség azonnal tudja, hogy mi az, amit lát. Ez az autóiparban különösen fontos, mindennek az alapja az embléma. De sokan a dizájnt is egységesítik, hogy már olyan távolságból is felismerhető legyen az autó, ahonnan az emblémának még a sziluettje sem rajzolódott ki. Érdekes, hogy a Hyundai-Kia csoport sokáig nem élt ezzel a stratégiával, egymáshoz egyáltalán nem hasonlító modellekkel töltötték fel a palettát, azonban az EV9 bevezetésével valami megváltozott. Megérkezett az új Star Map grafika – vagyis az új fényszóró dizájn –, ami a frissített EV6 első szembetűnő újdonsága.

Az autó elejét teljesen átrajzolták, új a nappali menetfény, a két fényszóró és alattuk a hűtőmaszk. Automatikusan nyitódó-záródó hűtőfelületeket alakítottak ki az alacsonyabb légellenállás érdekében és néhány részletében az autó hátulját is a Star Map grafikához igazították. A sziluetthez annyira nem nyúltak, hiszen ez csak egy ráncfelvarrás, viszont pár trükkel elvileg hét százalékkal (egy decibellel) csendesebbé tették az utasteret, ami nem tudom mennyire realizálható átlag földi halandóként - talán a kutyám kihallaná a különbséget. A plusz szigetelés és optimális kialakítás ellenére autópályán még így is elég zajos, 110-130 km/h között az orr és az A-oszlopok környékéről határozott szélzaj szűrődik, miközben a forma nem ezt sugallja. Nem volt szerencsés húzás, hogy a frissített EV6-ot éppen az új EV3 után próbálhattuk ki, mert utóbbi hiába kisebb és olcsóbb, csendesebb volt nagy sebességnél, a kockaforma ellenére is.

Ráadásul a kistestvér 605 kilométert ígér a nagyobbik akkumulátorral, míg a frissített EV6 egy 8,5 százalékkal nagyobb egység után is csak 582-t a WLTP szerint. A korábbi 77,4 kWh-s akkumulátort egy hatékonyabb darab váltotta, így a méret semmit sem változott, a kapacitás mégis felszökött 84 kWh-ra. A Standard Range kiviteleknél eddig 58 kWh-val kellett beérni, a facelift után már 63-mal gazdálkodhatunk, így a hatótáv hivatalosan 428 kilométerre nőtt. A frissített akkumulátoroknak köszönhetően a töltési sebesség is javult, a 800 voltos rendszer miatt immár 258 kWh-s töltéssel kalkulálhatunk, ráadásul egy sokkal egyenletesebb töltési görbével. Hiába emelkedett az akkumulátorok kapacitása, a 10-ről 80 százalékra még mindig 18 perc felfújni az EV6-ot.

A prezentáción elmondták, hogy érdemben javítottak az autó futásán és a regeneratív fékezésen is. A hidraulikus rendszer később avatkozik be, így több mozgási energia marad a rekuperációnak. Hogy ez mennyit javult az elődhöz képest, azt nehéz megmondani – régen volt dolgom EV6-tal – azonban szerpentinen veretve tényleg egész sok energiát visszanyert az autó, így a heves gázadások ellenére sem ment a fogyasztás 20 kWh/ 100 km fölé. Aztán jött egy lankásabb országúti szakasz, kellemes 80-90 km/h-val, ott 15-16 kWh/ 100 km-ig esett vissza a fogyasztás, majd autópályán megint szétszaladt a ménes: 22 és 26 kWh/ 100 km között ingadozott, amivel inkább csak 320 km körüli hatótávot saccoltunk.

Visszafelé néhány szakaszon az autóra bíztam az irányítást, próbálgattam a vezetéstámogató rendszereket, de messze nem olyan kifinomultak, mint az EV3-ban, hiába csak három év telt el a két autó között. Elméletileg az EV6 rendszerei is frissek, mégis néha kockásan kanyarodott vagy későn, erőset fékezett, viszont nem szólt rám állandóan, hogy fogjam a kormányt. Hiába ő vezet, egyelőre nem szabad tartósan elengedni, viszont az EV6 kormánya már érintésérzékeny, tudja mikor és hol fogod. Emellett az autó figyeli előre a kanyarokat, ha úgy érzi, hogy a tempomatra beállított sebesség már nem biztonságos, akkor automatikusan lassít.

A beltérhez nem sokat nyúltak, aminek örülök, szerettem ez EV6 belső építészetét, főleg a lebegő középkonzolt. Említésre méltó azonban, hogy itt is egyre több az újrhasznosított és a környezetkímélő módon legyártott alkatrészek, huzatok. Az üléseken és a kormányon már csak vegánbőrt találsz, a szőnyegek újrahasznosított tengeri halászhálókból, míg sok műanyag elem újrahasznosított PET-palackokból készült. Bennem jó érzést kelt, hogy egy gyártó ennyire törekszik bizonyos természetes életterek megóvására, megtisztítására, ráadásul a Kiánál odafigyeltek a minőségre is, így a kényelemről sem kell lemondani. Abszolút nem érezni a beltéri elemek tapintásán a ragacsos műanyag palackokat vagy a halszagú szerszámokat, a felületek tapintása továbbra is kellemes és az összkép is jó.

A formán nem sokat módosítottak, megmaradt a lebegő középkonzol és a kétállású gombpanel is a központi kijelző alatt. Előbbi kapott egy ujjlenyomatolvasót, amivel könnyedén betölthetünk felhasználói profilokat abban az esetben, ha az autót többen használják. Komolyabb változás csak a kormányon történt, ez teljesen megújult és nem csak két- de háromküllős változatban is elérhető – a GT-line felszereltség mellé.

Az EV6 fontos a Kia számára, mert ezzel nyitották az EV termékcsaládot, ez volt az első koreai autó, ami Európai Év Autója díjat nyert és elsőként alkalmazta a szegmensben a 800 voltos rendszert. Kétségtelen, hogy fejlődött a ráncfelvarrás során, továbbra is egy jó autó és vannak eltagadhatatlan kvalitásai, de nem volt szerencsés egybefűzni a bemutatóját az EV3-éval: utóbbi annyira jól sikerült, hogy összességében egy jobb autónak és jobb ár-érték arányú terméknek érződik.

Pedig az EV6 éppen csak annyival drágább, amennyivel nagyobb és erősebb. A 4,7 méteres crossover 18,7 millió forintról indul kis akkumulátorral és egy 170 lóerős hátsó villanymotorral. A Long Range nagy akkumulátorral, 228 lóerővel már 20 millió forint, vagy ott a 325 lóerős, összkerekes 21,3-ért. A legfullosabb GT-Line felszereltség 23,5 millió forintról nyit, de még innen is könnyű összeszedni néhány milliót, hiszen egy hőszivattyúért meg kell rendelni a Power csomagot, ami további 500 000 forint.

A márkaarculat egységesítés nekem nem jött be, szerintem a frissített Sportage is elveszti ezzel azt az extrém karakterét, amit úgy szerettem benne. Kár, de ez csak egy facelift, nem a világ vége. Nem féltem az EV6-ot, továbbra is meglesz a közönsége, meg aztán kevesen gyártanak olyan vadállatot, mint az EV6 GT – ami a frissített árlistában egyelőre nem szerepel. Ha más nem, az a kivitel biztosan mélyen belevéste magát sokak emlékezetébe.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

2 órája
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Neked ajánlott