Kicsit savanyú a dolce vita
Teszt: Fiat 600e - 2024.
Közel egy éve debütált a Fiat 600, ezzel egy újabb klasszikus név került vissza a köztudatba – természetesen elektromos meghajtással.
Lehet meglátva a Fiat 600e-t megdobban a szívünk, de amint beülünk, akárcsak 60-as évekbeli elődjénél, gyorsan alábbhagy a lelkesedés. Van pár jópofa megoldás, mint a Fiat felirattal hímzett ülések, a többi kis túlzással viszont olyan, mintha egy Ducatóban ülnénk. Mintha a külsőre ment volna el a pénz, és a meglévő alkatrészekből gyorsan kellett volna összedobni a belteret. Ez mondjuk egy funkcionálisabb Pandánál nem is fáj, de egy design/retro vonalra felülni próbáló modellnél lehangoló.
A bevásárlókocsi, aki Porschét evett
Egy akkori 911-esnek 200 lóerő kellett volna, hogy úgy menjen, mint a zseb-Fiat, de csak 130 volt neki. Ez a Fityó úgy evett Porschéket, hogy azok még rángatóztak egyet a szájában. Ma is zúzós!

Az egyik legfurább elem a sofőr előtti, kör alakú műszeregység, amibe egy olcsónak tűnő, semmihez se igazodó négyszögletes kijelzőt építettek be. A másik furcsaság a tablet tokok fedőlapjára emlékeztető középkonzoltakaró volt, ami kinyitva a legkisebb gyorsításra is becsukódik és eleve nem is igazán van hova tenni kinyitott állapotban. Mivel alatta lakik a töltőpad, csukott állapotban legalább a telefonhoz se lehet hozzáférni, szerencsére van CarPlay és Android Auto a fedélzeti rendszerben. A konstrukció egyetlen pozitívuma, hogy csukott állapotban a csúszásmentes takarófelület teljesen jól megtartja a rá rakott telefont, akár kanyarban is.

Ettől eltekintve a teszthét alatt remekül lehetett használni a belteret, a kezelőszervek is jól el vannak találva. Sokan nem szeretik a gombos váltót, de ha már úgyis elektromosan kapcsoljuk, kár elvenni a helyet egy ormótlan karral, a Fiatban lévő gombsor is pont megfelel a célra.

Javára írnám, hogy a hároméves kölköm annyira szerette, hogy hajlandó volt gyaloglás helyett ezzel menni a játszira bölcsi után, ami különlegesen ritka dolog. Aztán otthon fél órát ült benne az ölemben a ház előtt, és tekergette a kormányt, ahelyett, hogy odahaza hegedült volna az idegeimen lombfűrésszel, amíg vacsorát próbálok készíteni.
Ugyanekkor ez állítólag egy év autója-rokon villanyautó, ami közben 2024-ben nem tud egypedálos módban menni-megállni, nincs benne elöl csomagtartó, és minden adata töltéstől (100 kW) gyorsulásig (9s) középszerű, mint a sajátmárkás löncshúskonzerv.
Az ülés Fiat-logós szőnyegbombázása menti meg a belsőt, az annyira jó, hogy tisztára elfelejteti, hogy a MOHU reciklálójából jön minden műanyag, miközben a dizájn maga oké. A legfantasztikusabb geg a középkonzol indukciós telefontöltőjét takaró ipad-tok hangulatú flepni, amit Jony Ive gonosz ikertestvére tervezett, és egyszerre borzalmas a tapintása, és hullik vissza minden pozícióból úgy, hogy ne lehessen tőle látni és használni a telefont, kivéve, ha - és ez az igazi zseniális döfés a vásárló lengőbordája alá - ráhajtod a tetejét a PRND-gombokra, mely esetben a helyén marad, de cserébe - eltaláltad - nem tudod többé péerendébe rakni, vagyis használni a gépkocsit. Fantasztikusan el lehet szórakozni vele abban a másfél percben, ami eltelik a beszállás és a vezeték nélküli CarPlay kapcsolat létrejötte között (utána meg minek is akarnád látni a telefont, ugye. UGYE?)
Vezetni tökéletesen sótlan, nemhogy olaszos tűz nincs benne, olyan komor egykedvűséggel üzemel, mint aki a Linkedinen már rég új kihívást keresőre állította a profilját, csak még nem mondott fel nálad, nehogy áram nélkül maradjon a hó végén.
Nincs különösebb ok bántani ezt a szegény gépkocsit, mert tulajdonképpen tisztára rendben van, de nem valami lelkesítő, hogy a Stellantis a derékmagasságba tett lécet igyekezett csak átugrani vele, mind a 127 márka neve alatt, ahogy árulja. Pláne amennyiért. De a lámpája nagyon jópofa, ha sokat néznéd szemből, mert valahogy úgy esik a parkolóhelyed odahaza, ki vagyok én, hogy lebeszéljelek róla.
Elektromos jármű lévén a “motorféket”, vagyis a rekuperációt a D/B kapcsolóval tudjuk intenzívebbé tenni, speciel én jobban szeretem a jobban hangolható igazi egypedálos rendszereket.
Ez a jobban felszerelt La Prima modell volt, adaptív tempomat is járt hozzá. Ezek mindig elég kritikusak, van, ami csak későn veszi észre az előtte lévő járművet és beleugrik a fékbe, szerencsére a Fiaté teljesen kulturáltan lassítgatott, előzésnél pedig szépen gyorsított. Jó 400 kilométert autópályázgattam 120 km/h környéki tempóban, így kiderült, hogy ilyen körülmények között 17 kWh-t fogyaszt a jármű 100 kilométeren. A városi fogyasztás 14 kWh-ra sikeredett, így a teljes hatótáv 310-320 kilométer körül alakult, kellemes őszi 20 fok mellett. Ez a nemzetközi sajtó szerint is ennyi, ellentétben a WLTP adatokkal, amik jó 100 kilométerrel állítanak többet.

A töltésnél szerencsére nincs ekkora eltérés, AC töltésre 11 kW a hivatalos álláspont, amit a fali töltőink is igazoltak. DC-n 100 kW-ra képes, a keresztúri Ionityn 90 kW volt a maximum. Apró hasznos érdekesség, hogy a műszerfalon nemcsak kW-ban, vagy százalékban, de kilométerben is látjuk a töltési sebességet.

A 600-as Fiat egy jól kinéző autó, közepes tulajdonságokkal és kicsit lehangoló beltérrel. A típus nemcsak elektromos formában létezik, akad belőle mild hibrid modell is, ami 8,6 millió forinttól indul. Az elektromos változat két felszereltségi szintben létezik, az alap RED 14 milliótól, a nálunk lévő La Prima változat közel tizenhat milliótól kezdődik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
