Túl jó ahhoz, hogy spórolj rajta!

Teszt: Hyundai Ioniq 5 84 kWh RWD - 2024.

2024.10.12. 18:37

Az autós újságírók örökös siráma, hogy nehezen lehet rávenni az importőröket egy fapados tesztautó beállítására, mert a forgalmazó az autó lehető legjobb arcát próbálja mutatni, és az sem árt, ha a beharangozott extrákat élesben is ki lehet próbálni. A vevők viszont nem feltétlenül akarnak milliókat extrákra költeni, különösen az átlagautók esetében fontos, hogy lássuk, mit kap a pénzéért, aki a plakátra kiírt áron szeretne a kiszemelt típushoz hozzájutni. A frissített Ioniq 5-öt most alapfelszereltséggel teszteltük, és már pontosan tudjuk, mik azok a feláras tételek, amiket senkinek sem szabad kihagynia.

Nincs rosszakarója

Egy kezemen meg tudom számolni, hány olyan típus kapható a heves vitáktól izzó villanyautó-piacon, amihez szakírók és érdeklődők egyformán pozitívan állnak hozzá. A tömegcikkek, a sportmodellek és a villanyautók terén is egyre meggyőzőbbé váló Hyundai legnagyobb elektromos autója ilyen. Már amikor az első fotók megjelentek, tudtuk, hogy különleges lesz. Karotta videóban, Máté írásban szerette, N-es változatáról Marci zengett ódákat, és ez volt az első elektromos autó, amivel nagyobb távolságot tettem meg az új villany Kona bemutatójára menet.

Kapcsolódó
Ha így kezdtük volna a villanyautózást, nem lenne ekkora siránkozás

Ha így kezdtük volna a villanyautózást, nem lenne ekkora siránkozás

Az Ioniq 5 mindent megnyert tavaly. Megkerültem vele az országot, hogy megtudjuk, miért.

Azóta is az egyik kedvencem, és bárkivel szemben megvédeném, ha lenne olyan, akinek nem jön be... Persze a kommentszekcióban biztosan lesznek, akiknek ingyen sem kellene, ők nem tudják, miről maradnak le. Az Ioniq 5 kicsit retrós és kicsit futurisztikus átmenet egy hétköznapi autó, egy utazólimuzin és egy családi kombi között. Visszatekintve talán az Opel Signum szellemi utódjának nevezhetném, de nem érdemes hasonlítgatni, ez egy nagyon ügyes húzás a villanyautókban rejlő lehetőségek demonstrálására, és a márka presztízsének látványos növelésére.

Nem sokat változott

Ennél jobban átrajzolni nem lett volna értelme, Lee Ji-Hyeon jó arányérzékkel vegyítette a tegnap és a holnap autójáról a tudatalattinkban élő képet, amiből végül egy időtlen dizájn született. Olyasmi, ami alkalmas rá, hogy egyszer klasszikussá váljon, és az is mellette szól, hogy tíz év múlva, használtautóként sem tűnik majd túlhaladottnak. Elöl látunk egy korábbinál határozottabb dekorbetétet a lökhárítóban, ami hátul is megismétlődik, került rá egy nagyobb légterelő és egy ablaktörlő, ami már az N-ről sem hiányzott. A frissítéssel az N-Line csúcsváltozat is megérkezett.

Azt azoknak találták ki, akiknek jobban tetszik a sportosabb külső, de nincs szükségük arra az egyébként impresszív tudásra, amivel az autóbuzik lelkét is meg tudja érinteni az Ioniq 5. Bár ahogy említettem, a polgári változatban is van valami vonzó, ami azonnal meghozza az ember kedvét, és az nem a trend miatt ráerőltetett, szabadidő-autós stílus. Tény, hogy a 16 centis hasmagasság nem kevés, persze vannak rajta csinos műanyag elemek, sőt, a hátsó indexek is alul villognak, mint a külső pótkerekes terepjárókon. Nagyon szeretik ezt a geget a cégcsoportnál, a Kiákon is feltűnik.

Ami igazán lényeges...

...az a szemnek láthatatlan. A megerősített ajtók és B-oszlopok extra védelme biztató. A komfortosabb lengéscsillapítás és az alapesetben járó, egyetlen hátsó villanymotor hatásosabb hangszigetelése a mindennapi használatra is kihat, mégsem éreztem jelentős különbséget, ahhoz közvetlenül kellett volna átülnöm a régiből az újba. Ezek szerint nem drámai a változás. Amivel egyértelműen előnyben van a frissített modell, az a korábban is feláras, nettó 77,4 helyett 84 kWh kapacitású akkumulátor. Jelenleg 1,5 millióval drágább az alap 62,9 kWh-snál.

A lítium-ion egység 800 voltos rendszerben működik, 11 (AC) vagy 260 kW-tal (DC) tölthető. 10-ről 80 százalékra 50 kW-os oszlopon 72 percbe telik a művelet, a teljesítmény 78 százalékig állandó. 150 kW-os oszlopon 25 perc alatt végezhetünk, ezen nem változtat, hogy a 105 kW-ot csak 6 és 72 százalék között tartja. Az itthon még ritkának számító 300 kW-nál is nagyobb teljesítményű oszlopon 52 százaléknál éri el a pontosan 263 kW-ot, onnan folyamatos a zuhanás, de így sem kell 17 percnél tovább lógni rajta. 11 kW-os fali töltővel mindez 8 óráig és 45 percig tart.

Hatótáv? No para!

Megvásárlásra érdemes extrákat ígértem, a nagyobb akku egyértelműen ilyen. A hivatalos WLTP-ciklus szerint 440 helyett 570 kilométeres hatótávért cserébe még a 370 helyett 477 kilós pakkot is megéri cipelni, a két tonna körüli önsúlyt figyelembe véve ez már nem nagy különbség. A plusz pénzért plusz teljesítmény is jár, 170 helyett 229 lóerővel és egyformán 350 Nm nyomatékkal kalkulálhatunk, ami egy ekkora test mozgatásánál előnyös. A 15,6-ról 16,0 kWh/100 km-re ugró fogyasztás szintén nem jelentős, nem veszítünk vele semmit, és egy kicsivel jobban gyorsulhatunk.

Nem mértem le, hogy 8,5 helyett tényleg 7,5 másodperc alatt sprintel-e 100 km/h-ra, ahogy a 185 km/h-s végsebességgel sem kacérkodtam, inkább a mindennapos használatot szimuláltam. Városban 15,7 volt az átlaga, az országúti és autópályás szakaszokat 17,2-vel tudta le, pedig amikor csak lehetett, a megengedett sebességre törekedtem. Esőben is sokat mentem, ami a közegellenállás miatt nem kedvez a fogyasztásnak, és még a klíma is be volt kapcsolva, mégis a gyári értékek közelében jártam. Ez 510 km-es valós hatótávot jelent, ami már a mai töltőhálózat mellett is baráti.

Nem szűkölködünk

Bár sok dolog hiányzik a tesztautóból, a hellyel a Comfort Plus alapkivitel is bőkezű. Nagy, masszív ajtókon át juthatunk be, amik néha elsőre nem csukódnak rendesen. Már a nyitás sem olyan kézenfekvő, a bejutást mindenképpen meggyorsítaná a magától kiugró kilincs, de az csak a harmadik szinttől jár. Az ülések pont kényelmes magasságban vannak, mégis ér valamit ez az SUV stílus! A felnagyított kompakt arányoknak köszönhetően tényleg óriási a tér, amit a világos anyagok érzésre tovább tágítanak. A sok műanyag burkolat és a szürkeség ellenére igényes a belső.

Az olcsóbb anyagokat az ízléses felületek és a kiváló összeszerelési minőség ellensúlyozza, így pozitív az összkép. A belső egyszerű, letisztult stílusa rímel az Ioniq 5 külsejére, és így is barátságosabb például a Teslákénál. A berendezésnél kerülték a helypazarlást, tárolóhely és USB-csatlakozó is van bőven. A változások egyébként hasonló mértékűek, több fizikai gomb került bele, ezek döntően az új középső konzolon találhatók, ott a második szinttől indukciós töltő is lenne, de két jó hely alapból van a telefonoknak. Van néhány szokatlan megoldás, az ergonómia mégis stimmel odabent.

Nagyok és kényelmesek az ülések, jól ki lehet látni előre, de a csomagban érkező 360 fokos kamerára szükség lenne egy ekkora karosszériában. Nem lehetetlen karcmentesen parkolni nélküle, mégis előny, ha belátjuk az egész autó környezetét. A korábbi világos helyett sötét a kijelzők egyszerűbb háttere, többféle dizájn közül is lehet választani. Általában mindent személyre lehet szabni, és a menü logikája is könnyen átlátható. A HUD nem hiányzik, pont jó helyen van és jól olvasható a kijelző. Az 520 literes csomagtartó ha nem is a túl nagy, cserébe sokféleképpen bővíthető.

A kábelek elférnek a raktér padlója alatt, utazásnál előnyösebb, ha az első tárolórekeszt, az 57 literes frunkot használjuk erre a célra. Tudom, a motorháztetővel, pontosabban az első fedéllel ilyenkor összekoszoljuk a kezünket, de ez sajnos igaz a csomagtérajtóra is, mert azt olyan nagy erővel kell lecsukni, hogy hiába a vastag fogantyú, a végén mindenképpen rá kell segíteni kézzel. Ezt megoldaná a szintén kimaradt motoros mozgatás. Szóval drabális kamerás tükör helyett 500 ezret mindenképpen megér a második, Prime szint. A további 2,7 millióba kerülő Executive is jó, de drága ajánlat.

Pihend ki magad!

20 699 000 forintért már Dual LED fényszórók, színezett, hővédő üvegek, hangulatvilágítás, szellőztethető, relaxációs első és fűthető hátsó bőrülések, nyolchangszórós Bose hifi, sőt, a különben 500 ezer forintos hőszivattyús fűtés, illetve a 150 ezer forintos akkumulátor fűtés is járnak az Ioniq 5-höz, nem is említve a különböző vezetéstámogató rendszereket. Persze így is folyamatosan csipog és pittyeg mindenért, amit veszélyesnek gondol, miközben mi békésen autózunk... Mivel az adaptív tempomat és a sávtartó kiválóan működik, kinézem belőle, hogy a többi rendszer is kiforrottan dolgozik.

A bent töltött időt a nyugalom jellemzi. A futómű felől érkező hangoktól eltekintve szinte síri csendben utazhatunk, és ha el tudjuk kerülni az úthibákat, kényelmes futóműnek örülhetünk. A kátyúkat és a keresztbordákat nem szereti, azokon még ráz is a felfüggesztés, egyébként nagyautós a komfortszint. Ez nem jelenti azt, hogy tehetetlen testként terjed, nem feledkeztek meg a precíz kezelhetőségről, pont olyan jól fekszik a kanyarokban, amit széles nyomtávja ígér. Megnövelt teljesítménye jól kézben tartható, méreteit és tömegét is levetkőzi az úton, csak 12 méteres fordulóköre zavaró.

Túl jó átlagautónak

A legjobban Dél-Koreában, az USA-ban és Németországban fogyó Ioniq 5 alapkivitelben is praktikus, életrevaló autó, mégis az motoszkált a fejemben, hogy többre hivatott, és hiába teljesít átlagautóként átlagon felül, megérdemelné, hogy ne csak a koncepciója, hanem a tulajdonosa is nagyvonalú legyen, és ne fogja vissza magát a konfigurálásnál. Nem tudom nem megemlíteni a Tesla Model Y-t, mert az ár/érték arányával az eltalált Ioniq 5-nek is nehéz versenyeznie. Azt hiszem, az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia mellett a szerethetőség a legerősebb fegyvere.

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!
  • Tesztek

Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.

A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.

1 órája
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58