A Mercedes-Benz évekkel ezelőtt kezdett modellpalettájának egyszerűsítésébe. Ennek keretében az E osztály és C osztály kétajtós változatait beledobták egy hatalmas turmixgépbe, majd alaposan összedarálták. A folyamat végén a két modell egyként született újjá, ezzel pedig 2023-ban megszületett a végtelenül szerethető CLE típus.

Ez a szemrevaló nyúlánk kupé olyan jól sikerült, hogy Elvis kollégánk is csak áradozni tudott róla. Szinte minden porcikájából sugárzik mindaz, ami miatt a Mercedeseket szeretjük: letisztult, elegánsan sportos modell, németesen precíz minőségben, kiváló menettulajdonságokkal. Most, 2024-ben végre bemutatkozott a CLE Cabriolet is, melyről a sajtóbemutatón és menetpróbán szerzett első benyomások alapján már érezni: a kupéhoz hasonlóan remekül sikerült.
Bár a CLE a C és E osztály keverékeként született meg, több szempontból is utóbbihoz áll közelebb. Hosszában még a korábbi E osztálynál is nagyobb, miközben a tengelytávja szinte ugyan akkora. Emellett akár sorhatos motorral is kapható, mely a jelenlegi C osztályról nem mondható el. Bár ezeket a tulajdonságokat a kupé változat is magáénak mondhatja, a Cabriolet számos egyedi jellemzővel rendelkezik. A legtöbbnek örülünk, némelyiknek viszont kevésbé.
Az első és legszembetűnőbb elem a piros, fekete és szürke színekben elérhető vászontető, mely több szempontból is különleges. Akár 60 km/h sebesség mellett is 20 másodperc alatt nyitható és csukható, ez a képesség pedig a napsütésben kezdődő, ám borús időben végződő tesztvezetés során is kiemelkedően hasznosnak bizonyult.
Ennél is nagyobb durranás, hogy a tető többrétegű akusztikus anyagból készült, mely kiemelkedő hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkezik. A megoldás nagyon meggyőző, ráadásul mindkét irányba működik: amellett, hogy a szélzaj kabrióhoz képest kifejezetten alacsony, az utastérben bömböltetett zenét alig hallani az autón kívül.
A komfort nyitott tetővel is abszolút megfelelő. Erről az Aircap rendszer két terelőeleme gondoskodik, melyek gombnyomásra bújnak elő a szélvédő tetejéből és az ülések mögül. Az első elem tulajdonképpen egy jókora szárny, mely a hátsó szélfogóval együtt segít a levegőt a megfelelő irányba terelni. A megoldásnak hála a menetszél még magasabb sebességnél sem zavaró.
A sajtóbemutatón külön kiemelték, hogy a CLE Cabriolet kompromisszummentes négyévszakos autó, nem csak egy nyári kabrió. Erről többek között a nyakszirtfűtés gondoskodik: ez a megoldás a fejtámlába épített légbefúvókon át biztosít mindig kellemes hőmérsékletet a fej és a nyak számára, akár téli hidegben is.
További Cabriolet-specifikus tulajdonság, hogy a középső kijelző 14 és 40 fokos dőlésszög között gombnyomásra billenthető. Ez a funkció főleg akkor jöhet jól, ha az erősen tűző nap zavaróan megcsillan a kijelzőn, vagy olvashatatlanná teszi a képernyő tartalmát. A túlzottan erős napsugárzás ellen máshogyan is védekezik az autó: a kárpit fényvisszaverő tulajdonságokkal rendelkezik, így az utastér tűző napon akár 12 fokkal hűvösebb marad.
Az újdonságok sora azonban még mindig nem ért véget. A CLE Cabriolet az Avantgard és AMG-line felszereltég mellett is 15 milliméteres ültetést kapott a sportosabb megjelenés kedvéért. Opcionálisan akár Dynamic Body Control felfüggesztés is rendelhető, amely automatikusan az aktuális körülményekhez igazítja a csillapítás keménységét.
A csillapítás megfelelő, az úthibákat szépen kisimítja az autó, miközben remek az úttartás, a karosszéria pedig betonstabil marad. Persze közúton, pláne nagy forgalomban nem tudtuk feszegetni a határokat, de amit tapasztaltunk, abszolút biztató.
Hiába a rengeteg kabrió-specifikus extra, egy nyitott tetejű modell bizony kompromisszumokkal jár. Mivel a vászontető mechanikája sok helyet elvesz a csomagtartóból, alulra már nem fért el egy nagyobb akkumulátor. Plug-in hibrid változat így nem lesz az új modellből. A kupé kivitel hátsókerék-kormányzása is kimarad – legalábbis ami a "normál" változatokat illeti. A később érkező AMG modellbe ugyanis valahogy belepaszírozzák a mérnökök. Az elektromosan csukódó csomagtartó szintén hiányzik.
Az infotainment rendszeren az MBUX legújabb generációja fut, több különleges újítással. A rendszerre már harmadik féltől származó alkalmazások is telepíthetők, mint a TikTok, Angry Birds vagy a Vivaldi nevű webböngésző. A rendszer legnagyobb dobása azonban a rutinrendszer. Ennek lényege, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén automatizálhatunk egyes mindennapi folyamatokat, azaz rutinokat. Beállíthatjuk például, hogy ha az utastér hőmérséklete lecsökken, bekapcsoljon az ülésfűtés, vagy hogy kedvenc gyorséttermünk drive-throughjához közeledve magától leereszkedjen a bal első ablak. Az új tulajdonosoknak már csak azt kell kitalálni, mit fognak kezdeni azzal a temérdek idővel és energiával, amit megspórolnak ezzel a funkcióval.
A motorkínálat nagyrészt megegyezik a kupéváltozatéval, de ahogy említettem, a plug-in hibrid változatok hiányoznak a listáról. A CLE 200 és 300 más hangolással ugyan, de ugyanazt a 2 literes négyhengerest rejti a motorháztető alatt, mely már a kupé változatban is gyengepontnak számított. Nagy gond persze nincs vele, de a motor kellemetlen karaktere nem illik egy ehhez hasonló sportos, kétajtós modellhez.
Szerencsére nincs minden veszve: a CLE 450 kivitel már egy tisztességes 3 literes hathengeressel érkezik. Ennek közel 400 lóerős teljesíténye játszi könnyedséggel mozgatja a több mint két tonnás tömeget, alacsony fordulaton ráadásul szinte teljesen néma. Persze ha kicsit jobban odalépünk neki, megérkezik a hangja is, és bármilyen legális sebességnél – vagy afölött – remekül húz. A 220d kivitel kétliteres sornégyes dízelét sajnos nem tudtuk kipróbálni. Természetesen minden motor munkáját egy 23 lóerős lágyhibrid rendszer segíti.
A CLE Cabriolet-ról kifejezetten kellemesek az első benyomásaink. Megörökölte a remekül sikerült kupé változat szinte összes áldásos tulajdonságát, a vászontető pedig még inkább fokozza az élményt. A plusz mókának persze megkérik az árát: míg a kupé alapára 20,9 millió forint, a kabrió már 24,3 millió forintról indul az alap négyhengeressel. Bár ezzel a motorral sincs komoly baj, élmény szempontjából a CLE 450 és a háromliteres sorhatosa a jobb döntés, ezért azonban már 31 millió forintot kérnek el. Ha valakinek ez is belefér a keretbe, mindenképp megéri!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
