Nehéz nem kívánni
Bemutató: Volkswagen ID.3 GTX
A Volkswagen ID.3 az új elektromos népautóként mutatkozott be 2019-ben, ám ezt a státuszát továbbra sem érte el. Hiába beszélünk egy ésszerű méretű és mutatós hatchbackről, az elektromos autókra jellemző magas ár, valamint a kezdeti minőségi problémák miatt a modell eleinte nem aratott osztatlan sikert. A Volkswagen azonban azóta is folyamatosan dolgozik, hogy az ID.3 egyre jobb és jobb legyen, így a 2023-as ráncfelvarrás után hamarosan megérkezik a fiatalos és sportos GTX kiadás is.
Nem véletlen, ha ismerős a kompakt, de erős és sportos csapotthátú receptje: Kai Grünitz, a Volkswagen vezetőségi tagja szerint az ID.3 GTX a Golf GTI Clubsport elektromos megfelelője. Az új, sportos vérvonal már ránézésre feltűnik. Az ID.3 GTX új első lökhárítóján fekete légbeömlők és dinamikus nappali menetfények gondoskodnak a vagány megjelenésről, de az oldalszoknyák és a hátsó lökhárító is alaposan megújult – utóbbi még egy diffúzort is kapott. Minden új elem a GTX széria saját, csillogó fekete színében pompázik. A 20 colos Skagen felnik is újak, ráadásul az alapfelszereltség részei.

Az új külső design kifejezetten mutatós lett. Bár a változtatások első látásra aprónak tűnhetnek, a végeredmény mégis egy sokkal sportosabb és vagányabb megjelenésű hatchback. Bár a Volkswagen sosem az extravagáns dizájnjairól volt híres, az ID.3 GTX még a visszafogottsága ellenére is látványos, arányos, fiatalos külsőt kapott.

Persze a GTX plecsni nem csak vizuális változtatásokat jelöl. Míg az eredeti ID.3 200 lóerővel és 310 Nm nyomatékkal gurult ki a gyárból, a GTX teljesítménye 286 lóerőről indul, de a Performance változat már 326 lóerős. A nyomaték mindkét esetben 545 Nm, amely továbbra is hátsó kerekekre érkezik. Mindez a Volkswagen új, APP550 nevű villanymotorjának köszönhető, ami a legújabb ID.4, ID.5 és ID.7 modellekben is megtalálható.

A plusz lóerőknek és jelentősen nagyobb nyomatéknak hála az ID.3 GTX 6 másodperc, míg az ID.3 GTX Performance 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, míg végsebességet elektronikusan 180 és 200 km/h-ra korlátozták a mérnökök. Ezek a számok a fenti értékekkel párosítva valóban sportautós teljesítményt sejtetnek, ám erről sajnos nem tudtunk meggyőződni. A sajtóút alatt tesztvezetésre nem volt lehetőség.
Az ID.3 GTX nem csak erősebb, de a hatótávja is szépen meghízott. Erről egy nettó 79 kilowattórás akkumulátor gondoskodik, amely a gyártó szerint körülbelül 600 kilométer megtételére elég. További jó hír, hogy a 173 kilowattos gyorstöltésnek hála 10-ről 80 százalékra csupán 26 percig tart a töltés, így akár országokon átívelő utazások is teljesíthetőek hosszú kényszerpihenők nélkül.

A külső és a műszaki tartalom mellett a belső tér is kapott néhány frissítést. A legnagyobb változás a teljesen újragondolt infotainment rendszer, melynek központi eleme az eddiginél jóval nagyobb, 12,9 colos kijelző. Ehhez új menürendszer is dukál, ez a gyártó szerint az eddigi megoldáshoz képest sokkal átláthatóbb és logikusabb felépítésű lesz. Az IDA nevű fedélzeti asszisztens szintén újdonság és nemcsak hangparancsokat támogat, de az integrált ChatGPT-nek köszönhetően kérdésekre is képes válaszolni.

Az ID.3 GTX is megkapta az ID.7 Tourerben már bemutatott Wellness nevű funkciót. Az infotainmentbe integrált alkalmazás három előre beprogramozott üzemmódot tartogat, ezek segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).

Az infotainment rendszer mellett az új prémium sportülések jelentik a belső tér másik nagy újdonságát. Ezek nem csak jobban tartanak, mutatósak is: a szövet vagy műbőr kárpitozást piros varrás és GTX feliratok díszítik.
Az ID.3 GTX új belső tere abszolút előrelépés. Az eredeti kiadás minőségi problémáinak már hűlt helye. Egyedül a fizikai gombokat hiányoljuk továbbra is, ám később ezek is érkeznek.

Összefoglalva az új ID.3 GTX mind megjelenésében, mind műszaki tartalmában egy sportos, fiatalos, ésszerű hatchbacknek tűnik, amelyet bizony könnyű megkívánni. Ha vezetési élményben is képes azt hozni, amit a Golf GTI elektromos örökösétől várunk, nem lesz okunk a panaszra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

