A BMW az elmúlt években szeret kísérletezni egyedi formatervekkel, dizájnnal. Gondoljunk csak az iX-re, a hódpofára, vagy az XM-re. Szerintem ezt a felsorolást erősíti az X2 is, ami már-már minden elemével provokál. Ez baj lenne? Nem egészen.
Az X2 nem a BMW legsikeresebb gyermeke, de a kelendőbbek közé tartozik. Az első generációból globálisan 390 ezer talált gazdára, mindezt úgy, hogy méretei alapján egy kategóriában van az X1-gyel. Így hát a kettőt el kellett választani egymástól, ezt pedig túlzó megjelenéssel, sportos, kupés formával tették meg – ahogy ez jellemző a páros számú X-ekre. De az X2-t továbbra is egy helyen gyártják az X1-gyel, valamint még a Mini Countrymannel osztozkodik egy platformon.

Sokak számára biztosan az autó eleje a legmegosztóbb, amit a fényszórók és a hűtőmaszk egyvelege okoz. Pedig, ha picit rábandzsítunk az új 5-öst láthatjuk benne, csak vertikálisan megnyújtva, több szögletes vonallal. Kompaktok között az első volt, ami megkapja a világító vesét, mert ez kell a népnek. Melyik népnek? Leginkább a kínainak, ugyanis a gyártó az eladások 33 százalékát Kínából várja. Őket követi Németország 10 százalékkal.
Oldalról nézve viszont egyáltalán nem provokatív az X2 megjelenése, sőt, a B oszlop után a lefele ívelt, kupés tetővonalát jól eltalálták, amihez az apró hátsó szárny egészen sokat ad hozzá. Egyébként 54 milliméterrel hosszabb, mint a jelenlegi X1, vagyis 4,55 méterről beszélünk.
Viszont én mégis a hátuljával voltam a leginkább bajban. Zavarba ejt a féklámpák furcsa formája, amiről nekem akaratlanul egy Gundam robot jut eszembe. Nem BMW-s, nem érzem annak, de mégis az. A hátsó szélvédő alatti rész aránytalanul nagy és üres (kivétel az M35i, mert annál négy kipufogóvéget is látunk). Ennek ellenére mégis nézed és nézed, keresed benne az értelmet, közben az érzelmek kavarodnak benned, nézed balról, nézed jobbról, majd rájössz; ez a célja.
A beltere kárpótol
Ez az az autó, ami a kurvák és kamionosok buliján az előbbinek annyira hitelesen öltözne be és adná elő magát, hogy azt hiszed tényleg az, de már a köszönéséből rájössz, hogy egy remek színésszel van dolgod. Így kell elképzelni a kontrasztot az X2 belseje és külseje között.
Míg a külső dizájn arról szól, hogy szúrja a szemed, addig a beltere simogat a tenyerével. Jó érzés, mert ülései kényelmesek, helyben tartanak és akár masszíroznak is. Kormánya vaskos, az alsó küllő dizájnja fenomenális. A telefontartó előtt levő karos rögzítő remek ötlet, az ívelt, osztott kijelző képe éles, remek. Zongoralakkot csak ott látsz, ahol nem fogdosod az autót, de foghatod bárhol, nem recseg, ropog. Ajtókilincs egyszerű, de mégis szép, a kapaszkodó pedig szakított a megszokott dizájnnal.
Viszont ezen a tenyéren vannak kiszáradt, feltépett bőrdarabok, amelyek picit bántanak. Ilyen a lassú kilencedik generációs infotainment rendszer, a lámpátlan kesztyűtartó, vagy a csak vezető felé nyíló középső kartámasz, amibe alig fér valami.
Viszont nagy meglepetésemre könnyedén el lehet férni a hátsó sorban – legalábbis 184 centiig biztosan. A hátul ülők komfortját a helykínálaton kívűl kettő USB-C csatlakozóval egy-egy szellőzővel, valamint pohártartókkal kiegészített középső kartámasszal bővítik.
Csomagtere 560 és 1470 liter között van a belső égésű motorosoknak, a villanyosoknak viszont be kell érniük 525-1400 literrel. A képeken egy 18d-t látunk.
Nyomokban élményt tartalmaz
A tesztautókkal Vecsésről indultunk és Esztergomig mentünk. Így az út során leginkább autópályán és völgyes országutakon utaztunk. Ennyi kilométer alatt valós fogyasztást lehetetlen megmondani, így a vezetés élményét kerestem Esztergom fele egy iX2 xDrive30-ban, míg visszafele egy sDrive 18d-ben. Az előbbi 23-24 kWh/100 km-es fogyasztással zárt, míg a dízel csak 5,8l/100km-rel.
Mondanám, hogy SUV-s vezetési élményt kapunk, mivel az, de nem az, hanem ez egy SAC, azaz Sport Activity Coupé! Vagyis olyan vezetni, mint egy középméretű SUV-hoz. Kormányzása nem sportos, különbség a komfort és sport között alig van mindkét típusnál. Nem fekszi annyira jól az utat, de annak hibáival egészen jól megküzd. Viszont egy dinamikusabb kanyarvételnél az ülés nagyon jól megtart.
Igen erős a kontraszt az elsőkerék meghajtású dízeles 18d és az összkerekes iX2 között, az M35i-t pedig sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni, így nem jelenthetem ki, hogy melyiket jobb élmény vezetni. Míg a 18d tényleg egy utazóautó, ami a tempomatos pályázásra lett kitalálva, addig az iX2-esben több a bugi, az élni akarás.
Az iX2 313 lóereje és 494 Nm nyomatéka mindig ott van, ahogy 2095 kilós saját tömege is. Hatótávja nettó 64,8 kWh-os akkumulátorával 400 kilométer fölötti, fogyasztását pedig 18-16 kWh közöttire mondják.
A 18d a leggyengébb, 150 lóerejével és 360 Nm max nyomatékával. Viszont beéri 5,1-5,5 literrel is, amit teljesen hihetőnek találok.
Mivel az oda-vissza út csaknem fele autópályázással telt, így azt biztosan állíthatom, hogy szélzaj 130 körül is alig van, de a dízelmotort is alig lehet hallani. A gördülési zaj átlagos, de a kabinra így is a csönd jellemző.
...mint a búcsúban
Ahogy a Countryman, az X2 is kapható csaknem mindenhogy. Motorkínálatból négy van, kettő benzines, sDrive 20i, amiben egy háromhengeres motor mild hibrid hajtással van és összesen 170 lóerőre képes. Aztán a legsportosabb az M35i egy kétliteres, négyhengeres motorral, ami 300 lóerős és 400 Nm nyomaték leadására képes.
A két dízeles verzióban ugyanaz a motor található, a 20d annyiban más, hogy mild hibrid hajtása is van. Így plusz 13 lóerővel és 40 Nm nyomatékkal több, mint a 18d.
Aztán ott vannak a villanyosok, amiből az xDrive30 két elektromotorral, a sDrive 20 pedig eggyel rendelkezik. Aksijuk ugyanakkora, 64,8 kWh.
Felszereltség terén viszont csak három van: a Basic, az M Sport Pack és az M Sport Pack Pro. Az új X2-es 16 120 000 forintról indul, az iX2 pedig 19 025 000-ról. A legdrágább az iX2 xDrive30 23 675 00-ás árával, de az M35i „csak” 22 698 000 forintba kerül.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
