Kis Toyotába pakolt nagy autó

Bemutató: Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 - 2024

2024.03.06. 16:57

A C-HR a Toyota egyik legfontosabb modellje, ezért finoman bánnak vele és megkap minden földi jót. Nem mondhattak nemet a plug-in hibrid hajtásláncra sem, és egyből az új Prius alól átvett 223 lóerős rendszert írták fel a palettára, ami több, mint korrekt egy ekkora autóban.

Szeretjük a kupékat és az SUV-kat is csak éppen másért. Előbbi egy nem túl praktikus ám jellemzően szép vonalakkal operáló sziluett, míg utóbbi inkább egy robosztus családi dömper. A két műfaj keveréke nem olyan ritka, de gyakran balul sül el és pont ezért szeretem a Toyota C-HR-t, mert az sem negy batár SUV, sokkal inkább egy crossover kupé vonalakkal.

A külső részleteket illetően nincs nagy meglepetés, hiszen a C-HR-t láttuk már korábbi sajtóeseményeken.  A fontosabb változások a lemezek alatt találhatóak. Bár eddig sem volt titok, hogy a Toyota plug-in hibrid rendszert tesz majd a C-HR-be, de arra nem számítottam, hogy ennyire jó lesz.

Kapcsolódó
Egyéjszakás ibizai kalandom az új Toyota C-HR-rel

Egyéjszakás ibizai kalandom az új Toyota C-HR-rel

12 millióról indul, és akár zöld rendszámos plug-in hibridként is láthatjuk majd a forgalomban az új Prius stíluselemeivel feldobott kis crossovert.

Erő vagy takarékosság? Mindkettő!

Izgi minták az ajtóban, vad hátsó rész világító C-HR üdvözlőfénnyel és a Toyota új dizájnvonalát követő orr. Igen, ezek izgalmas apróságok és összességében tetszik is a C-HR, de a lényeg mégiscsak az a 223 lóerős hajtás, ami miatt egy ilyen 4,36 méteres crossover 7,4 másodperc alatt futja a 0-100-at. A hajtás az 5. generációs Priusból lehet ismerős, itt is a Toyota legfrissebb hibrid rendszere dolgozik még mindig bolygóművel, amire ők csak e-CVT néven hivatkoznak.

Emiatt csesztetik annyit szegény Toyotát, ezért mondják, hogy gyorsításkor az autó béget, mint egy bárány. Ez szerintem egy kicsit erős, bár vannak tényleg kellemetlen motorhangok néha, a C-HR-nél ezeket elnyomták. A kétliteres Atkinson-ciklust imitáló motor mélyen dolgozik a géptető alatt és csak heves gyorsításnál hallatja akaratunkat, de akkor sem kellemetlen. A váltáshang hiányzik, a zúgás állandó, de annyira ritkán találkozunk vele, hogy akár Cardi B-t is énekelhetne, attól se vérezne a fülem.

Meg aztán elég virgonc jószág a C-HR, szerintem ez is dob a latba ahhoz, hogy a hangja érdekeljen a legkevésbé. Egyenesben jól megy, autópályán pedig takarít ha ránk jön a szapora és a legjobb, hogy kanyarban sem hagyja el az élet. Szűk ív, nagy gáz, kigyorsít és már esel is bele a következőbe, dolgozik a rekuperáció, ha kell akkor harapnak a tárcsák és akármennyire hibrid, akármennyire automata, te csak élvezed a racionális huligánkodást.

Nagy autós utazási komfort

Piszok szép tesztútvonalat raktak össze nekünk a francia Riviérán. Felmásztunk a hegyre, majd legurultunk a völgybe, klasszikus mediterrán városokon hajóztunk át és küzdöttünk Marseille egysávosra parkolt utcáiban a kamikaze gyalogosokkal. Valószínűleg utóbbi két esettel találkoznak majd a legtöbbet a szalonból hazatolt C-HR-rek, pedig már hosszú távon sem kellemetlen a Yaris Crossnál éppen nagyobb, de Corolla Crossnál kisebb városi crossover.

Persze volt egy kis huligánkodás, de ha az ember kulturáltan – és jó minőségű úton – vezet, akkor jön ki igazán, hogy a C-HR egy mennyire finom eszköz. Annyira enyhe a gördülési- és a szélzaj hetvenig a beltérben, ami már a nagy és kényelmes utazóautókra jellemző. Efölött már kivehető némi susogás az autó körül, ez autópályatempónál állandósul, de még így sem kellemetlen a zajterhelés, meg aztán ott a sokhangszórós JBL rendszer az extralistán.

Finom és stabil csillapítást ma már nem olyan bonyolult összerakni, a Toyota mégsem bízta a véletlenre, inkább a ZF-re. Az új FSC (Frequency Sensitive Control) névre keresztelt rendszer lényege, hogy a különböző frekvenciájú futómű mozgáshoz más-más csillapítást rendel. Alacsony frekvenciához keményebb, míg a magasabbhoz puhább csillapítás dukál, így nem körülményfüggő a menetkomfort. Gyanús is volt nekem valami a tesztkör alatt,  a C-HR valahogy sehol sem akart rosszul mozogni, bár a remek francia utakról nehéz reflektálni a hazai állapotokra.

A nagy akkumulátor kis kompromisszum

A nagyjarészt újrahasznosított anyagokból készült ülések kényelmesek és a 178 centimmel a helykínálatba sem tudnék belekötni. A Toyota egyelőre nem engedte el a gombokat sem a klímapanelen, sem a kormányon, bár utóbbi kissé kaotikus avatatlan szemek számára. A belteret előttem már szintén megénekelték, nekem csupán a középkonzol súlyosan indokolatlan elem. Nem tetszik, hogy a hónaljamban van egy rakás gomb.

Ami a most bemutatott plug-in hibrid kivitel kapcsán érdekes, hogy a nagyobb akkumulátorral jár-e bármilyen kompromisszum a térkínálatban. A Toyota TNGA platformja ügyes ebből a szempontból, mert az akkumulátort a padlólemez alá, az üzemanyagtank elé tudták elhelyezni, így pedig nem tűnt el érdemi tér a csomagtartóból. A Toyota szerint a veszteség csupán 16-20 százalék körül van, mert míg egy hagyományos hibrid C-HR raktere 362-388 liter padlótól a kalaptartóig, addig a Plug-in Hybrid 220 már csak 310 litert.

Hibrid rendszer, ami okosabb, mint az ember

A külső forrásról, akár 6,6 kW-tal is tölthető C-HR-ben 13,6 kWh-s akkumulátor van, amivel az autó (WLTP szerint) 66 elektromos kilométer megtételére képes önállóan. Ilyenkor lényegében egy elektromos autó, mert a rendszerhez tartozó villanymotor váratlanul erős és ha nem kérjük külön, nem indul be a belsőégésű motor. Míg ez utóbbi önmagában is 152 lóerőt jelent, társa már 163 és mondanom sem kell, ott a nyomaték nagyobbat üt (208 Nm).

EV/HV módban ha nagyon kell a delej, akkor azért besegít a benzin, de amíg az akkumulátor tart, addig dominálnak az elektronok. Hagyományos hibrid üzemmódban az akkumulátort egy bizonyos szinten tartja a rendszer (ez állítható), de akár fel is tudja tölteni ha árammal teli szeretnénk hazaérni. A tesztkör alatt jellemzően EV/HV üzemmódban közlekedtünk és az akkumulátorban már rég nem volt áram, 2,1 l/100 km volt a fogyasztás. A kör végére olyan 3-4 liter közötti szám jött ki, de abban tényleg minden volt.

A fogyasztásban egyébként van még egy nagyobb trükk is, amit lebonthatunk sok kicsire. Már nem csak arra támaszkodnak, hogy mekkora fékúttal gördülünk be a lámpákig, hanem automatikus rendszereket is bevetnek az alacsonyabb fogyasztás érdekében. Az autó tudja ha lejtőre ér vagy éppen az előtte haladó autó lassít, ilyenkor azonnal rekuperációba kezd. A truváj inkább az, hogy az autó saját navigációs rendszerét használva képes elemezni az útviszonyokat, forgalmat és meglátja az alacsony emissziójú zónákat. Ezeket felmérve végiggondolja, hogy hol milyen hajtásképlettel érdemes közlekedni és mennyi lehetősége lesz majd töltögetnie magát, tehát konkrétan megtervezi a leggazdaságosabb hajtásképleteket az utazáshoz.

Szeretik a C-HR-t, a plug-int is szeretni fogják

Nagyjából 7 éve kapott helyet a palettán a C-HR és hamar a Toyota egyik meghatározó modelljévé érett az európai piacon. Az első generációból bő 900 ezer darabot eladtak és szerintem a második is sikerre van ítélve. Van gazdaságos és olcsóbb 140 lóerős, vagy harcos, közel 200 lóerős hibrid változat is akár összkerékkel. Erre most itt egy még erősebb tölthető hibrid, kicsit drágábban. A nyitóár 16,4 millió forint és kis extrázás vagy eleve a fullos csomag után, máris 20 milliós összeggel szembesülnek a vásárlók.

Kapcsolódó
Végre egy hibrid, ami kéne!

Végre egy hibrid, ami kéne!

Ezzel jó darabig nem maradsz észrevétlen, és nemcsak a szomszédod, de még a főnököd is irigyel majd érte. Pedig nem is az a legjobb benne, ahogy kinéz.

Itt az ember azért már elgondolkodik, hogy kell-e neki elektromos hatótáv, fogja-e töltögetni az autót és vigyáz-e a városi levegő összetételére. Nemleges válasz esetén vagy milliókat spórol, vagy 12,2-től már van Corolla Cross, esetleg 15,3-tól Rav4, amelyek hagyományos hibridek.

Talán lesz aki az erőfölénye miatt, lesz aki a racionalitás miatt vesz majd plug-in hibrid C-HR-t, mert az ő életkörülményeinek pont megfelel. Nem hibáztatom, piszok jó autó sok tekintetben és első hallásra talán drága, de körülötte minden más is az. Az emberek vágynak majd rá, mert még mindig piszok jól néz ki, jó a technika és a tendenciák is ezt igazolják. Szeretik a plug-in hibrid Toyotákat és a C-HR-t is, a kettő kombinációja csak happy end lehet.

Az oldalról ajánljuk

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

5 órája
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53