Megreptettük az új Ford Broncót!
Videós teszt: Ford Bronco Outerbanks - 2023.
Ezt az autót ki kell vinnünk rendesen tesztelni, mondta Ricsi, amikor beírtuk az új Broncót a tesztautós naptárba, és bár még nem ismerjük egymást túl régóta, a szeme csillanásán láttam, neki kész koncepciója van arra, hogyan fogjuk megfingatni az új Ford terepjárót a leglehetetlenebb helyeken. Hát menjünk: a budapesti irodista és a wannabe dzsungelharcos kalandjai következnek, elsősorban videóként!
A Bronco egyértelműen az idei év egyik legmenőbb új autója, noha igazából csak az európai szemnek az, mivel a típust 2021 óta forgalmazzák Amerikában, bő 25 év Bronco-adásszünet után.

Noha a Ford mindig is tagadta, az általános vélekedés szerint az O.J. Simpson-féle kettős gyilkossági ügy valójában egy hármas gyilkossági ügy lehetett, hiszen Nicole Brown Simpson és Ronald Goldman mellett a Bronco típust is elásta, legalábbis feltűnően az 1994-ben történt eset és az 1995-ös tárgyalások után megszüntették a közepes méretű terepjárót, hogy aztán Expeditionként, egy szemmel látható méretnövekedés mellett folytassák ugyanazt.

Ez az új Bronco lényegében egy retroautó, olyasmi, mint a Fiat 500 vagy a Mini Cooper: az 1965 és 1977 közt gyártott, mára klasszikussá érett első generációs Bronco aranyos stílusjegyeit hordozza a nagy kerek szemeivel és a hűtőmaszk gigantikus feliratával. Nagyon jól áll neki a meredek szélvédő, a sík oldalüveg, a kéttónusú – esetünkben kék-szürke – fényezés. Az pedig csak hab a tortán, hogy házilag leszerelhető tetőelemeket és ajtókat kapott, hogy az erdőjárást még hangulatosabbá tudjuk tenni.
Az egyértelmű volt, hogy az új Bronco egy közúton is jól használható kocsi: elöl kettőskereszt lengőkaros független felfüggesztése van, hátul Panhard-rudas, de szintén többlengőkaros felépítéssel, spirálrugóval. A 160 km/h-ra korlátozott végsebességéig nagyon finoman, simán fut az úton, a gyári AT-s gumija nem hangos, tényleg úgy közlekedtünk vele a német autópályán, mint egy bármilyen SUV-vel. Gyorsan váltogat a 10 sebességes automata, stabil marad a hevesebb kormánymozdulatokra is, szóval az oldschool terepjárók hagyományos hátrányait egyáltalán nem érezni rajta.
Ráadásul hozzánk az Outerbanks változat jutott el, ami technikában a kevésbé felkészült modell a zárható diffis, fellépő nélküli Badlands-hez képest, de azért így sem aggatnám rá a pejoratív életstílus-terepjáró jelzőt: kapcsolható összkerékhajtás, felező, és persze egy 563 Nm-t leadó 2,7-es V6-os motor van ebben is, ami egészen kompaktnak, főleg rövidnek látszik a motortérben lévő bőséges hely miatt – talán szervizelni sem lesz egy téboly.
Az autó módválasztó G.O.A.T rendszere nem egy kecskés poén (vagy a fiatalabbaknak a Greatest Of All Time jelentése), hanem a Goes Over Any Type of Terrain rövidítése. Kúszófokozatban pedig tényleg mindent finoman átlép (6 km/h-nál már 2400-at forog a motor), van bőven motorfék és azonnal érezteti, mielőtt valahol elakadna, hogy tudj még egy kis plusz gázadással segíteni az átlendülésen.
Nyilván nagyon fontos volt, hogy ajtók és tető nélkül vágjunk neki az "ezer éve" elhagyatott erdei utaknak, bozóttal és szúnyogokkal mit sem törődve; első a hangulat. A tetőt leszerelni lehetne egyszerűbb is: normál esetben csak néhány belül elforgatott karral lehet oldani mindent, tehát elpakolással együtt is simán egy öt percen belül megoldható manőver... lenne, ha nem lenne rajta tetősín, ami útban van és nem ad elég helyet ahhoz, hogy ki tud forgatni helyükről a műanyag tetőpaneleket.
Szóval csavarozás, csavarozás és még több csavarozás. Az ajtók esetén viszont egyszerűbb a helyzet: gyorsan oldható az elektromos csatlakozó, a zsanért tartó két csavar után pedig lehet is leemelni, mint bármilyen háztartási ajtót, ami nem is annyira nehéz, hogy ne tudd egyedül megoldani. Visszarakni már nehezebb, mert nagyon pontosan kell beletalálni, egy ember nem is nagyon tudja megcsinálni, mert egyszerre kéne a két stiftre pozicionálni az ajtót, figyelni, hogy ne legyen útban a kábel, és még meg is tartani az egészet.
Amíg csak gödrös földúton gurultunk a kocsival, baromi hasznos volt, hogy konkrétan ki tudtam nézni a kerékre, és így is pontosítottam a kátyúkerülést, ám amint megjöttek a belógó bokrok, faágak, a túlélésről szólt minden. „Sosem lehet rossz egy elhamarkodott döntés, ha nincs véráldozat, és az emlék örökre a fejünkben marad!” – mondtuk ezt vakarózva, fejenként körülbelül 40 szúnyogcsípéssel.
Ami elsőre feltűnt, hogy a középső, 8 colos kijelzőn gyors képfrissítéssel mindig jó pillanatban jelenik meg a frontkamera képe, és bár tenni nem nagyon tudtunk a bokrokkal semmit, a nyomvályú elfogyását, egy-egy gödröt megláttunk rajta, ami segített a manőverezésben. Az úttalan utakon persze egyértelmű volt, hogy legfeljebb a fényezés van veszélyben, viszont a fényezetlen műanyag lökhárító minduntalan törte magának az utat, egyáltalán nem karcolódott, az AT-s gumi gyönyörűen teljesített, és az egész autó összességében nem mászott ki a komfortzónájából, ide komolyabb feladat kell.
Természetesen a rézsűre fel- és lehajtással próbáltuk először megszívatni: ilyenkor kiderül, hogy jó-e a terepszög, van-e elegendő hasmagasság, elég hosszúak a rugóutak, megtapad-e a gumi. A tény pedig az, hogy amit a fellépő megenged, azt az autó hajtásból kimozogja: kétszer is leültettük a fellépőt, de a diffizár hiánya ellenére is kijutottunk a bajból, a kikapcsolt kipörgésgátló enged rajta annyit, hogy kormánykorrekcióval le tudtuk ugrasztani a középen felült kocsit. A második ilyen elakadásunk pedig tényleg egy nagyon húzós, bő fél méter magas bakháton történt, ahol valószínűleg semmilyen gyári, hosszú terepjáró nem ment volna el, nem véletlenül nem láttunk keréknyomokat még a környéken sem.
Hogy sikerült-e az ugratás a krosszpályán? Lett baja az autónak: ehhez már nézd meg a témában készült videónkat, ha pedig többet szeretnél megtudni az autó specifikációjáról, akkor pedig olvasd el Petrány Máté kollégánk cikkét a bemutatóról.
Összefoglalva: a Bronco a Ford egyik legjobb húzása az elmúlt pár évből, mókás, mégis praktikus, lehet rá szerelemből vágyni, de befogható munkára is. Bár a német árazás alapján itthon is egy 30 millió forintos árcímkére számíthatunk, egy hasonló méretű G-osztályhoz képest még mindig filléres, és megkockáztatom, hogy hangulatra van olyan jó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
