- Tesztek
- ford bronco
- ford bronko badlands
- ford bronco outer banks
- ford
- bronco
- terepjáró
- 4x4
- menetpróba
- teszt
A Ford a legjobb játékát hozta Magyarországra
Menetrpróba: Ford Bronco Badlands és Outer Banks
Kétfős, vagy annál nagyobb csapatban sokkal jobb móka lekapni a Bronco menő, keret nélküli ajtajait és kompozit tetejét, mint mondjuk társasjátékozni. Aztán jön a 2,7-es V6 a maga 335 lóerejével és 563 Nm nyomatékával, és indulhat az igazi szórakozás.
A Ford egy korábbi periódusában elképzelhetetlennek tűnt a Bronco visszatérése, az meg pláne, hogy ha limitált mennyiségben is, de Magyarországra is elérjen a termék. Aztán jöttek a Raptorok, a Ranger pickupok már-már F-150 méretben, valamint a felismerés, hogy a Ford valójában egy globális márka, az emberek pedig imádják a nagy járműveket.
Az új Ford Ranger Raptor kemény terepen hegyikecske, aszfalton meg kezes bárány
292 lóerővel magabiztos a vadonban, belül pedig kényelmes a legvadabb platós. A két hátsó vonószemmel fakultatív, ki mit tép ki a helyéről.
Igaz, a Bronco Raptor nem jön majd felénk a hivatalos csatornákon keresztül, de a kipróbálásuk után azt gondolom, a terepre szánt Badlands, illetve az inkább az imázsra játszó, de így is elég sokat tudó Outer Banks verziók is bőven elegek lesznek a hazai piacra. Kevés ilyen szórakoztató terepjáró kapható manapság, a Bronco pedig egész más közönséget szólít meg, mint mondjuk a szerintem szintén remek Ineos Grenadier. Az ár/érték arányt nézve a Jeep Wranglernek is van miért aggódnia.
A világ legjobb új terepjáróját egy fa sem lassítja le
Az Ineos Grenadier két emberrel és egy tank üzemanyaggal a fedélzeten három tonna. Ettől függetlenül sokat tud, izgalmas, és a BMW motorjai hajtják.
Ha nem is sokkal, de a Bronco nagyobb, mint egy Mercedes G-osztály. A Grazban gyártott német terepjáró mostanra egy mindent tudó vetítőgép, a Dearbornban épített amerikai pedig egy olyan létraalvázas óriás, aminek fényezésének épségéért gyéríteni kell a Tokod-Ebszőnybánya Motocross pálya nyáron elburjánzó növényzetét. A hasmagasság 259 mm, a sarkokat jelző lekötő pontok 68 kilót bírnak, a lengéscsillapítók pedig sárga Bilsteinek a Raptorok több karbantartást igénylő Fox Racing egységei helyett.
A beltér egyszerű, a funkciók egyértelműek, az összeszerelési minőség jó, a keret nélküli ajtókat pedig csak csodálni lehet. Két csavar tartja őket a zsanérnál, és bár itthon közúton nem lehet ajtók nélkül közlekedni, a hat leszerelhető elemből négy befér a csomagtartóba is. Tehát vagy az egész tetőt visszük, vagy mondjuk a négy ajtót.
Őszinte, kifinomult és átgondolt gép a Bronco, és talán ettől a kombinációtól olyan szerethető az első perctől fogva. Aztán az is kiderül róla, hogy pillanatok alatt szétkapható, az elemek alatt pedig csak a puszta fém van, de abból jó sok. Ez megnyugtató, ami pedig a technológiát illeti, a Ford komolyan veszi a G.O.A.T. rendszerét, vagyis a Goes Over Any Type of Terrain szlogent is.
Bár az Outer Banks az életmód-rajongók fegyvere zárható differenciálművek nélkül, műanyag lökhárítokkal és könnyen felakasztható fellépőkkel, én azért nem írnám le olyan könnyen, mert a V6 563 Nm nyomatéka és a tízsebességes automata a felezővel nagyon sok szituációt megold már önmagában is. 2H-ban huligán, 4H-ban még mindig sok mindenre elég, 4L-ben pedig 64,33:1 a kúszófokozat, ami 6 km/h-t jelent 2,400-as fordulatszámon.
A Badlands ehhez képest a teljes csomag, acél lökhárítokkal, elől-hátul zárható diffikkel, magas és erősített küszöbökkel. Van benne az első stabilizátorrudat kioldó rendszer az igazán nagy gödrök ellen, valamint a felezője is egy elektromechanikus kétfokozatú szerkezet, ami automatikusan vált a két- és négykerékhajtás között. Egyébként minden Bronco egyedi gyártási plakettel támad az utastérben, ezzel is hangsúlyozva, mennyire limitált kiadás.
Személy szerint a Suzuki Jimnyt tartom az ideális terepjárónak Magyarországon, ám az mostanra egy haszongépjármű, és amúgy sem abban a ligában játszik, mint a 335 lóerős, grafitvas-blokkos twin-turbó Bronco. Csak azért merült fel bennem, mert a kétméteres szélességgel a terepen használt Fordok fényezésére előre keresztet vethetünk. Pedig a zöld, vagyis az Eruption Green Metallic gyönyörű.
Áprilisi hóban a hegyikecske hátán
A Suzuki Jimny nem ijed meg az ismeretlentől, ha pedig a tavaszi hóesésben álcázza magát a táj, csak még jobban kívánja az akciót.
A mindenhol fellelhető lovacskás logók mellett van az autóban egy csomó elrejtett utalás, többek közt az eredeti Bronco prototípusok tesztelési helyének koordinátái is. Nem mondom meg, hová dugták, de az internet biztos segít.
A hajtáslánc tekerő közepén található gomb aktiválja az egyik legnagyobb trükköt, a terepezést, vagy legalábbis a meredek emelkedők leküzdését gyerekjátékká tevő egypedálos üzemmódot. A gázpedál felengedésével az autó megáll, majd újra elindul, ha újra megnyomjuk a pedált. Nagyjából bármilyen szögben, a fékezés teljes automatizálásával.
Az off-road tempomat akár 31 km/h-t is enged, a terepes kanyarodási asszisztens pedig úgy osztja szét a nyomatékot, hogy akár negyven százalékkal is csökkenthesse a fordulókör méretét, leginkább egy kontrollált farolással.
Talán mondanom sem kell, hogy az elérhető kiegészítők listája igen hosszú a Bronco-családhoz, a tetőkapcsolók pedig a Ranger Raptorhoz hasonlóan készen állnak az extrák bekötésére. A beltér is tele van rögzítőpontokkal, és a 12 colos központi érintőképernyő ellenére a vizet is jól bírja a kabin. Legalábbis ezt állítja róla a gyártó, mert mi most csak finom porral szórtuk meg, újra és újra.
A kamerákkal, a SYNC 4-es szoftvercsomaggal, valamint ennyi rendes mechanikus szerkezettel a retro köpeny alatt talán a Broncóval a legkönnyebb a terepezés, ha a méreteivel tud mit kezdeni az ember az adott környezetben. Az ajtók pedig nem csupán menők, de roppant könnyűek is, úgyhogy tényleg bárki extrém nyitott off-roadert csinálhat a Fordjából, saccra tíz perc alatt.
Nem lennék meglepve, ha nagyot futna a termék itthon is, de hamarosan rendesen is teszteljük az egyik Bronco Outer Banks kiadást, úgyhogy készüljetek fel az életmódosnál egy kicsit merészebb megközelítésre, akár van differenciálmű, akár irigykedünk a Badlandsre. Addig is csak azt erősíthetem meg, hogy a Bronco nem csupán remek játék, de jól kitalált munkaeszköz is. Kár, hogy kéne hozzá Utah, Arizona, Kalifornia, vagy éppen a Sziklás-hegység Coloradóban. Egy volt bányában, egy technikás motocross-pályán kvázi 4H és nagy gáz, vagy 2H, és még nagyobb. Nem bánja, és ezzel a hajtáslánccal a vezetője sem fogja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
