- Tesztek
- Bemutató
- Insta_linkinbio
- tesztek
- bemutató
- citroen c4 x
- citroen
- citroen e-c4 x
- teszt
- menetpróba
- urbaniqe
Villany vagy turbó, a Citroën C4 X mindenkinek meg akar felelni
Bemutató: Citroën C4 X – 2023
Érdekes kísérlet a C4 X, hisz egy eddig is ismert autó kicsit másképp, ugyanúgy a török vásárlónak tervezve, mint a kelet-európaiaknak, vagy épp a franciának. Többet kevesebbért, egyszerűbben, Citroën formákkal. Ez a kombináció pedig működött már.
Nehéz kiemelkedőt mutatnia egy olyan francia származású svájci bicskának, mint az új C4 X. Szedánosított crossover csapott tetőívvel a sima C4 alapjain, ami a 131 lóerős háromhengeres benzinmotorral egész más arcát mutatja, mint a Stellantis egyébként immár régebbi elektromos hajtásláncával, mely 136 lóerős, és 295 kilóval nehezebb, puhább rugózással.
Francia, még ha Madridban is gyártják, és svájci bicska, mert annyi funkciót szeretne egyszerre ajánlani, amennyit csak lehetséges. Első körben a Citroën zászlóshajó C5 X és városi kompakt SUV C4 közé pozícionálták, mely a kisebb CMP platformra épül. A C4 X a ráragasztott puttonnyal 24 centivel hosszabb az ötajtósnál, így ledöntött hátsó ülésekkel 1360 literes lett a csomagtere.
Húszmillió forintért felemás cirkáló a francia hibrid
Tempósnak tempós, tágasnak tágas, de a zöld rendszám szinte indokolatlan, pedig elektromos módban a legkellemesebb. Kérdés, hogy mennyire Citroën.
A menetpróbán ugyan nem lehetett látni, de létezik a C4 X-ből dízel. Mellette ott a két 1.2-es háromhengeres benzines verzió is, aki pedig egy papíron 360 kilométer hatótávolságú elektromos négyajtósra vágyik, megkaphatja az e-C4 X-et 15.5-millió forinttól 17,3-millióig terjedő áron. A BEV mellett kipróbált benzines, a Puretech 130 a legmagasabb Shine Plus felszereltséggel éppen 12,5 millió. A gyengébb motorral 9,5 millióról indul, és egyszerre szánják családi- és céges autónak is.
Anyukák mosolyognak a Citroën összes promóciós fotóján , tehát ha a szülő épp nem dolgozik, akkor is C4 X, és ha dolgozik, természetesen akkor is. 156 mm a hasmagasság, 1,22 méter a szemmagasság, ki van ez találva.
Még indokoltabb a bicskázás a dizájnt elemezve, hisz a C4 X és e-C4 X páros egyszerre egy emelt hasmagasságú crossover, egy csapott tetőívű négyajtós és egy lépcsőshátú szedán-imitátor, melyet Európán túl nyíltan a keleti és afrikai piacokra szánnak. Sylvain Henry formaterve a Citroën szerint a szedánok következő generációja, mely státuszt és eleganciát sugall, és csak részben üzeni azt, hogy a Közel-Keleten elvárás a négy ajtó a laposhoz közelítő csomagtérfedéllel párosítva.

Az elindulásuk pillanatában 344 kilométeres hatótávot tippelő e-C4 X érdekes tétel a piacon még akkor is, ha a Citroën nem rakta bele a Stellantis új elektromos hajtását, amellyel a Jeep Avenger épp Év Autója díjat nyert.
Nincs hát nagyobb akkukapacitás, erősebb motor, vagy módosított áttételezés. Ami van, az a korábban is látott 136 lóerős állandó mágneses szinkronmotor az első tengelyen, 50 kWh bruttó kapacitású akkumulátorral a 400 voltos rendszerben. A csúcsnyomaték vezetési módtól függően lehet 180, 220 vagy 260 Nm, ennyi lítium-ion modul pedig épp 348 kilogrammot nyom.
Utóbbi azért érdekes, mert az e-C4 X szerencsére ugyanúgy megkapta a Citroën aktív elektromos futóművét, amely a lengéscsillapítókon alul-felül hidraulikus egységekkel lassítják a kirúgózást gyengébb minőségű utakon, vagy stabilizálják a gátlókat sport módban. Ehhez a rendszerhez járnak a Citroën jobb ülései is, és a C4 X a legújabb érintőképernyős funkciókat is megkapta a C5 X-ből, még ha be is kell érnie az olcsóbb head-up display megoldással.
Spanyolországban arcátlanul jó az utak minősége. Az e-C4 X az elektromos nyomaték ellenére még ilyen tükörsima aszfalton sem nevezhető fürgének, cserébe lágy, sokat elfedő rugózást párosít az egyik legdöglöttebb kormányzáshoz, amit mérnök kiadhat a kezei közül. Ez a bőrözött kormánykerék bizony nehezen hagyja el a középállást, ahol pedig annyi érzete van, mint a langyos tápióka pudingnak.
Mintha az lenne az autó kifejezett kérése, hogy nyugodjunk meg, haladjunk higgadt ütemben egyenesen, megcélozva a WLTP szerinti, tehát képzeletbeli 360 kilométeres hatótávot annak boldog tudatában, hogy ebben a nagyon specifikus kategóriában jelenleg ez az egyetlen elektromos opció, tehát választásunk csak helyes lehet.
Nagyrészt az is, hiszen az e-C4 X csomagtere 510 literes, sport módban 9,5 másodperc van százon, végsebességnek pedig elég a 150 km/h. Nem izgalmas ez a csomag, de a beltér tágas és jól felszerelt, ha pedig nem akarunk túl sokat gondolkozni az elektromos autózás kérdésén, a Citroën válasza legalább őszinte.
A C4 és a C4 X a hátsó ajtókig teljesen ugyanaz az autó, ám a módosított tetővonal a szedán esetében 27-fokban döntötte meg a hátsó üléstámlákat, ami garantáltan segít a hosszú utakon. Az elektromos hastáslánc még halk is hozzá, bár szélzaj azért érkezik az A-oszlop felől. Az opciós lista viszont gazdag, így a C4 X is jöhet indukciós telefontöltéssel, fűthető kormánnyal és Alcantarával bevont masszázsülésekkel.
Ezektől még nem lesz ez a C5 X kabinja, ám a C4 belterének is van egy aranyos trükkje. A rejtett tablet tartó az utasoldalon egyszerű, ám okos megoldás.
Nagyon érdekes oda-vissza kipróbálni ugyanazt az autót benzines és elektromos hajtással is. A 131 lóerős benzines C4 X például kevésbé finom rugózást párosít sokkal kommunikatívabb kormányzással. Gyorsabb is, hiába kell 230 Nm-t beosztania a nyolcsebességes Aisin automatának. Három henger, a szokásos hanghatások, a C4 X mégis sportosabb már alapból is, mint az e-C4 X bármilyen üzemmódban. 102 lóerővel valószínűleg sokkal jobban erőlködik, de a 131 már elég neki.
Teljesen eltérő karakterek hát, és ez jó is. Főleg annak tudatában, hogy nincs kompromisszum a pakolhatóság terén, hiszen hiába nehezebb az e-C4 X szűk 300 kilóval, ha a csomagok, a vállak, a könyökök és a térdek szempontjából ugyanazt tudja a két variáns.
Mostanában a vásárlók 35 százaléka választja az elektromos C4-et, és ez az arány folyamatosan nő akkor is, ha itthon a lakossági eladások helyett épp a Citroënnél is a flottákon a hangsúly.
Mint a képen is látható, a 18-colos metszett és festett felnik mellé színes ködlámpa-keretek és Airbump elemek járnak, melyek az Elixírvörös fényezés esetében felszereltségi szinttől függően fényes fekete, vagy fényes ezüst színt kapnak. Ezektől ugyan nem lesznek kevésbé furcsák a C4 X arányai, ám ha crossover-sedánt keresünk francia stílusban, ez bő 11 millió környékén az erősebb benzinmotorral érdemel egy próbát.
Az elektromos nagyobb kérdőjel marad, hisz a régi technika az új idők árain, tápióka-kormányzással. Ám lesz, akit ez egyáltalán nem zavar majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
