A tökéletes Mercedes
Teszt: Mercedes-Benz C 300 AMG Line (W206)
Klasszikus, hátsókerekes Mercedes a C 300-as, ami pont jó méretű, pont elég erős és pont annyira minőségi, amennyire kell. Mert van benne beszédfelismerő MBUX, mild hybrid rendszer, de ott a 258 lóerő és a pazar futómű is, hogy ne csak taperolni, hanem vezetni is jó legyen.

Imádom a nyári kora estéket, mert ilyenkor annyira jó autózni. Szinte már mindenki otthon tévézik, akinek a nappali kanapéja az alvás előszobája, én pedig kellemesen elvagyok a Mercedes C 300-asban. Még elég világos van ahhoz, hogy lássam a gépháztető púpjai között zsizsegő, forró levegőt, a sárgálló repcét az út mellett és azt, hogy a lemenő nap mindig más árnyalatra festi az eget felette. Közben a Burmester hifiből szól a California Soul és Miami art deco házainak neonfényeinek színét önti körbe az utastéren a hangulatvilágítás.
Autópályázni nem unalmas, hanem pihentető.
Legfőképp azért, mert az aerodinamikailag kedvező szedán formát még 150-nél is éppen csak suttogva simogatja a menetszél, és annyira jó ülni benne, hogy tulajdonképpen addig tudnám tekerni bele a kilométereket, amíg meg nem kell állni tankolni. Márpedig azt nagyon ritkán kell, mert a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor nem egy mohó szerkezet. Minden különösebb önmegtartóztatás nélkül elmegy közel 850 kilométert, az adaptív tempomattal szinte önállóan. Érezhetően tudna az okos C-osztály magától közlekedni a gondosan felfestett és kitáblázott utakon, ha megengedné neki a jogi környezet. Beállítottam a tempomatot és azt, hogy mekkora távolságot tartson az előttünk haladó autótól, és innentől csak a kormányon tartottam a kezem, a C 300 gyorsított és lassított, amikor kellett, ügyesen korrigálva sávban tartotta az autót és magabiztosan kanyarodott, ha ívelt az út, néha az előzéseknél segítettem bele a vezetésbe.
Miért kerül harmadával többe a BMW 3-asnál az új C Merci? Ezért!
Miközben egy BMW 3-asba már 11 millió alatt be lehet ülni, az új C osztálynál ehhez legkevesebb 15 és félmilliót kell kicsengetni. Normáááális?

Annyira természetes az ergonómiája, mintha az évek alatt belakott íróasztalomhoz ülnék le. Állati kényelmesek a fűthető és szellőztethető ülések, amik jó mercis hagyomány szerint az ajtópanelről állíthatóak. Nem lehet tologatni a kicsike ülés piktogramot, mert minden gomb érintésérzékeny, ami kicsit fura, ahogyan a többi gomb is, amiknek megnyomása megmozdítja az egész fekete panelt. A funkciók fele viszont már a menüből elérhető, itt lehet hátmasszázst aktiválni, megmondani az ülésfűtésnek, hogy inkább a háttámlára tolja a meleget és a deréktámasz húzogatni a kikockázott grafikonon.

Majd’ 2,9 méteres a tengelytávja, ami azért az elegánsan hosszú orr ellenére is bőven hagy helyet az utastérben. Elöl egészen fotelszerűen lehet a C 300-asban ülni és ehhez nem csak a nagyszerű ülések tesznek hozzá, hanem a kartámaszok is. Hátul is bőven lehet benne terpeszkedni, hiszen akkora, mint a W211-es E-osztály.

Temérdek apróság van a C 300-asban, amitől minőségi holminak érződik. Egyik sem tolakodó, egyszerűen csak a működési finomsága van minden felett. Mindenféle szervomotor nélkül, szépen csukódik, tompán puffan minden ajtó, a szellőzők kis turbinái fémesen kattannak. Alig észrevehető figyelmesség, de nagyon sokat elmond a Mercedesről, hogy a panoráma üvegtetőt szellőzőre kibillentve sosem zúz be zavaróan a szél, mert a sebesség függvényében állítja a nyílás magasságát.

Hatalmas központi érintőképernyője enyhén a vezető felé fordul, így megvan az az érzés, amint E46-osban szeretek, hogy nekem szól az autó. Így a gigantikus tablet jobban kézre is esik, mint az S-osztályban. A kijelző alján mindig a klímapanel van, ezért azt valóban tudtam vakon kezelni már a második naptól, felette pedig ott az MBUX menüje vagy az Apple CarPlay (tudja vezeték nélkül, NFC-vel párosítja a telefont). Gyors, éles képű és logikus a rendszer, amiben tengernyi funkció könnyen elérhető és a Hey, Mercedes megszólítás után angolul fogadja a parancsokat, aztán állítja a hőmérsékletet, célt ad a navigációnak vagy viccet mesél, mert többet is tud.

Érzed a technikát, mert nem nyomja el a techpornó.
Moduláris platformja megegyezik az S-osztályéval, de sportosabb, közvetlenebb irányba hangolták a W206-os C-t. A négyhengeres motor miatt könnyű az orra, a tömegek nagyja a két tengely közé esik, ami egy hasznos lecke a jó vezethetőség tankönyvében.

Komfort módban a leginkább harmonikus, ilyenkor puhán vált a 9 fokozatú automata és alig hallani a motor hangját. A 48 voltos mild hybrid rendszer 27 lóerőt és 200 Nm nyomatékot tesz hozzá a 258 lóerőhöz, de leginkább simán vitorlázik, meg észrevétlenné teszi a stop-start működését. Már a lámpához gurulva leállítja a motort és úgy indítja újra, hogy az egyetlen észlelhető jel a fordulatszámmérő skáláján felugró digitális tű. Nehéz volt megszokni a féket, mert a pedálút első centijein még nem történik semmi, de utána pörögtek a kilométerek, araszoltam ki Budapestről és valahogy összeállt, aztán könnyű volt finoman megállni vagy kéjes kanyarvadászatnál patentül beleállni. Majd beültem a 316i-mbe, és még a szerkesztőségi mélygarázsban, az első fékezésnél lefejeltem a kormányt.

Igazán nagy változás nincs a különféle módok között, Sportban is mindössze annyi történik, hogy élesebbek a váltások és mindig nyomatékcsúcson tartja a motort, hogy gázra izomból tolja a 1675 kilós C 300-at a 400 Nm nyomaték. A Lillafüredtől Felsőtárkányig vezető kanyargós szerpentin, az AMG izompóló és a sportfutómű azért persze, kívánta a huligánabb karaktert.

Tökéletesen elég mindenre ez a 258 ló, ami olyan masszívan tol ki a kanyarcsúcspontról, ha merészen letámasztom a gázt, mint amilyen elszántsággal lépsz a kézisúlyokhoz karnapon. A legjobb viszont az igényes futómű - elöl dupla keresztlengőkaros, hátul multilink -, ami a 19 colos felnikkel is klasszul rugózik és bestiálisan betámaszt. Úristen, ez fantasztikus - kacagtam fel minden második visszafordítónál. Precíz a kormányzása, de elbírna ez a vaskos bőr karima egy kicsit több érzékiséget, mert a vasban súlyosan benne van az ízes örömautózás. Van engedékenyebb beállítása, de ez egy Mercedes. Nem az ívre kent gumi adja a móka részét, hanem a rendíthetetlen stabilitása és a könnyedsége. Ahogyan a merev karosszéria rendesen tömbszerűen mozog, ahogyan fordul és amilyen szépen átjön az egész C 300-ason, hogy milyen feszesen van az úton, mennyire tapadnak a Pirellik. Na, attól szüntelen vigyorogtam a Bükkben.
Majdnem annyira vigyáz rám, mint anyukám.
Parkoláskor nagy segítség a remek képű 360 fokos kamera, ami 3D nézetet is tud, tehát lehet forgatni a digitális C-osztályt a képernyőn, hogy a sokküllős AMG felnik peremére ne ugorjon rá a padka. A tükör mögött összegyűlt szenzorok között is akad kamera, mely használható dashcamnek is, de ennek a képét rakja ki az MBUX a lámpánál állva, így ellenfényben is látszik, mikor vált zöldre.

Akkor is figyeli a forgalomban hirtelen lefékező autót, amikor te megnézed, mennyi lájk jött az Instagramon és vigyáz azokra, akik a holttérben vannak. Annyi légzsák van benne, hogy még a vezető és az utas közé is jutott belőle, nehogy összekoccanjanak ütközéskor.

Indításkor látványos showt nyom a fényekkel a Digital Light fotonágyú, mely az S-osztályból érkezett és akár 650 méterre is elvilágít. A MultiBeam 84 darab LED-je mellett van benne egy vetítőlencse, 1,3 millió mikrotükörrel, ezzel tudja kitakargatni az előtte haladó autót és akár piktogramokat vagy zebrát vetíteni az útra. Zseniális látvány este autózva nézegetni, hogy folyatja lágy átmenetekben a lumeneket a térben.
Milliók, pénz, csillogás.
15,5 milliótól indul a 170 lóerős C 180, ami nem kevés, viszont már nincs is fapados Baby Benz. Minden C-ben digitális műszeregység és nagy központi kijelző van, meg büszkén díszelgő csillag az orrán. A C 300-as ennyire pazarul, jó ízléssel válogatva 25,6 millió forintba kerül.

Ha onnan nézem, akkor ennyiből már nem csak egy csodálatos Alfa Romeo Giulia Veloce vagy nagy kedvencem, a sperres BMW 330i M Sport jön ki, hanem egy okosan konfigurált M340i xDrive is. Mindben beszédesebb a kormány, mint a C 300-asban, lelkesítőbb hangon ünnepli az elégetett 100-as benzint a motor, de a krémes finomság, a kényelem és az általános tökély a Mercedesben van meg.
Szédítően gyönyörű.
Mesésen mutat, mert pontosan olyanok az arányai, amilyennek egy hátsókerekes limuzinnak lennie kell. Cápaorra van, mint a legcsinosabb autóknak, hosszan nyújtózkodó gépházteteje, utána pedig jön a hátratolt utastér az egyetlen ívvel rajzolt ablakvonallal. A kabin tömege ráül a széles hátsó kerekekre, zárásnak meg egy kerek fenék a rövidke csomagtérfedél után. Elegánsan, két vonal feszül végig a domborodó lemezen és nem is kell neki több, hiszen ott vannak a részletek, a gyémántszerű lámpák és az AMG hűtőmaszk annyi csillaggal, mint az égen.
Szerettem ránézni, de nem ácsorogtam volna a Mercedes C 300 mellett ilyen hosszan a nap végén, ha nem ennyire jó, klasszikusan gépszerű, nem hibátlan, de éppen elég tökéletes autó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
