A tökéletes Mercedes

Teszt: Mercedes-Benz C 300 AMG Line (W206)

2021.09.10. 06:39

Adatlap Mercedes-Benz C C 300 AMG Line - 2021

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 258 LE @ 5800 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 9 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.0 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Klasszikus, hátsókerekes Mercedes a C 300-as, ami pont jó méretű, pont elég erős és pont annyira minőségi, amennyire kell. Mert van benne beszédfelismerő MBUX, mild hybrid rendszer, de ott a 258 lóerő és a pazar futómű is, hogy ne csak taperolni, hanem vezetni is jó legyen.

Imádom a nyári kora estéket, mert ilyenkor annyira jó autózni. Szinte már mindenki otthon tévézik, akinek a nappali kanapéja az alvás előszobája, én pedig kellemesen elvagyok a Mercedes C 300-asban. Még elég világos van ahhoz, hogy lássam a gépháztető púpjai között zsizsegő, forró levegőt, a sárgálló repcét az út mellett és azt, hogy a lemenő nap mindig más árnyalatra festi az eget felette. Közben a Burmester hifiből szól a California Soul és Miami art deco házainak neonfényeinek színét önti körbe az utastéren a hangulatvilágítás.

Autópályázni nem unalmas, hanem pihentető.

Legfőképp azért, mert az aerodinamikailag kedvező szedán formát még 150-nél is éppen csak suttogva simogatja a menetszél, és annyira jó ülni benne, hogy tulajdonképpen addig tudnám tekerni bele a kilométereket, amíg meg nem kell állni tankolni. Márpedig azt nagyon ritkán kell, mert a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor nem egy mohó szerkezet. Minden különösebb önmegtartóztatás nélkül elmegy közel 850 kilométert, az adaptív tempomattal szinte önállóan. Érezhetően tudna az okos C-osztály magától közlekedni a gondosan felfestett és kitáblázott utakon, ha megengedné neki a jogi környezet. Beállítottam a tempomatot és azt, hogy mekkora távolságot tartson az előttünk haladó autótól, és innentől csak a kormányon tartottam a kezem, a C 300 gyorsított és lassított, amikor kellett, ügyesen korrigálva sávban tartotta az autót és magabiztosan kanyarodott, ha ívelt az út, néha az előzéseknél segítettem bele a vezetésbe.

Kapcsolódó
Miért kerül harmadával többe a BMW 3-asnál az új C Merci? Ezért!

Miért kerül harmadával többe a BMW 3-asnál az új C Merci? Ezért!

Miközben egy BMW 3-asba már 11 millió alatt be lehet ülni, az új C osztálynál ehhez legkevesebb 15 és félmilliót kell kicsengetni. Normáááális?

Annyira természetes az ergonómiája, mintha az évek alatt belakott íróasztalomhoz ülnék le. Állati kényelmesek a fűthető és szellőztethető ülések, amik jó mercis hagyomány szerint az ajtópanelről állíthatóak. Nem lehet tologatni a kicsike ülés piktogramot, mert minden gomb érintésérzékeny, ami kicsit fura, ahogyan a többi gomb is, amiknek megnyomása megmozdítja az egész fekete panelt. A funkciók fele viszont már a menüből elérhető, itt lehet hátmasszázst aktiválni, megmondani az ülésfűtésnek, hogy inkább a háttámlára tolja a meleget és a deréktámasz húzogatni a kikockázott grafikonon.

Majd’ 2,9 méteres a tengelytávja, ami azért az elegánsan hosszú orr ellenére is bőven hagy helyet az utastérben. Elöl egészen fotelszerűen lehet a C 300-asban ülni és ehhez nem csak a nagyszerű ülések tesznek hozzá, hanem a kartámaszok is. Hátul is bőven lehet benne terpeszkedni, hiszen akkora, mint a W211-es E-osztály.

Temérdek apróság van a C 300-asban, amitől minőségi holminak érződik. Egyik sem tolakodó, egyszerűen csak a működési finomsága van minden felett. Mindenféle szervomotor nélkül, szépen csukódik, tompán puffan minden ajtó, a szellőzők kis turbinái fémesen kattannak. Alig észrevehető figyelmesség, de nagyon sokat elmond a Mercedesről, hogy a panoráma üvegtetőt szellőzőre kibillentve sosem zúz be zavaróan a szél, mert a sebesség függvényében állítja a nyílás magasságát.

Hatalmas központi érintőképernyője enyhén a vezető felé fordul, így megvan az az érzés, amint E46-osban szeretek, hogy nekem szól az autó. Így a gigantikus tablet jobban kézre is esik, mint az S-osztályban. A kijelző alján mindig a klímapanel van, ezért azt valóban tudtam vakon kezelni már a második naptól, felette pedig ott az MBUX menüje vagy az Apple CarPlay (tudja vezeték nélkül, NFC-vel párosítja a telefont). Gyors, éles képű és logikus a rendszer, amiben tengernyi funkció könnyen elérhető és a Hey, Mercedes megszólítás után angolul fogadja a parancsokat, aztán állítja a hőmérsékletet, célt ad a navigációnak vagy viccet mesél, mert többet is tud.

Érzed a technikát, mert nem nyomja el a techpornó.

Moduláris platformja megegyezik az S-osztályéval, de sportosabb, közvetlenebb irányba hangolták a W206-os C-t. A négyhengeres motor miatt könnyű az orra, a tömegek nagyja a két tengely közé esik, ami egy hasznos lecke a jó vezethetőség tankönyvében.

Komfort módban a leginkább harmonikus, ilyenkor puhán vált a 9 fokozatú automata és alig hallani a motor hangját. A 48 voltos mild hybrid rendszer 27 lóerőt és 200 Nm nyomatékot tesz hozzá a 258 lóerőhöz, de leginkább simán vitorlázik, meg észrevétlenné teszi a stop-start működését. Már a lámpához gurulva leállítja a motort és úgy indítja újra, hogy az egyetlen észlelhető jel a fordulatszámmérő skáláján felugró digitális tű. Nehéz volt megszokni a féket, mert a pedálút első centijein még nem történik semmi, de utána pörögtek a kilométerek, araszoltam ki Budapestről és valahogy összeállt, aztán könnyű volt finoman megállni vagy kéjes kanyarvadászatnál patentül beleállni. Majd beültem a 316i-mbe, és még a szerkesztőségi mélygarázsban, az első fékezésnél lefejeltem a kormányt.

Igazán nagy változás nincs a különféle módok között, Sportban is mindössze annyi történik, hogy élesebbek a váltások és mindig nyomatékcsúcson tartja a motort, hogy gázra izomból tolja a 1675 kilós C 300-at a 400 Nm nyomaték. A Lillafüredtől Felsőtárkányig vezető kanyargós szerpentin, az AMG izompóló és a sportfutómű azért persze, kívánta a huligánabb karaktert. 

Tökéletesen elég mindenre ez a 258 ló, ami olyan masszívan tol ki a kanyarcsúcspontról, ha merészen letámasztom a gázt, mint amilyen elszántsággal lépsz a kézisúlyokhoz karnapon. A legjobb viszont az igényes futómű - elöl dupla keresztlengőkaros, hátul multilink -, ami a 19 colos felnikkel is klasszul rugózik és bestiálisan betámaszt. Úristen, ez fantasztikus - kacagtam fel minden második visszafordítónál. Precíz a kormányzása, de elbírna ez a vaskos bőr karima egy kicsit több érzékiséget, mert a vasban súlyosan benne van az ízes örömautózás. Van engedékenyebb beállítása, de ez egy Mercedes. Nem az ívre kent gumi adja a móka részét, hanem a rendíthetetlen stabilitása és a könnyedsége. Ahogyan a merev karosszéria rendesen tömbszerűen mozog, ahogyan fordul és amilyen szépen átjön az egész C 300-ason, hogy milyen feszesen van az úton, mennyire tapadnak a Pirellik. Na, attól szüntelen vigyorogtam a Bükkben.

Majdnem annyira vigyáz rám, mint anyukám.

Parkoláskor nagy segítség a remek képű 360 fokos kamera, ami 3D nézetet is tud, tehát lehet forgatni a digitális C-osztályt a képernyőn, hogy a sokküllős AMG felnik peremére ne ugorjon rá a padka. A tükör mögött összegyűlt szenzorok között is akad kamera, mely használható dashcamnek is, de ennek a képét rakja ki az MBUX a lámpánál állva, így ellenfényben is látszik, mikor vált zöldre.

Akkor is figyeli a forgalomban hirtelen lefékező autót, amikor te megnézed, mennyi lájk jött az Instagramon és vigyáz azokra, akik a holttérben vannak. Annyi légzsák van benne, hogy még a vezető és az utas közé is jutott belőle, nehogy összekoccanjanak ütközéskor.

Indításkor látványos showt nyom a fényekkel a Digital Light fotonágyú, mely az S-osztályból érkezett és akár 650 méterre is elvilágít. A MultiBeam 84 darab LED-je mellett van benne egy vetítőlencse, 1,3 millió mikrotükörrel, ezzel tudja kitakargatni az előtte haladó autót és akár piktogramokat vagy zebrát vetíteni az útra. Zseniális látvány este autózva nézegetni, hogy folyatja lágy átmenetekben a lumeneket a térben.

Milliók, pénz, csillogás.

15,5 milliótól indul a 170 lóerős C 180, ami nem kevés, viszont már nincs is fapados Baby Benz. Minden C-ben digitális műszeregység és nagy központi kijelző van, meg büszkén díszelgő csillag az orrán. A C 300-as ennyire pazarul, jó ízléssel válogatva 25,6 millió forintba kerül.

Ha onnan nézem, akkor ennyiből már nem csak egy csodálatos Alfa Romeo Giulia Veloce vagy nagy kedvencem, a sperres BMW 330i M Sport jön ki, hanem egy okosan konfigurált M340i xDrive is. Mindben beszédesebb a kormány, mint a C 300-asban, lelkesítőbb hangon ünnepli az elégetett 100-as benzint a motor, de a krémes finomság, a kényelem és az általános tökély a Mercedesben van meg.

Szédítően gyönyörű.

Mesésen mutat, mert pontosan olyanok az arányai, amilyennek egy hátsókerekes limuzinnak lennie kell. Cápaorra van, mint a legcsinosabb autóknak, hosszan nyújtózkodó gépházteteje, utána pedig jön a hátratolt utastér az egyetlen ívvel rajzolt ablakvonallal. A kabin tömege ráül a széles hátsó kerekekre, zárásnak meg egy kerek fenék a rövidke csomagtérfedél után. Elegánsan, két vonal feszül végig a domborodó lemezen és nem is kell neki több, hiszen ott vannak a részletek, a gyémántszerű lámpák és az AMG hűtőmaszk annyi csillaggal, mint az égen.

Szerettem ránézni, de nem ácsorogtam volna a Mercedes C 300 mellett ilyen hosszan a nap végén, ha nem ennyire jó, klasszikusan gépszerű, nem hibátlan, de éppen elég tökéletes autó.

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz C C 300 AMG Line - 2021

9
TC

Klasszikus, hátsókerekes limuzin a C 300 gyönyörű formával és mindennel, amit ma tud a Mercedes. Pont elég erős és éppen elég takarékos ahhoz, hogy ne csak utazni, hanem élvezetből autózni is lehessen vele. Csak a kormányzás és a kamu kipufogóvég lóg ki kicsit a képből, de ez mind nem számít, mert közel tökéletes autó.

Az oldalról ajánljuk

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
A legtoyotább Toyota
  • Tesztek

A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.

A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.

március 24., 06:05
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
  • Közélet

Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!

Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!

március 25., 05:59
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
  • Hírek

Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe

Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.

március 24., 07:48
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
  • Hírek

Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes

Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.

március 24., 06:05
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
  • Hírek

Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3

Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.

március 24., 09:09
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

március 24., 17:26
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
  • Hírek

Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást

Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.

március 24., 16:03
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
  • Hírek

Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek

Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.

március 24., 13:36
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
  • Hírek

Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér

Összehaverkodna Kína az EU-val?

március 24., 15:19
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
  • Hírek

Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből

Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.

március 24., 12:25
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
  • Hírek

Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén

A pilóta sértetlenül megúszta.

március 24., 10:41
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33
Nissan Murano GT-R
  • Hírek

Nissan Murano GT-R

március 24., 13:16
Honda NSX (Ferrari 360 Replika)
  • Hírek

Honda NSX (Ferrari 360 Replika)

március 24., 09:04
F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025
  • Hírek

F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025

március 24., 14:06