Inkább ez, mint egy terepkupé

Teszt: Lexus LC 500 Convertible (2021)

2021.08.31. 06:04

Adatlap Lexus 500 Convertible - 2021

  • 4969 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 464 LE @ 7100 rpm
  • 520 Nm @ 4800 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    4.6 másodperc
  • Végsebesség:
    270 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

A Lexus LC kupé csodálatos alakja nem lett a mindennapos mifelénk, pedig milyen jót tenne a városképnek. A kabrió még ritkább lesz bizonyára, pedig ha már feltétlen valami hangos, feleslegesen erős és pazarló luxusautóval kell pénzt villantani, akkor sokkal inkább ilyennel, mint akármelyik bölény luxusterepjáróval.

Végre megfelelő otthont talált a Lexus a sport V8-nak! A 2UR-GSE jelű, magas fordulatszámra optimalizált sportmotort a Yamahával közösen fejlesztették, de az RC-F-ben valahogy nem úgy viselkedett, amint azt elvárnám tőle. Alacsony fordulaton szinte nem volt ereje, és a hangja sem ütött elég nagyot. Az LC 500 Convertible két tonna felett jár, tehát két mázsával nehezebb, ebben valahogy mégsem merült fel egy pillanatra se, hogy kevés lenne a V8, a hangélmény meg... maradjunk annyiban, hogy az önmagában megér tízmilliót, a luxus kabrió 41 tekercsre rúgó árából.

Ha autógyártó vagy és árulsz szépséges GT kupét, állampolgári kötelességed kabriót készíteni belőle. A Lexus ezt eddig nem vette elég komolyan, hiszen az SC 400 csak kupéként létezett, az SC 430 pedig csak kemény tetős kupé-kabrió kivitelben. Bele is álltak a földbe az eladások, bár ehhez lehetett némi köze a 2008-as válságnak is, de részleteken ne vitatkozzunk. A lényeg, hogy miután 2010-ben kivezették az SC-t, hagytak maguknak pár évet újragombolni a kabátot, és csak 2016-ban érkezett meg a Lexus LC.

Az új GT kupé elképesztően látványos formája szinte rimánkodott egy szépen kivitelezett flexelésért, de sokáig úgy tűnt, most is kihagyják a ponyvatetős ziccert. Szerencsére végül megjött az eszük, csak annyi a bibi, hogy mivel egy kabriót agyon kell terhelni merevítésekkel, és a ponyvatetőnek is kell a hely, gondolom emiatt az LC 500 h hibrid hajtáslánca nem választható. Szerencsére az ötliteres V8 tökéletes a célra, nem tudom elképzelni, hogy jobb lenne a hibriddel.

Érdekes azonban a fordított arányosság, hogy minél drágább egy autó, annál kevésbé hasznos tárgy. Az RC-F ugyan jelentősen túlárazottnak érződik, de azért mégiscsak beülhet négy átlagos felnőtt, van neki tisztességes csomagtartója, és ha elhagyjuk róla a Track Edition óriási szárnyát, akkor nem ripacs, csak egy szép kupé. Ezzel szemben az LC 500 hátsó ülése kizárólag táskáknak, illetve az ezekben lakó pincsikutyáknak ajánlható, a csomagtér meg mindössze 149 literes, ami nagyjából az MX-5 mérete. Dicséret csak azért illeti a Lexust, mert a kupéhoz képest csak négy literrel ment össze a raktér, ez is arra utal, hogy a hibrid akku helyét foglalhatta el a ponyvatető.

A sors úgy hozta, hogy egyenesen a Mini Cabrióból ültem át ebbe, ami persze teljesen más kategória, de a gombnyomásra, akár menet közben nyitható rongytető összeköti őket. Most azt engedjük el, hogy még abban is több hely van, engem jobban megütött a tény, hogy az LC-ben hiába kerestem a nagy sebességű nyitott tetős utazáshoz elengedhetetlen szélfogó hálót. Pedig ott a hely neki a hátsó ülés felett, de se a csomagtartóban, se a specifikációs lapon nem találtam. Létezik, hogy 41 milláért nem adják szériában, míg a Mininél 10-ért igen? Furcsa dolog egy ennyire pazarló tárgytól, egy személyi luxus kelléktől számon kérni a praktikumot, közben azonban ott a tény, hogy pont praktikus szempontok miatt szorították ki az idióta SUV-kupék a rendes kupékat a piacról.

Az LC 500 Convertible kisugárzásában viszont nincs hiba: amíg a Miniben mindenki rám mosolygott, a Lexusban folyamatos közutálat tárgyának éreztem magam. Pedig a fejem ugyanaz maradt, szóval inkább a kocsi szépen formált, hosszú orrából, a jelentős kovácsolt felnikből, az egészen elképesztő fenekéből, meg úgy az egész hatalmas csónakból sütött a pénz. Olcsóbb, mint egy Ferrari, de majdnem akkora show. Ezt a tényt összerakva a praktikum teljes hiányával, az első néhány kilométer után úgy éreztem, lehetne akár Viagrával árukapcsolásban értékesíteni.

Szerencsére az LC 500 belső így, nyitott tetővel is nagyon adja, nálam Aston Martin színvonal. Egy hasonlóan drága Mercedes vagy Audi kevésbé érződik különleges helynek, mert ott ugyanazt kapjuk, mint valami tízmilliós üzletkötő Merciben–Audiban, itt azonban nagyon spéci minden. A formák isteniek, az anyagok (finom bőr és alumínium mindenfele) bizsergetők, a kapcsolók és kezelőszervek működése mind tízpontos. Ez egy szenzációs kabin lenne, ha nem volna az átkozott infotainment központ ugyanolyan borzasztó, mint a többi Lexusban. Ők is tudják, hogy elhibázott egy zsákutca ez, úgyhogy a frissített LS-ben már lehet érintéssel vezérelni, de itt még csak a tapipad van, meg a tény, hogy az ülésfűtés, vagy épp a kabrió luxusát egekbe emelni hivatott nyakfűtés bekapcsolásához jobb, ha megállunk, olyan mélyre kell letúrni a menüben. Miközben van rendes klímakonzol... nem értem.

Amikor viszont már minden a helyén, akkor tényleg nagyon finom az LC 500 Convertible-ben ülni, és ebben hatalmas szerepe van a V8-nak. Hogy a nyitott tető teszi-e, vagy másféle kipufogót kapott, nem tudom, de tény: itt csodás az aurája. Kis gáznál meggyőzően morgós, nagyobb gázra felhangosodik, és szinte amerikai, tesztoszterontól fűtött hangon szól hozzám, az utasomhoz, meg úgy másfél kilométeres körzetben mindenkihez. Kifinomultabb azért egy Mustang hangjánál, de csak hangyányit, és ez így csodás, tökéletesen illik a kocsi pazarló lényéhez, magamutogatásához. Ennél már csak az nagyobb meglepetés, hogy az erejével sincs semmi hiba.

Senki sem rója fel az LC 500-nak, hogy 464 lóerős motor ellenére nem sportkocsi, hanem elsősorban utazásra jó, a nyitott GT műfaj erről szól. És amíg csak úgy kocsikáztam vele a városban, autópályán, ügyes-bajos dolgom után, nem is gondoltam semmi rosszra. A vezetőülés nagy és kényelmes, a kormány szinte könnyű és egyáltalán nem ideges, a pedálok sem harapnak különösebben, el lehet vele járni finoman, könnyedén. Mélyen ülök, tehát rossz a kilátás, nagy és drága a kocsi, mindenki engem néz, aztán mégse gyöngyözik a homlokom, mert az LC 500-at könnyű vezetni. Rossz úton ráadásul eléggé megérezni, hogy hiányzik a teteje, érezni a kerekek ütéseit, felfutnak a rázkódások a belső tükörig, hiányzik belőle az a szikárság, az a keménység, amit egy sportkocsitól várnánk.

Amikor azonban megfelelő minőségű és megfelelően kanyargós erdei úton engedtem végre szabadon a dühét, kiderült: a japán mérnökök szokás szerint nem elégedtek meg a szokásossal. Az LC 500 Convertible ugyanis hiába két tonnás, érzésre összemegy, mikor kergetem. Kezesen és pontosan kanyarodik, vadul gyorsul, élvezettel ugat, mikor beleszalad a 7300-as leszabályzásba, és szinte – mondom szinte – könnyeddé válik a mozgása. Nem birkózás, hanem tánc ez, amiben a kormányról vezérelhető automata váltó és a biztonsági elektronika jó partner. Igen, az elektronika is, mert annyira azért nem váltam magabiztossá, hogy egy-egy tágas helyen letudott sederintésen túl is kikapcsoljam az őrangyalt.

És így már nem tudok rá haragudni. Hátsó hajtás, nyitott tető, csodás motor és minden előjel meg logika dacára élesre fent futómű van az LC 500 Convertible alatt, tehát van benne bugi. Több ez, mint pávatoll, Doug DeMuro amerikai autós megmondó szerint a sportosabb Porsche 911 és a puhább Mercedes SL közé ékelődik be, egy nagyon is létező mezsgyére. Amiben lehet valami, bár ide már beékelődött a BMW 8-as kabrió. Tehát a Lexus LC 500 Convertible nem a senki földjére érkezett, hanem harcolni a vevőkért, és mivel nemsokára új SL érkezik, ez a harc ennél már csak keményebb lesz. Én valószínűleg akkor sem vennék ilyesmit, ha a nemzeti aranytartalékot kéne autóra váltanom, mégis örülök, hogy mintha ismét pezsgésnek indulna az élet a prémium GT kabriók piacán. Mert talán azt jelzi ez a pezsgés, hogy előbb-utóbb csak visszalendül az inga a mai totális terepjáró őrületből. És azzal mindenki nyerne. 

Totalcar értékelés - Lexus 500 Convertible - 2021

8
TC

Lehetne ez tíz pontos is, ha jobb lenne a menürendszer meg picit merevebb a kaszni, de a lényeg akkor is az: csodás V8, fasza futómű, művészi beltér, gyönyörű külső. Ilyen egy tankönyvi GT kabrió.

Népítélet - Lexus

5,6
Nép
4
9
1
9
5

Az oldalról ajánljuk

Két hét alatt 23-an haltak meg a magyar utakon, közleményt adott ki a rendőrség
  • Hírek

Két hét alatt 23-an haltak meg a magyar utakon, közleményt adott ki a rendőrség

Négy szabály betartásával te is sokat tehetsz a balesetek megelőzéséért.

január 16., 07:40
Elhasaltak a német prémiumok
  • Hírek

Elhasaltak a német prémiumok

Az Audi 2024-ben, még a BMW-nél és a Mercedesnél is rosszabbul járt Kínában.

január 16., 05:40
Térdre, imára: INDEXKART küldött nékünk az úr
  • Hírek

Térdre, imára: INDEXKART küldött nékünk az úrTC Híradó 2025/01/15 [139.]

Itt az Év Autója 2025, megjött a Tesla Model Y Juniper, egyesül a Honda és a Nissan, vigyázz az autópálya-matricákkal, és a resztli.

január 15., 19:50
Útinform: sok helyen még  mindig esik a hó, néhol köd is rontja a látási viszonyokat
  • Hírek

Útinform: sok helyen még mindig esik a hó, néhol köd is rontja a látási viszonyokat

Ilyen körülmények között veszélyesebbek az utak

január 15., 18:02
243 km/h-nál dobta el a BMW-t egy 17 éves amerikai, amivel megölt hat embert – 12 év börtönt kap
  • Hírek

243 km/h-nál dobta el a BMW-t egy 17 éves amerikai, amivel megölt hat embert – 12 év börtönt kap

A fiatal a baleset éjszakáján többször is közel 300 km/h-val hajtott és közben pénzt ajánlott a követőinek, ha megtippelik a sebességét.

január 16., 05:42
Nem ússzuk meg: 50 ezer forint lesz a műszaki vizsga februártól
  • Közélet

Nem ússzuk meg: 50 ezer forint lesz a műszaki vizsga februártól

A hazai műszaki vizsgáztatás egyik legismertebb alakjával, Lepóval beszélgettünk a friss díjtábláról és a hazai autók általános állapotáról.

január 16., 05:38
Az új Aston Martin Vantage Roadster teteje gyorsabb, mint a legtöbb utcai autó 0-100-on
  • Hírek

Az új Aston Martin Vantage Roadster teteje gyorsabb, mint a legtöbb utcai autó 0-100-on

Maga az autó is pokoli gyors, de ez már csak természetes.

január 16., 10:13
Erőtől duzzad majd a Toyota új szupermotorja
  • Hírek

Erőtől duzzad majd a Toyota új szupermotorja

A Tokiói Autószalonon árult el új részleteket a gyártó.

január 15., 06:13
Mégse hülyeség az egynapos pályamatrica? Rengeteget vásároltak 2024-ben, főleg a külföldi autósok
  • Hírek

Mégse hülyeség az egynapos pályamatrica? Rengeteget vásároltak 2024-ben, főleg a külföldi autósok

Korábban az illetékes minisztérium ellenezte az egynapos pályamatrica bevezetését.

január 15., 06:18
Beáldozta a Tesláját, hogy a különleges Porschéját mentse egy tulaj a kaliforniai tűz elől
  • Hírek

Beáldozta a Tesláját, hogy a különleges Porschéját mentse egy tulaj a kaliforniai tűz elől

Egy Model Y és egy limitált 911 között nem nehéz a választás.

január 16., 15:03
Kiderült, melyik két új Audi modellt mutatják be biztosan idén
  • Hírek

Kiderült, melyik két új Audi modellt mutatják be biztosan idén

2025 végéig több, mint 20 új modellt dobnak piacra.

január 15., 17:28
Villám Géza: ahogy a világ halad az egyik irányba, úgy lesz egyre nagyobb szükség a Budapest-Bamakóra
  • Közélet

Villám Géza: ahogy a világ halad az egyik irányba, úgy lesz egyre nagyobb szükség a Budapest-Bamakóra

A rali alakulásáról és Balló Marciék kalandjairól idén is rendszeres beszámolókkal és videókkal jelentkezünk.

január 15., 16:35
Ferrari Purosangue-t csináltak egy Toyotából
  • Hírek

Ferrari Purosangue-t csináltak egy Toyotából

Eleve nem drága Japánban a Toyota Crown, de az átalakítószett ára sem vészes.

január 15., 07:47
Tényleg ki lehet hirdetni győztesnek a kínaiakat?
  • Hírek

Tényleg ki lehet hirdetni győztesnek a kínaiakat?

Geopolitika jelentőségű lehet a kínai elektromosautó-gyártás sikere.

január 15., 12:34
Takarítsd csak le a jeget, ne légy lusta, hülye gyerek!
  • Hírek

Takarítsd csak le a jeget, ne légy lusta, hülye gyerek!

Nagy a csábítás, hogy tisztességes takarítás helyett csak csinálj egy rést a szélvédőn és elindulj. Ezt azonban semmiképpen ne csináld.

január 15., 13:25
Váratlan fordulat: esik a hó, akadozik a közlekedés
  • Hírek

Váratlan fordulat: esik a hó, akadozik a közlekedés

Több vonat késéssel közlekedik, bizonyos buszjáratok pedig terelve közlekednek.

január 15., 09:12
Ezt a Toyota Tacomát még a pusztító kaliforniai tüzek sem tudták megállítani
  • Hírek

Ezt a Toyota Tacomát még a pusztító kaliforniai tüzek sem tudták megállítani

Itt-ott kicsit megkapták a lángok, de az autó még mindig működőképes.

január 15., 11:11
Sosem találod ki, melyik M-es BMW-ből adták el a legtöbbet 2024-ben
  • Hírek

Sosem találod ki, melyik M-es BMW-ből adták el a legtöbbet 2024-ben

A 2023-as rekord után 2024-ben tovább növelte eladásait a BMW M divíziója.

január 15., 10:16
Majdnem elgázolta a gyalogost a figyelmetlen sofőr, fél évre eltiltották
  • Hírek

Majdnem elgázolta a gyalogost a figyelmetlen sofőr, fél évre eltiltották

Az esetnek szemtanúja volt Kiskunfélegyháza rendőrkapitánya is.

január 15., 14:21
A Volvo villanyautó-márka akar lenni
  • Hírek

A Volvo villanyautó-márka akar lenni

El is indult arrafelé.

január 15., 15:24
Alpina B8 GT
  • Hírek

Alpina B8 GT

január 16., 15:35
Mini app
  • Tesztek

Mini app

január 15., 16:30
Hyundi Ioniq 5 N DK Edition
  • Hírek

Hyundi Ioniq 5 N DK Edition

január 16., 15:56
Aston Martin Vantage Roadster
  • Hírek

Aston Martin Vantage Roadster

január 15., 10:10
Mini Aceman SE JCW Trim
  • Tesztek

Mini Aceman SE JCW Trim

január 15., 14:03
Neked ajánlott