A fekvőrendőr nem ellenfél
Toyota Corolla Trek 1.8 Hybrid – 2020.
A Corolla Trek megemelt futóművével kitűnik a mezei kombik közül. Inkább magával a tudattal, mintsem a két centis emeléssel, de a nagyobb hasmagasság az itthoni útviszonyok miatt nem jön rosszul. Más kérdés, hogy ez megéri-e a másfél milliós felárat, vagy továbbra is kerülgetjük a kátyúkat.

Corollákat 1966 óta töretlenül készít a Toyota, néhány évente frissített változatokkal, új generációkkal. A jelenlegi a tizenkettedik generáció, és egyáltalán nem véletlen, hogy még mindig fut: a Corolla a világ legnépszerűbb személyautója, negyvenhatmillió eladott példánnyal. A szám valószínűleg a jövőben is jócskán nőni fog, pláne, hogy az Auris modellek is Corolla néven futnak már. Így a végeláthatatlan kínálat ferdehátúakból, szedánokból, és kombikból áll. A Touring Sports nevű kombiból is ötféle variáns létezik, melyek közül az egyik kicsit kilóg: a Trek. Nem sportos, mint a GR-Sport modellek, de nem is olyan egyszerű, mint a mezei változatok.
A Trek a terepkombi szerepét tölti be, a két centivel megemelt futóművén túl még optikai elemek is igyekeznek erősíteni a terepes beütést: az extra műanyagbetétek, a kerékjáratokon lévő fekete szélesített sárvédők, és a 17-es kerekek - bár a kerekek csak a sima Corolla kombikhoz képest. Egyébként a felszereltség a Toyota és a Trek Bicycle együttműködésének eredménye; tizenhat Corolla Trek fogja majd kísérni az európai kerékpárversenyen induló Trek csapatokat.
A crossoveresre alakított kombi külseje még annyiban tér el a többi variánstól, hogy egyedi matt fekete, ezüst betétes első- és hátsó lökhárítót kapott, a csomagtartón Trek felirat díszeleg, illetve a felniken karakteresebb minta fut. A terepes érzést az eggyel nagyobb kerekek erősítették volna, de kicsit sem baj, hogy maradtak a tizenhét colosnál, mivel a zaj már így is észrevehető, pályán főleg. Ezeken az apróságokon túl mást nem változtattak, de nem is volt szükséges, hiszen eleve jó formája van a kombi Corollának, elég volt csak kicsit a terepes témához igazítani.

Az utastérben is észrevehetők a különbségek, az ülésekről például ordít, hogy ezek bizony csak Trek kivitelhez járnak. Az egyedi barna-szürke borítás nagyon jól áll a testes üléseknek, amik nem mellesleg elég kényelmesek. Ezért részben az elektromos deréktámasz, részben pedig a nem túl puha, de nem is túl kemény párnázás a felelős, körbeölelő vázzal. Természetesen a hátsó ülések is megkapták az egyedi textúrát, és attól sem kell tartani, hogy ne férnének el az utasaink. A Trek felszereltségre még a fahatású betét utal, ami ugyan az ülésekhez passzol, de az ergonómiát nem igazán segíti, mivel sajnos nagyon látszik, hogy kamu. Más egyedi elem nincs az utastérben.
Nem is feltétlen kell, hiszen az előző generációhoz képest sokat egyszerűsödött a kialakítás, kár lett volna elrontani. A műszerfalon rengeteg puha betét kapott helyet, amik sugallják, hogy a Corolla bőven a középkategóriába tartozik. Zongoralakk is sok van, ráadásul a nyomógombok körül, ami nem a legpraktikusabb. Különösképp, hogy a dedikált gombok sokat javítanak a kezelhetőségen. A hétcolos érintőképernyő navigálásához viszont nincs szükség ennyi gombra, pláne, hogy jó pár funkciót el lehet érni a kormányon lévő gombrengeteggel is - már ha elég erősen nyomod meg, máshogy nem fogja érzékelni. Eltévedni nem nagyon lehet Toyota infotainment rendszerében, ahhoz túl egyszerű, de nem pozitív értelemben.

Az indukciós töltőpadnak külön örültem, hiszen nem mindegyik autóban van ilyen. Kevésbé dobott fel, hogy az Apple CarPlay használata csak kábellel ment, így értelmét veszti az egész vezeték nélküli töltés. A másik, hogy van a töltőpadhoz gomb, amivel ki és be lehet kapcsolni. Ez szintén fölösleges, hiszen minek kapcsolgatnám, ha az a lényeg, hogy ráteszem a telefonom és kész? Az viszont nagyobb problémát jelentett, hogy az ülésfűtés gombjai is ott vannak, számtalanszor bekapcsoltam a telefonommal, miközben leraktam. Nyilván egyik alkalommal sem vettem észre, csak utólag, hogy a 20 fokos klíma ellenére lángol a seggem.
A másik gomb, amit hasonló vehemenciával nyomkodtam - igaz szándékosan - , az az EV nevezetű volt, a fokozatmentes e-CVT váltó mögött. Ezzel tisztán elektromos üzemmódba lehet kapcsolni az autót, így az a lehetőségünk is megvan, hogy mi kapcsolgassuk a hajtásláncot elektromosba - és ne csak az elektronika. Jól hangzik, de a teszthét alatt egyszer nem tudta 15 másodpercnél tovább tartani az elektromos üzemmódot a rendszer. Háromféle üzenetet dobott mindig: EV üzemmód deaktiválva a sebességkorlát túllépése miatt, a túlzott gázpedálhasználat miatt, vagy kertelés nélkül: EV üzemmód deaktiválva. Az első kettő érthető, és ha nagyon akarom, a harmadik is. Biztos leszívta a lítiumion-akkumulátort a tisztán villanyos hajtás, de akkor minek kell bele gomb? Az új Jazzben sincs, de nem is hiányzik, hiszen anélkül is 4,9 liter a fogyasztása.
A Corollánál sem véletlenül tesztelgettem az elektromos üzemmódot, valahogy sehogy nem adta ki a 4,3-5,1 közti gyári fogyasztást. De igazából a közelébe se értem, kereken hat litert evett, akármennyit volt eco üzemmódban az autó, sőt, a klíma is. Pedig a négyhengeres, 1,8 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotort - ami 98 lóerő, és 142 Nm nyomaték leadására képes - egy 72 lóerős, 163 Nm nyomatékú villanymotor egészít ki, és azt eddig is tudtuk, hogy a Toyota híres az alacsony fogyasztásról. Együtt egyébként 11,1 másodperces szintidőt hoznak százon, de nem a gyorsulás a legfontosabb aspektusa a Corollának.

Tisztességesen lehet vele menni, akár a hegyesebb kanyarokat is gond nélkül veszi, de ezekre sincs igazából szükség. Arra viszont inkább, hogy kényelmesen autózhassunk, és ezt a többlengőkaros futómű tökéletesen lehetővé teszi, sőt, városban a hibrid hajtás miatt jelentős zaj nélkül osonunk. Ez autópályán, vagy intenzívebb gyorsításkor változik, a motorzaj igen nagy. Ráadásul a kerékzajjal karöltve elég rossz párost alkotnak. Áldás, mikor városba érve csökken a sebesség, és rákapcsolgat a villanymotor.
Ezt leszámítva mindenhol nagyon kényelmes volt vezetni. Utazni kitűnő választás, hiszen nem kell sok mindenre figyelni a vezetéssegítő rendszerek miatt, plusz van hely bőven, így attól sem kell tartani, hogy hamar kényelmetlen lesz az utastér. De azt sem mondanám rá, hogy kifejezetten utazóautó, hiszen hibridsége nem erre ad okot, városban is könnyedén, kevés zajjal el lehet vele közlekedni, még ha nem is feltétlen tisztán elektromosan.
Más kérdés, érdemes-e a 9,93 millió forintról induló Trek verziót vásárolni. A két centis emelése ugyan segít, hogy ne szedjük le a magasabb küszöböket, illetve kicsit tompítja az úthibákat és a fekvőrendőröket, de ettől még nem lesz terepjáró, földúton ugyanolyan rossz vele menni, mint bármely másik kombival. Az esztétikai extrákat meg el tudjuk engedni annak fényében, hogy a Comfort néven futó változat teljesen ugyanazokat tudja, mint a Trek, mínusz a sok műanyag, csak másfél millióval olcsóbb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

