A Toyota legjobb hibridje ez?

Menetpróba: Toyota Corolla Wagon, 2019. – Mortefontaine, Év Autója-tesztelés

2020.02.20. 14:15

Ennyire vagányul kinéző Corolla nem is tudom, mikor volt utoljára. Ennyire igényes Corolla sosem volt még, ez meg tény. Az erősebb hibrid pedig olyan jó a szériából, hogy az megérdemelne egy külön díjat, akár.

47 millió. Ennyit adtak már el a típusból, ami még úgy is sok, ha hozzáteszem, ez a mennyiség az alatt fogyott el, amennyit én eddig éltem. Nem is értem, minek kellett bevezetni az Auris nevet, hiszen a Corolla az ősidőktől jól fogyott, a név sose lett elkoptatva, s a Toyota azért maga sem volt biztos benne, hogy jó ötlet-e leváltani, hiszen a négyajtóst azért soha nem keresztelte át.

A Corolla most visszatért, de akkora svunggal tette ezt az aurisos, lappangós idők után, ahogy tízévnyi börtön után kiszabadult rab veti rá magát először a kocsmára, aztán a kuplerájra. Vagy fordítva. Vagy egyszerre, tudom is én, nem voltam még rab, csak katona, az után meg valahogy könnyebb volt először piálni, lehet, hogy csak bénák voltunk. De ahogy nekünk akkor ordítani támadt kedvünk, úgy az új Corolla is üvölt.

Na persze, nem a motorjaival, mert sportverzió nincs, dízelváltozat nincs, csak egy egykettes, egy egynyolcas hibrid és egy kétliteres hibrid adja a kínálatot, illetve a lépcsős hátúakban, a béna piacokra lesz egy egyhatos, négyhengeres is. Itt nem a motorok ordítanak, hanem az isteni design és az új szintre emelt minőség.

Csendes. Jól rugózik. Kicsit túl könnyű, de nagyon finom és kommunikatív a kormánya. Az egész autó olyan... egyben levő, otthonos, egyszerűen jó benne ülni. Oké, a 122 lóerős hibrid hajtáslánca a szokásos, gázadásra zajongani kezdő, befőttesgumi-szerűen húzó téma, s a 116 lóerős sima benzines Papp Tibi szerint nem egy TNT-rúd, bár teljesen használható. Viszont a 184 lovas, nagy hibrid – arról sokat áradozott, pedig PT nem egy áradozós típus, az a kellemetlen szerep inkább az enyém szokott lenni.

Hát akkor a nagy hibridet vittem el, ha már ennyire mondta. Egy kombit, mert a Tannistesten már vezettem ötajtóst, ami nem különösen tágas, a csomagtartója pedig végképp nem az (benzines – 361, hibrid – 313 liter). Jól jártam. A hosszabb tengelytáv miatt a Corolla Wagonban jóval több hátul a hely, a csomagtartója pedig intenzív litertúltengésben szenved, mert 598 van neki ott (azaz a hibridnek csak 581, de az is bőven sok). Egy probléma van csak vele, de ez újabban szinte minden autónál gondot jelent: a küszöb magas, az ajtó nem tárul ki eléggé, a tető pedig nagyon mélyre lejön, ezért a hátsó ülésre csak görnyedve lehet beszállni. Kifelé meg végképp ördöglakatossá válik a helyzet, mindenki készüljön.

Viszont maga az autó, hát az tényleg fain darab. Nem tudom hogyan (azaz sejtem, a benzin- és a villanymotornak itt sokkal nagyobb a forgatónyomatéka, ha pedig van elég newtonméterünk, akkor a bolygómű működési paramétereit egész máshova tudjuk hangolni), de ettől a változattól szinte teljesen idegen a gázadásra kapott befőttesgumi-gyorsulás, illetve a motorbömböltetési hajlam. A 184 lovas Corolla jól ugrik és kifejezetten csendes járgány, még jóval az autópályán engedélyezett tempó fölött is, ahhoz pedig, hogy előhozza belőle valaki az ordító állatot, mélyen a szőnyegbe kell küldeni a hosszú pedált.

A futóműve istenien eltalálja a finom egyensúlyt a kellemes rugózás és a még biztonságos kanyarodóképesség között – ez sejthetően annak is köszönhető, hogy hátul minden Corollában térlengőkaros a futómű, ami, mint tudjuk, drága megoldás, az autógyártók többsége (még azok is, amelyek korábban fennhangon hirdették a konstrukció előnyeit) egyszerűen leszoktak róla, és olcsóbb, egyszerűbb csatolt lengőkaros rendszert használnak. Nos, azzal úgy jó futóművet csinálni, hogy széles terhelési határok között, finom rugózással, jó úttartás is megvalósuljon, nagy kihívás – és akkor finoman fogalmaztam. A jobb kanyarodáshoz segítséget jelent az egy centivel lejjebb varázsolt tömegközéppont is, a kocsi biztosabb irányítását pedig hangulatilag erősen befolyásolja, hogy maga a vezetőülés sokkal lejjebb van a korábbinál.

Persze nagyon szép a hatalmas digitális műszer is benne, jók a dupla varrások, a sok puha anyag, a tompán puffanó ajtó, a végre valamiféle magabiztos stílus mellett kikötő belső tér, de igazából tudjuk mindannyian, hogy két dolgot kell szeretnünk ebben a modellben: feltehetőleg iszonyúan megbízható lesz és a használatával egész biztosan nagyon kevéssé pusztítjuk majd a bolygót.

Az oldalról ajánljuk

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
  • Nepperűző

Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?

Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?

tegnap, 17:08
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
  • Hírek

Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros

Aki nincs velük, az ellenük van.

március 12., 08:11
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
  • Hírek

Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal

24 órán belül elfogtak.

március 12., 07:26
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
  • Hírek

Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum

Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.

március 12., 05:59
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
  • Közélet

Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?

Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.

március 12., 17:01
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X
  • Hírek

Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum

Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.

március 12., 09:27
Frissült a Toyota Corolla Európában
  • Hírek

Frissült a Toyota Corolla Európában

A modell külseje és belseje is megújult kissé.

március 12., 14:43
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét
  • Hírek

Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum

Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.

március 12., 12:43
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
  • Hírek

Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára

Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.

március 12., 13:57
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
  • Hírek

Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba

Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál

március 12., 10:58
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
  • Hírek

Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken

A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.

március 12., 16:00
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki
  • Hírek

Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum

A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.

március 12., 11:26
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
  • Közélet

Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!

A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!

március 13., 06:05
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31