Ez ma a legkeményebb Volvo
Volvo XC60 T8 Polestar Engineered - 2020.
Tesztautókat jellemzően egy hétre kapunk, ennyi idő alatt az ember jár vele hét közben rövid utakon, hétvégén meg leugrik vele a rokonokhoz. A hetedik napon aztán mosás, porszívózás, telitank, mire a rituálét letudom, jellemzően kialakul az autóról valamiféle vélemény. Na, a Volvo XC60 T8 Polestar Engineereddel nem tudom, meddig kéne járnom, hogy konkrét véleményem legyen róla.

Mindez azért van, mert:
- Az XC60 T8 PE egy zöld rendszámos hibrid
- Az XC60 T8 PE 415 lóerős
- Az XC60 T8 PE egy hobbiterepjáró
- Az XC60 T8 PE-ben kézzel tekergetheted az Öhlins futómű csillapítását
- Az XC60 T8 PE-n akkora Akebono fékek vannak, mint egy le mans-i versenyautón
- Az XC60 T8 PE egy Volvo, és a Volvo-tulajdonost legfeljebb az első pont érdekli ezek közül.
Ezek alapján a következő felhasználási profilt tudom elképzelni: anyuka elviszi a gyerekeket az óvodába, nyilván árammal, hiszen 40 kilométert úgyis tud, közben a lámpánál legyorsulja az SQ5-ös Audit (0-100: 4,8 a Volvónak, 5 másodperc az Audinak), majd miután kirakta a gyerekeket, teker két klikket az Öhlins futóművön, hogy 0,91 g-vel (tényleg ennyit tud) fordulhasson rá a Lidl parkolóra. Hiába hangzik úgy a forgatókönyv, mintha a Trónok Harca utolsó évadának írói hozták volna össze, az autót a műszaki megoldásai alapján valami ilyesmire készítették fel.

De azt hiszem, túlgondolom. A sportos vezetés a többség számára azt jelenti, hogy ha felszabadul pár száz tiszta méter az úton, akkor jól meg lehet tiporni, meg lehet ijedni, majd meg lehet próbálni megállni, mielőtt a következő kanyarban nyerne a fizika. Kanyarodni, rövid féktávot venni, azaz hagyományos értelemben hegyeset menni senki sem akar – ha akarna, nem a hobbiterepjáró lenne a legnépszerűbb járműkategória.
Az XC60 T8 Polestar Engineered verziója 15 lóerővel erősebb, mint a mezei T8, 415 lóerő a legnagyobb rendszerteljesítmény. De mivel egy villanymotor dolgozik elöl, a váltóharangban, egy pedig a hátsó tengelyen, nem is a nulláról megindulás drámai, hanem menetből való meglódulás. 100-as tempó körül még elég dermesztően hátba ver, csak... csak minek?

Nem csak én teszem fel a kérdést, hanem úgy általában a volvós közösség is, egyszerűen nem fogynak ezek az autók. Ha nekem nem hisznek, higgyenek a gyárnak: nem készül már olyan hardcore szörnyeteg, mint az előző S60/V60 Polestar változata, és bár a Polestar Engineered kivitel messze több, mint egy optikai csomag, csak a száguldozásra való ingert nem adja meg.
Az alapok biztatóak, hiszen itt a kompresszorral és turbóval egyaránt töltött kétliteres négyhengeres. Nem feltétlen venném gondjaimba 8-10 évesen, de most még elég harcos, hiába van körülötte két tonnányi acél. A hibrid rendszer is elképesztően hatékony, már-már toyotásan hajol le minden egyes joule-nyi mozgási energiáért. A 11,6 kwh-s akkut a céges 22 kW-os töltővel úgy 2,5-3 óra alatt pumpáltam fel. És akkor szerettem igazán, amikor a villanymotorról ment, lassan, valami sima úton, hiszen ilyenkor egy kényelmes, barátságos közegben létezhettem olyan csendben, ami igazán illik az autóhoz.

Érdekes anomália, hogy amikor hidegen indítja a motort, és fékezve gurulunk a piroshoz, és D állásban fékezve tartjuk, durván rázkódik az autó. És mivel a hibrid rendszer hatékony, gyakran indul hidegen a motor, emiatt aztán gyakran ráz is. Szintén gond, hogy nincs közvetlen a menetmódok között áramot őrző beállítás, ezt egy almenüből kell előszedni. Pedig hasznos lenne, ha mondjuk a feltöltött akkumat csak másfél óra autópályázás után, a városban akarnám használni, ahogy egy plug-in hibridben indokolt. Becsületére legyen mondva, egész kicsivel 10 liter felett el lehet járni vele, ami a méreteit és erejét tekintve komoly érték.

Lévén ez egy sportmodell, nem rovom fel neki a feszes futóművet, hiszen Norbival sincs értelme empátiáról beszélgetni. Persze, lehet tekergetni a csillapítást, de attól a rugóállandó, és a hatalmas kerekek nem lesznek megbocsátóbbak. Tehát van egy kényelmes, tágas Volvónk, ami kemény, mint a vídia.
Sok haverom azt szerette legjobban az XC60 PE-ben, hogy, szerintük nem látszik, mennyire tud menni. Ezzel nem feltétlen értettem egyet, mert a féknyergek szerintem hamarabb látszanak, mint az autó maga. Meg az a négy kerék is döbbenet, jó volvós hagyományok szerint kizárólag ez az egy felnikészlet megy fel erre az autóra, igaz, választható, hogy 21-es, vagy 22-es méretben.

És ez a lényeg, az XC60 T8 PE hatalmas fékei, a versenyfutómű, a felnik, a sárga övek, mind-mind a léleknek szólnak. Ott van például a BMW X3/X4M: azokról ordít, hogy pokoli erősek, űrhajókat lépnek le, mintha világítana felettünk egy neonreklám, hogy nekünk gyors, erős autónk van. Ezzel szemben az XC60 T8 PE csak a géptető alól állítható futóműve, a pokoli fékek, a toronymerevítő, a sárga biztonsági öv csak a tulajnak szól, amikor csak elmegy a forgalomban, senki meg nem mondja, mi van benne. Esetleg csak a Volvo-egyház többi tagja.
Komolyan, nekem még a finom sárvédő szélesítés is csak akkor tűnt fel, amikor visszavittem, és a Volvo tesztautó-felelőse mutatta, hogy van. Ez egy visszafogott autó, ami olyan technikát rejt, amire az égvilágon senkinek sincs szüksége. A Road&Track mérései szerint, amikor nyári gumik vannak rajta, és száraz aszfalton megy, akár 0,91 g-vel is képes kanyarodni, nekem ebből a folyamatosan párás utakon, a téli gumikkal némi rettegéssel teli csúszkálás jutott. Nehéz is, erős is, összkerekes is, naná, hogy az orrával akar kiesni a kanyarból, már ha valaki elkezdi keresni a határait.
Az egyenesben megindulást persze bármilyen felületen tudja, de azt éppenséggel a T8 is tudja, hiába gyengébb 15 lóerővel. Csak az nem ráz. Csak az nem 24,3 millió, csak 21,3. Meg azt adja, amit egy ember keres egy Volvóban. Szeretem az XC60-at, mert bár nincs annyi fícsör, mint a német prémiumtrió hasonló autóiban, de a beltér otthonossága és kényelme számomra föléjük emeli a Volvót.
A Polestar Engineered kivitel valami olyasmi terepre tart, ahol a BMW X3 M40, vagy a szerényebben motorizált Porsche Macanok, csak ehhez kevés a hardver. Meg aztán, aki Macant, vagy X3-at vesz, az a világgal akarja tudatni, hogy valami varacskos állatot tart, a Volvo ehhez túl hűvös. Nem kell minden gyártónak gyors autót gyártani, rengeteg ember nem akar kéttonnás harckocsikkal kúpolni a Vácin, és meg is lepődnék, ha holnaptól elszaporodnának a Polestarok. Mert persze, van annak valami szépsége, hogy valakinek van egy teljesítményéből semmit sem mutató Volvója, de kétlem, hogy a sleeperek rajongói eltartanák a Polestarosított XC60-ast.
Az S60-nak és a V60-nak még megadom, ott jópofa a polestarság, azokban van valami ingerlő, de ebben a megemelt bódéban kicsit overkillnek érzem ezt a technikát. A magam részéről kérek egy XC60 D4 Inscriptiont, még összkerékhajtás sem kell, csak automata váltó és egy világos belső. A Polestar Engineered autókért meg egyszer nagyon sokat fognak adni a gyűjtők.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
