A most kapható Mini már nem kell feltűnést az utcán, hiszen 2001 óta létezik “új” Mini, annak is már a harmadik generációja koptatja az utakat.
Mégis sokan megfordulnak utána , ugyanis talán ez a legritkább modell. Hivatalosan a sorozat kombija, nem összetévesztendő az 5 ajtós Mini Five Doors modellel. A Clubman (becenevén pajtaajtós Mini) hosszabb 27 centivel, tengelytávja is nagyobb héttel, és ha minden ajtószárnyat egynek veszünk, tulajdonképpen inkább hatajtós. Érdekesség, hogy a klasszikus Miniben az elődje ugyan szintén pajtaajtós volt, de csak háromajtós (pedig látjuk, a méretek kiadtak volna még két pár ajtót). Vannak isviták , melyik volt a konkrét előd, hiszen lehet a Morris Mini Traveller, az Austin Countryman vagy a később érkező Mini Clubman Estate is.

Az új dizájn megosztó lett, de szerintem jót tett neki. Kicsit mintha egy szomorú angol bulldog nézne minket. Maga az autó szerencsére egyáltalán nem szomorú, sőt. A mérete és a súlya (közel 1,5 tonna) ellenére megmaradt városi gokartnak.
Az egész világ a gokartpályám
Hangos, pazarló, vadállatot csinál belőled - mindent tud, amiért utálhatná a külvilág, mégis imádni való maradt a Cooper JCW.
A Cooper S-ben 200 lóerő körüli benzinmotor lakik, a kasznit az összkerékhajtás, és a néha (főleg hirtelen kihajtáskor, előzéskor) kicsit összezavarodó váltó ellenére elég szépen viszi. Sokat mentem vele mindenféle körülmények között, de a fogyasztás mindenképp 8,6 liter maradt, ami annyira nem mini, de a teljesítmény nincs ingyen.
Az autó nem csak mozgásában szórakoztató, tele van apró gegekkel, mint például a mindenhonnan előkerülő brit zászló, vagy a beszállás után ránk kacsintó Mini a műszerfalon.
Ebben hely is van, már a miniségéhez képest, de azért egy klasszikus nagybevásárlás elfér. Az érdekesség a pajtaajtónak is becézett kétszárnyú ajtó, aminél meglehetősen erős teleszkópok segítik a nyitást. Emiatt nem árt figyelni, hol nyitjuk, hiszen a távirányítóval simán kivágódik, mindegy mi van mögötte.
A sofőr is el van kényeztetve egész nagy tárolórekeszekkel, például az oldalzsebbe befér egy rendes vizes palack is, amit pár jóval nagyobb autóban nem sikerült megugrani. A futómű nem volt szénné keményítve, így egyáltalán nem fájt a magyar utakon zötykölődés.
Az autó ára így összkerékhajtással és automata váltóval 9,7 millióhoz közelít, ha a több mint 100 lóerővel erősebb JCW modellt akarjuk, még 3 milliót rá kell raknunk. Mondjuk a tesztautó is közelebb lehet a 13 millióhoz, mint a 9-hez, mert bőségesen mérték benne az olyan extrákat, mint a bőrülés, az adaptív futómű, a ledes lámpa vagy a hangulatvilágítás. Ha fronthajtással és kézi váltóval szeretnénk, 8,5 millióból is megússzuk az alap Clubman Cooper S-t.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
